2021-10-16, 22:37
Medlem
Jag har 880 p på homeq o sökt en lägenhet där h-värden går på poäng. Någon som har en uppfattning hur bra chanser jag kan tänkas ha i Gbg? 🤔🤔
Citera
2021-10-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolores68
Jag har 880 p på homeq o sökt en lägenhet där h-värden går på poäng. Någon som har en uppfattning hur bra chanser jag kan tänkas ha i Gbg? 🤔🤔

De privata hyresvärdarna hos Homeq låter bara 50% av lägenheterna fördelas på poäng, resten är andra kriterier. 880p är bra, faktiskt mkt bra.
Citera
2021-10-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
De privata hyresvärdarna hos Homeq låter bara 50% av lägenheterna fördelas på poäng, resten är andra kriterier. 880p är bra, faktiskt mkt bra.

Tack. Då har jag kanske en ganska bra chans 🙏🙏🙏
Citera
2021-10-17, 09:33
Moderator
Tystnads avatar
(Homeq) Rubrik förtydligad // Moderator
Citera
2022-02-19, 23:32
Medlem
Uschlings avatar
Finns det någon som liksom jag söker i Stockholm via HomeQ, och faktiskt har blivit erbjuden kontrakt?

Jag tycker det går väldigt trögt.
Har sökt massor men inget erbjuds.
Inte heller har HomeQ någon form av transparens på plattformen som visar (åtminstone mellan tummen och pekfingret) hur man faktiskt ligger till, utan mycket är höljt i dunkel och ovisshet gällande det.

Hur många poäng hade ni i.s.f när ni blev erbjudna kontrakt i Stockholmsområdet?
Citera
2022-03-07, 12:38
Medlem
Hej!

Sitter inne på drygt 1000 poäng och en inkomst som är en bra bit över medelinkomsttagare. 30+ år.
Vad är mina chanser för att få en central 2a? Misstänker att man får sikta in sig på de dyrare lägenheterna om det ska gå..
Citera
2022-03-09, 12:36
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uschling
Finns det någon som liksom jag söker i Stockholm via HomeQ, och faktiskt har blivit erbjuden kontrakt?

Inte heller har HomeQ någon form av transparens på plattformen som visar (åtminstone mellan tummen och pekfingret) hur man faktiskt ligger till, utan mycket är höljt i dunkel och ovisshet gällande det.

Hur många poäng hade ni i.s.f när ni blev erbjudna kontrakt i Stockholmsområdet?

Räkna med att om de baserar sig på poäng så är det höga poäng. Säkerligen över 1000 för stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av lloret
Hej!

Sitter inne på drygt 1000 poäng och en inkomst som är en bra bit över medelinkomsttagare. 30+ år.
Vad är mina chanser för att få en central 2a? Misstänker att man får sikta in sig på de dyrare lägenheterna om det ska gå..

Central 2a? Vart?
Citera
2022-03-09, 12:39
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Räkna med att om de baserar sig på poäng så är det höga poäng. Säkerligen över 1000 för stockholm.

Central 2a? Vart?
1000 poäng i en bostadskö är inte mycket. Har närmare 1500 i en kö och det är lågt. På HomeQ har jag närmare 400. Räknar med att köa i många år.
Citera
2022-03-09, 12:44
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
1000 poäng i en bostadskö är inte mycket. Har närmare 1500 i en kö och det är lågt. På HomeQ har jag närmare 400. Räknar med att köa i många år.

Det är jag medveten om, men homeq har inte funnits så länge. Lanserades 2016 bara i Linköping. Öppnade Göteborg 2018. Så räkna med 5 år. Så 1825 är max typ. Om man varit snabb.

Jag har 1265 ködagar
Citera
2022-03-09, 12:48
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det är jag medveten om, men homeq har inte funnits så länge. Lanserades 2016 bara i Linköping. Öppnade Göteborg 2018. Så räkna med 5 år. Så 1825 är max typ. Om man varit snabb.

Jag har 1265 ködagar
Det är jättebra! Upplever det svårt med alla köer. Trivs jättebra där jag bor men jag drabbas alltid i intervaller av en plötslig känsla av att vilja bryta upp. Då vill man gärna kunna få en bostad.

Alltså jag är sådan som person. När det blir vår brukar jag känna en stark inre känsla av att ge mig av. Det hade varit roligt om man hade haft möjlighet till att flytta lite oftare till nya städer.
Citera
2022-06-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uschling

Jag blev faktiskt erbjuden till lägenhet i Sollentuna när jag hade ca 600 poäng men jag tackade nej för att jag och min sambo hade andra planer. Men skulle jag tackat ja till lägenheten skulle jag behövt vänta på en till process där hyresvärd tar beslut på vem dom vill erbjuda hyreskontrakt. Samma lägenhet erbjöds till 4 andra personer vanligtvis. Då antar jag att dom går igenom sin egen bakgrund (inkomst, kreditanmärkningar, osv.).
Senast redigerad av Luluchan2 2022-06-02 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in