2022-06-02, 21:01
Medlem
knackligts avatar
Abbe har ju lagt upp på story på instagram för någon månad sedan, att en snubbe hoppat på han men abbe hade slagit sönder han, han var lite blodig och trasig på videon i bilen, polisen letade efter han då med och han snackade om mordförsök.

När la Abbe upp story sist? Nån som vet/minns.

EDIT: Han hade flyttat till marbella och försörjde sig på aktier som jag fattade det som?
Citera
2022-06-02, 21:15
Medlem
Det finns ett avsnitt om Blattelito på Viaplay. Har ingen aning om vem han var innan det här, tydligen var han känd på shapchat.

Uppenbarligen har han grov ADHD och är personlighetsstörd, kan inte känna empati.

Så jävla äckligt att se honom sitta i programmet och prata ut. Mördare.

"I huvudet på en gärningsman" S01E10
Senast redigerad av nudelfan 2022-06-02 kl. 21:30.
Citera
2022-06-02, 21:28
Medlem
FranzMarcs avatar
Hoppas spanjorerna behåller honom inlåst ett bra tag framöver.
Citera
2022-06-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Vet vi att det är han, eller bara spekulationer? Ej förvånad isåfall.

edit: jag förstår inte spanska, därav begriper jag inte vad som står i artikeln.

https://www.epe.es/es/sucesos/20220602/detenido-influencer-popular-suecia-matar-13759068
The suspect in the attack is a popular "influencer" in Sweden , where he was already tried for the death of his girlfriend, found lifeless in the bathtub of a building under strange circumstances. For those events, the young man was imprisoned for two years but, later, the judicial authority decreed his release, as the facts could not be proven.
100% abbe
Senast redigerad av HobbyGW 2022-06-02 kl. 21:33.
Citera
2022-06-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knackligt
Abbe har ju lagt upp på story på instagram för någon månad sedan, att en snubbe hoppat på han men abbe hade slagit sönder han, han var lite blodig och trasig på videon i bilen, polisen letade efter han då med och han snackade om mordförsök.

När la Abbe upp story sist? Nån som vet/minns.

EDIT: Han hade flyttat till marbella och försörjde sig på aktier som jag fattade det som?

Var nog mer än ett år sedan han flyttade hem igen illa kvickt.

Han försökte leva livet där nere, men åkte på strul och gick förmodligen ingen vidare med hans bluffaffärer. Han började sälja Melonotan igen, likt innan mordet på sitt ex, fast marknadsfört som "Solbrännenässpray". En spray man körde upp i näsan som han sålde via en skum sida med hittepånamn som "anställda".

Marknadsförde detta hårt ett tag och ville ständigt bevisa hur mycket det genererat honom, så alla "hatare" skulle vara tysta.

Sen började han skapa någon tradinggrupp, likt alla andra scharlataner som startar upp discordgrupper som kostar pengar att gå med i för att få tips om hausade pissaktier för att ägarna av discen ska kunna utnyttja de outbildade investerarna.

Vips befann han sig i Sverige igen och alla hans instas stängdes mer eller mindre mer så som jag minns det. Han bodde väl i Spanien max 3-4 månader tror jag.
Flyttade till någon liten pisshåla där hans familj även bor.

Sen dess har jag personligen inte hört något om honom. Följde tråden om honom febrilt förut men den dog snabbt ut när hans insta och snap försvann helt efter idogt arbete i att försöka sänka den sopan.

Mycket möjligt att han gått under radarn och sysslar med kurirjobb i Spanien nu och att han inte alls befinner sig i Sverige. Vetifan - men det verkar onekligen vara han som är misstänkt och då bör han befinna sig i Spanien då och då, förmodligen är han som sagt kurir.

I Sverige var han "decoy". Fraktade som jag förstått det droger mellan orter i Sverige genom att ha en tjej som stashar allt i sin bil. De kör själva i bilen bakom och ser de snutar drar de igång en idiotkörning för att ta ifrån uppmärksamheten från tjejen med produkterna.

Har svårt att tro att han gör särskilt mycket tuffare jobb där nere. Hamnat i skuld förmodligen och mördad fel snubbe. Hoppas han spärras in länge i spanskt fängelse och att mordoffret är någon vars död folk vill hämnas på plats.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-06-02 kl. 21:39.
Citera
2022-06-02, 21:39
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Han kan begära straffverkställighet i Sverige, men
a) det innebär inte att han automatiskt får det (om nu inte det spanska rättsväsendet tycker att detta lowlife är mer ett svenskt problem än ett spanskt) och
b) beroende på hur hans dom ser ut, så behöver inte strafftiden i Sverige bli så mycket kortare...
Här skulle för övrigt hans tillvaro på t.ex Norrtälje eller Tidaholm inte bli så värst mycket behagligare. Grova våldsbrott mot flickvänner är inte jättepopulära på insidan.

I stand corrected men sverige har ju inga 34 år för mordförsök. Om han döms till 34 år lär han ju inte sitta så länge om han flyttas hit?

Jo, jag vet.
Citera
2022-06-02, 21:46
Medlem
Han köpte en massa bitcoin, är väl bara att muta sig fri då. Eller åla sig ut genom gallren med hjälp av sololjan han marknadsförde (fast med den blev man väl längre av, inte bra).
Citera
2022-06-02, 21:57
Medlem
Kommer ihåg blattelito var en fjant gangster wanabee från Sandviken utanför Gävle.
Alltså folk skrattar åt att är den han är idag här i Gävle/Sviken "kändis" och wanabee gangster.
Citera
2022-06-02, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnybitch
Ah, edit kom dit efter jag skrivit. Det står i artikeln att mannen har varit misstänkt för att ha dödat sin flickvän i ett badkar, ungefär.

jo jag känner till det där jävla svinet, hoppas spaniens rättsystem är bättre än skitsveriges värdelösa
Citera
2022-06-02, 22:08
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Hoppas spanjorerna behåller honom inlåst ett bra tag framöver.

Jag hoppas snarare att han kommer ut och går på fel person , så han blir släkt en gång för för alla. Inte många människor man kan hata utan att träffat, men han är ett undantag.
Värdelös människa och trött ursäkt till människoliv
Citera
2022-06-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Jag hoppas snarare att han kommer ut och går på fel person , så han blir släkt en gång för för alla. Inte många människor man kan hata utan att träffat, men han är ett undantag.
Värdelös människa och trött ursäkt till människoliv

Håller med, jäkla slöseri till människa det där. Fattar inte varför hans föräldrar inte bara gjorde dig av med han direkt, han är ju skadad från start
Citera
2022-06-02, 22:22
Medlem
Visste direkt att de va han när ja läste rubriken, inte förvånad. Så sjukt obehaglig person. Han har förmodligen ändå lyckats få sig ett par vänner under sin tid i Spanien. Som sen litat på honom och lånat ut pengar som nu skulle krävas tebax. Döms han lär han sitta länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in