Citat:
Ursprungligen postat av
Othiaz
Såg mätningen på SVT Morgonstudion med Anders Lindberg och Alice
Finner det helt osannolikt att SD skulle ligga kvar på samma nivåer i 4 år
Trots all kaos med extrem massinvandring, gängkriminallitet, skjutningar, våldtäkter, här borde SD legat över 20-25% lätt minst!
Men i stället så ökar sossarna pga Magda och kvinnlig minister, jag köper det inte
Lägg till extrema el och bränslepriser. Höga matpriser, inflation, havererad sjuk/tandvård och skola. Politiska skandaler som avlöser varandra.
Vi har ett sjuparti där några leker opposition för att upprätthålla fasaden av en demokrati där vi egentligen lever under en demokratur.
Statens propagandaorgan håller Svensson i schack. Svensken i gemen är lika regim och auktoritetstroende som ett barn gentemot dess föräldrar.
Samtidigt som folket sakta vänjs och trubbas av i "den kokta grodaneffekten".
Även fredsskadan gör sitt till.
För 100, 200, 500, 1000 år sedan hade folket släpat ut ledarna på torget och gjort processen kort.
Man hade aldrig accepterat lögnerna, förtrycket, landsförräderiet, den etniska rensningen.
Att staten skrämmer upp befolkningen och särskilt barnen med lögner om stundande klimatkatastrofer. Därefter erbjuder psykologhjälp mot klimatångest betalt med skattepengar.
Jag tycker synd om de ca 20% som inte vill ha det så här. Resten önskar jag all konsekvens av sitt röstbeteende.