Enligt polisen kontaktades man under torsdagsmorgonen angående en person som hittats död i sitt hem.
”Då det inte går att utesluta att personen utsatts för brott inleds en förundersökning. I nuläget är rubriceringen mord”, skriver polisen.
Det finns ingen misstänkt eller frihetsberövad i ärendet. Under dagen har förhör hållits med ett antal personer och en teknisk undersökning av platsen där personen hittades avliden har genomförts.
Den avlidne har bott på ett centralt äldreboende sen nått år tillbaka. En vårdgivare hittade honom vid morgonomsorgen. Jag vet inte i vilket skick eller vad som har hänt. Dom ska ha ett möte på arbetsplatsen imorgon så då kanske det kommer mer information.
Den avlidne har bott på ett centralt äldreboende sen nått år tillbaka. En vårdgivare hittade honom vid morgonomsorgen. Jag vet inte i vilket skick eller vad som har hänt. Dom ska ha ett möte på arbetsplatsen imorgon så då kanske det kommer mer information.
Låter spontant som ett eventuellt fall som slutat tragiskt om det är på ett äldreboende. Kan nog utesluta skottskador känns det spontant som