2022-06-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er snakk om badet oppe i andre etasje. Politiet mener angrepet startet der oppe.
TH på sin side mente politiet kastet vekk tiden når de ville undersøke andre steder i huset
enn entréen og gjestetoalettet nede. Han mente det var helt urealistisk at kidnapperne
hadde vært i andre etasje overhodet.

Sitat fra boka:
“Hagens teori er at gjerningspersonene har kjørt helt inntil døra og kun brukt åtte kvadratmeter av huset. «Dette er proffe folk», sier han. Kidnapperne hadde nok tenkt å «ta henne» i stua, men så var tilfeldighetene slik at hun var på do. Der fikk de seg en overraskelse, og det skjønte Hagen med en gang han kikket inn på badet.”
TH kunne løst saken på noen dager.

Alle badekar har nødsluk øverst ved kanten. Størrelse og plassering er tilmålt
slik at det skal kunne ta unna nok vann til at det ikke renner over. Altså må
en slik nødsluk være tett for at det skal være mulig å oversvømme et badekar.
Viser igjen til bilde av et badekar tidriktig med TH sitt hus.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=260686376
Hvor er nødsluket?

"Alle har"

Se her enda et badekar uten "nødsluk"
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257021765
Citera
2022-06-03, 10:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
1 - Huset er gammelt fra en tid hvor det ikke var høyt sluk på badkaret selv om det var det på vasken (se bildet)

Huset er bygget i 1982. Badekar på den tiden hadde definitivt nødsluk. Jeg er selv over femti
og vokste opp i et hus bygget i 1971, som hadde badekar - med nødsluk. Så her tar du feil.

Citat:
2 - Badekaret rant over! Ganske håpløst å tro at det er løyet om dette og at politiet skal ha kjøpt bløffen. Minner om at TEH så vidt oss bekjent ikke er verken mistenkt eller siktet.

Så hvorfor i all verden finne på "fakta" om badet når du ikke har aning?

Greit, så du VET at historien er sann?
Citera
2022-06-03, 11:04
Medlem
Citat:
Huset er bygget i 1982. Badekar på den tiden hadde definitivt nødsluk. Jeg er selv over femti
og vokste opp i et hus bygget i 1971, som hadde badekar - med nødsluk. Så her tar du feil.

Greit, så du VET at historien er sann?
Og jeg vokste opp i et hus uten, så du har ingen grunn til å være bastant!

Finn sluket på bildene jeg la ut du.

Fatter ikke hvor du har trangen til å finne på fakta, får det deg til å føle deg viktig?

Du kan kanskje komme med et eneste indisie på at historien ikke er sann - selvfølgelig uten å finne på beviser
Citera
2022-06-03, 11:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Og jeg vokste opp i et hus uten, så du har ingen grunn til å være bastant!

Finn sluket på bildene jeg la ut du.

Fatter ikke hvor du har trangen til å finne på fakta, får det deg til å føle deg viktig?

Du kan kanskje komme med et eneste indisie på at historien ikke er sann - selvfølgelig uten å finne på beviser

De baljene på finn ser ut som de er fra før krigen, så du kunne spart deg bryet.

Jeg har selvsagt ingen beviser som hverken underbygger eller forkaster sannhetsgehalten
i dette våtromseposet til TH. Jeg bare konstaterer at det låter svært usannsynlig, særlig i lys
av omstendighetene.
Citera
2022-06-03, 11:15
Medlem
Citat:
De baljene på finn ser ut som de er fra før krigen, så du kunne spart deg bryet.

Jeg har selvsagt ingen beviser som hverken underbygger eller forkaster sannhetsgehalten
i dette våtromseposet til TH. Jeg bare konstaterer at det låter svært usannsynlig, særlig i lys
av omstendighetene.
Da er vi enige!
Du har ingen beviser for hva du påstår!

SLUTT MED DET!!

Edit:
Bilde fra 1976 med badekar maken til det på finn
http://oslobilder.no/OMU/OB.%C3%9876/4733?query=%22baderom%22&count=111&search_context= 1&pos=52

Her fra 1930 med føtter:
http://oslobilder.no/OMU/OB.Y5101?query=%22baderom%22&count=111&search_cont ext=1&pos=13
Helt annerledes!
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2022-06-03 kl. 11:21.
Citera
2022-06-03, 11:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Da er vi enige!
Du har ingen beviser for hva du påstår!

Det er politiet som skal ha beviser. Jeg har meninger.

Citat:
SLUTT MED DET!!

Du er ikke tvunget til å lese innleggene mine, ei heller svare på dem.
Citera
2022-06-03, 11:28
Medlem
Citat:
Det er politiet som skal ha beviser. Jeg har meninger.

Du er ikke tvunget til å lese innleggene mine, ei heller svare på dem.
Du har ikke meninger - du har skråsikre påstander om ting du ikke har greie på, det er noe helt annet.
Vi prøver å diskutere en alvorlig kriminalsak her og trenger ikke at du finner på bevis og kunnskap du ikke har.

Du kan ta forbehold og bruke ord som kanskje, kan ha, muligens osv for med det å fortelle oss at det ikke er en kunnskap du har, men en mening eller teori.

Når du på toppen er påståelig og kverulerer om ting du ikke har greie på når du blir stilt spørsmål så blir det litt dumt.

Jeg kommer så absolutt til å fortsette å svare på dine innlegg, så det er fint om du hever standarden.
Citera
2022-06-03, 12:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Du har ikke meninger - du har skråsikre påstander om ting du ikke har greie på, det er noe helt annet.

