Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Såvitt jag kan se så utrustas HIMARS med ammunition som inte kan nå 50 mil. Jag har inte riktigt förstått det här, måsta jag tillstå.
Men 7,7 mil är inte så illa.
Jag tror att Ukraina också behöver mycket mer drönare och borde sätta lite fart och använda Switchblade.
Jag menar har man fått 1000 sådana har man råd att offra dessa även mot kolonner. Att störa spetsen av kolonnen är ett bra sätt att sänka stridsmoralen.
Det gäller också att finna baslägren och slå ut. Stora förluster på motståndaren är det enda som biter.
Dags för ett inlägg av mig och som består av mer än oneliners.
Vad är det du inte förstår gällande HIMARS?
Det är alldeles för mycket fokus på taktik i denna tråd. Krig är inget TV-spel, där enstaka segrar i form av utslagna fordon spelar roll. Ukraina behöver hjälp med att strategiskt slå mot rySSen, där kan HIMARS spela roll. Eftersom de förlorat en betydande del av sina egna MLRS-system. Som redan nådde över 7 mil. Men om inget annat förändras kommer HIMARS också att slås ut av orchernas Kalibr, Iskander-K och Krasnapol.
Verkar som att många i denna tråd tror att rySSarna använder flyg för att slå ut viktiga grejer bakom Ukrainas linjer. Men det stämmer inte. Nu verkar de mest använda väldigt lågt flygande SU25 för att snabbt hit 'n run-bomba statiska positioner nära fronten i Donbass, innan Ukrainska MANPADS hinner reagera. Detta är också anledningen till att Stinger-videos mer eller mindre slutat att postas i denna tråd. IRIS-T SLM kommer inte skydda HIMARS från deras långdistansvapen.
Jag efterfrågade tidigare videos på just Switch blade-attacker, men eftersom ingen länkade några började jag försöka lista ut varför. Switchblade manövrerar via GPS, någonting rySSarna stör ut i Ukraina. Det är min gissning att detta försvårat användandet av Switchblade.
Slava Ukraini!