2022-06-02, 20:31
Medlem
SameOldStorys avatar
Abbe ”Blattelito” Alsaadi. Riktigt jävla smutsig person.
Citera
2022-06-02, 20:33
Medlem
Mördare gonna mörda I guess.
Citera
2022-06-02, 20:35
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Då stämde uppgifterna i tråden om honom trots allt.

Slut på hans saga nu då? Hur många år får man för mordförsök i Spanien?

Hårdare än i Sverige. För ett tag sedan blev ett par gängmedlemmar dömda för mordförsök (visserligen försökte dem placera en bomb någonstans) och dom fick 34 år. Jag antar äcklet är svensk medborgare vilket innebär att han kan ansöka om att sitta i Sverige vilket kommer dra ner strafftiden en hel del.
Citera
2022-06-02, 20:38
Medlem
LemPicas avatar
Hoppas att spanska rättssystemet fungerar bättre än det svenska så att kvinnomördaren Abbe Blattelito åker in.
Jävla tråkigt att spanjorerna nu tror att han är en populär influencer här i Sverige bara.
Citera
2022-06-02, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnybitch
Så Abbe Blattelito i farten igen. Andra mordförsöket i Spanien han misstänks för. Denna gången var det riktigt nära.

https://www.diariosur.es/sucesos/detenido-influencer-apunalamiento-estepona-20220602143312-nt_amp.html

Vet vi att det är han, eller bara spekulationer? Ej förvånad isåfall.

edit: jag förstår inte spanska, därav begriper jag inte vad som står i artikeln.
Senast redigerad av vattenskotern 2022-06-02 kl. 20:44.
Citera
2022-06-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern

Alltså, kan kolla upp det närmare men vilken annan svensk ”influencer” har suttit tid för att ha mördat sin flickvän/ex och sen blivit friad för det? Som dessutom bor här nere? Ptja, jag kan nog räkna dom på ett finger.
Citera
2022-06-02, 20:46
Medlem
Citat:

edit: jag förstår inte spanska, därav begriper jag inte vad som står i artikeln.

Ah, edit kom dit efter jag skrivit. Det står i artikeln att mannen har varit misstänkt för att ha dödat sin flickvän i ett badkar, ungefär.
Citera
2022-06-02, 20:48
Medlem
Ändring

Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Hårdare än i Sverige. För ett tag sedan blev ett par gängmedlemmar dömda för mordförsök (visserligen försökte dem placera en bomb någonstans) och dom fick 34 år. Jag antar äcklet är svensk medborgare vilket innebär att han kan ansöka om att sitta i Sverige vilket kommer dra ner strafftiden en hel del.
Han kan begära straffverkställighet i Sverige, men
a) det innebär inte att han automatiskt får det (om nu inte det spanska rättsväsendet tycker att detta lowlife är mer ett svenskt problem än ett spanskt) och
b) beroende på hur hans dom ser ut, så behöver inte strafftiden i Sverige bli så mycket kortare...
Här skulle för övrigt hans tillvaro på t.ex Norrtälje eller Tidaholm inte bli så värst mycket behagligare. Grova våldsbrott mot flickvänner är inte jättepopulära på insidan.
Senast redigerad av MiloMinderbinder 2022-06-02 kl. 20:49. Anledning: Felskrivet
Citera
2022-06-02, 20:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Ja det är han!
Citera
2022-06-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Då stämde uppgifterna i tråden om honom trots allt.

Slut på hans saga nu då? Hur många år får man för mordförsök i Spanien?

Hm, man kan ju hoppas. Men han har faktiskt varit misstänkt för ett mordförsök här nere tidigare också.
Citera
2022-06-02, 20:53
Medlem
cerns avatar
Sverige kommer säker betala miljonbelopp så de kan få hem honom så hans straff sänks.
Citera
2022-06-02, 20:57
Medlem
Dokumententären om honom var svårsmält. Sjuk hjärna. Ta inte hit honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in