Vel, du påstår jo selv å vite at badekaret i S4 faktisk rant over. Som om du faktisk VET dette.
Sånn apropos skråsikkerhet, mener jeg.

Jeg påstår bare at jeg finner hele seansen usannsynlig. Jeg vet selvsagt ikke.

Men jeg må innrømme at jeg synes synd på sønnen når påstander fra hans
far blir gjengitt i en bok som om det skulle være en bekreftet sannhet.
Det setter ham i et høyst tvilsomt lys, selv om han ikke er siktet (som vi vet om).

Forfatterne av boka kunne i det minste gitt klarere og mer utfyllende kildereferenser, gjerne med
tilhørende kommentarer, om denne episoden. Måten dette er skrevet på, går over grensen for
hva man kan anse som dokumentarisk. Jeg er egentlig overrasket over at det ikke har kommet
noe særlig journalistfaglig kritikk av arbeidet i så måte. Til sammenligning fikk jo boka om
Tistedalsdrapene voldsom kritikk da den ble sluppet, fordi den gikk langt i å peke ut en
gjerningsmann som ennå ikke var tiltalt.

Jeg forholder meg ellers til at politiet sa de ikke på noen som helst måte gikk god for innholdet i boka, selv
om forlaget på sin side påstod de hadde "politiets godkjennelse".
Citera
2022-06-03, 12:08
Medlem
Citat:
Vel, du påstår jo selv å vite at badekaret i S4 faktisk rant over. Som om du faktisk VET dette.
Sånn apropos skråsikkerhet, mener jeg.

Jeg påstår bare at jeg finner hele seansen usannsynlig. Jeg vet selvsagt ikke.

Men jeg må innrømme at jeg synes synd på sønnen når påstander fra hans
far blir gjengitt i en bok som om det skulle være en bekreftet sannhet.
Det setter ham i et høyst tvilsomt lys, selv om han ikke er siktet (som vi vet om).

Forfatterne av boka kunne i det minste gitt klarere og mer utfyllende kildereferenser, gjerne med
tilhørende kommentarer, om denne episoden. Måten dette er skrevet på, går over grensen for
hva man kan anse som dokumentarisk. Jeg er egentlig overrasket over at det ikke har kommet
noe særlig journalistfaglig kritikk av arbeidet i så måte. Til sammenligning fikk jo boka om
Tistedalsdrapene voldsom kritikk da den ble sluppet, fordi den gikk langt i å peke ut en
gjerningsmann som ennå ikke var tiltalt.

Jeg forholder meg ellers til at politiet sa de ikke på noen som helst måte gikk god for innholdet i boka, selv
om forlaget på sin side påstod de hadde "politiets godkjennelse".
Det er litt vanskelig for deg dette!?

Nå synes jeg du skal dokumentere at jeg sier jeg VET at badekaret rant over, sitere meg på hva jeg har sagt.

Du påstår ikke at du finner seansen usannsynlig, det er noe annet og en mer riktig påstand enn det du sa i stad.
Utgangspunktet for min reaksjon var at du var sikker på at den ikke var sann, at du måtte tette et overløp i badekaret for at det skulle være mulig.
Du brukte heller ikke moppen til å øse med.

Når jeg sendte deg linker til badekar uten nødsluk så fortsatte du å kverulere og mente de var for gamle.

Nå har du altså endret virkelighetsoppfatning uten helt selv å forstå det - eller er villig til å innrømme det, bare vri litt på ting.
Citera
2022-06-03, 12:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er litt vanskelig for deg dette!?

Nå synes jeg du skal dokumentere at jeg sier jeg VET at badekaret rant over, sitere meg på hva jeg har sagt.

Det fetade - med utropstegn, attpåtil:

Citat:
Jeg skjønner godt hva hen mente, men jeg har et par problemer med det.

1 - Huset er gammelt fra en tid hvor det ikke var høyt sluk på badkaret selv om det var det på vasken (se bildet)
2 - Badekaret rant over! Ganske håpløst å tro at det er løyet om dette og at politiet skal ha kjøpt bløffen. Minner om at TEH så vidt oss bekjent ikke er verken mistenkt eller siktet.

Så hvorfor i all verden finne på "fakta" om badet når du ikke har aning?

Sånn apropos "finne på fakta", mener jeg.
Citera
2022-06-03, 12:23
Medlem
Citat:
Det fetade - med utropstegn, attpåtil:

Sånn apropos "finne på fakta", mener jeg.
Var det første gangen du leste at badekaret rant over - når jeg fant på det?

Utgangspunktet for hele denne tåpelige diskusjonen er at du påstår nettopp det - at badekaret rant over og at TEH måtte ha tettet nødsluket.

Du er ikke den eneste som påstår det, det er det mange som har gjort.
Men du må forstå at når du påstår noe før meg - så er det ikke min påstand!!
Citera
2022-06-03, 12:27
Medlem
Citat:

Alle badekar har nødsluk øverst ved kanten. Størrelse og plassering er tilmålt
slik at det skal kunne ta unna nok vann til at det ikke renner over. Altså må
en slik nødsluk være tett for at det skal være mulig å oversvømme et badekar.

Du kan få kjøpt badekar uten overløpsbeskyttelse også i dag. Jeg har samme erfaring som Norrmann, med badekar uten overløpsbeskyttelse. Det er altså ikke noe som finnes på alle badekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in