Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Provade ladda ner två program och köra igenom datorn med. Det ena är till för att kolla av drivrutinerna, och uppdatera dessa, det andra kollar register, genvägar och så vidare.
Min fråga är dels, någon mening med att köra program som dessa i Windows miljö? Om ja, är dessa alternativ bra, (något man kanske borde kollat innan). Den tredje och viktigaste frågan, hur märker man om programmen gjort någon nytta, nu har jag dessvärre redan kört de, men kan man mäta skillnaden på något sätt?
Länkar bifogas för att ni ska förstå vad det är jag talar om.
Driver Booster 9 Free
Advanced SystemCare 15 Free
Detta är 2 av de mest laddade och kontroversiella ämnena sedan år tillbaka angående Windows.
Uppdaterande av drivisar kan ibland behövas när man har problem med datorn, annars inte. Funkar den bra behövs det ju inte och ibland ställer en uppdatering till det. Förbättringarna är oerhört små och oftast inte värda att nämnas. Med det sagt så är D.B ett bra program för det men det finns flera gratisprogram för det.
Rensa och optimera, ja optimera kan ibland göra skillnad på en klen dator men annars gör det ofta ingen skillnad. Men det finns undantag beroende på vilken typ av optimering. Rensa är bara nödvändigt om du vill ha mer utrymme, numera, förr kunde det ibland vara annorlunda.
Bara för att drivisarna har en massa imponerande namn betyder inte att de är OERHÖRT viktiga att uppdatera, man märker som sagt oftast ingen skillnad.
De 2 programmen du använt tillhör de bättre inom kategorierna men också 2 som väcker mycket aversioner hos många. Därav hätska uttalanden.