Citat:
Ursprungligen postat av
Sverige-NazyLand
Newsweek hänvisar till ryska sajten RBC. Jag gav direkt länk till RBC. Där talar om poliser som arbetade i olika regioner i Ryssland och till och med i Sibirien. Inte om militärgeneraler. Var inte dum, lyssna inte västerländsk propaganda.
dumhuvud.
RBC=rysk propagandakanal. länken jag skickade har givetvis tolkat informationen (de listade namnen) kritiskt genom att faktiskt kolla på vad för positioner dessa har haft. men det fattar väl inte du, dumhuvud.
ett citat från din länk "Källan förklarade avgången av högt uppsatta poliser med den vanliga personalrotationen i ministeriet." tror du verkligen detta är en vanlig personalrotation som bara råkade komma lämpligt i takt med att man redan sparkat massa andra högt uppsatta personer i mitten av en invasion? dumhuvud.
detta är från artikeln jag skickade, samma namn men där man kritiskt granskat deras positioner och inte dragit över en dimma av propaganda över det:
"Those fired included Major General of Police Vasily Kukushkin, who was head of the Department of the Ministry of Internal Affairs for the Vladimir region; Major General Alexander Laas, deputy head of the Main Department of the Ministry of Internal Affairs for the Altai Territory and Major General Andrey Lipilin, head of the Department of the Ministry of Internal Affairs for the Yaroslavl Region.
Major General Alexander Udovenko of the Directorate of the Ministry of Internal Affairs and Major General Yuri Instrankin, deputy head of the Department for Logistics and Medical Support of the Ministry of Internal Affairs, were also reportedly dismissed."