Citat:
Ursprungligen postat av
MasterBait
Det kommer att ta lång tid eftersom det krävs en attitydförändring på alla front och kanter. Den viljan att förändras och bli bättre blir inte bättre. Istället sker fler inskränkningar i människors politiska och personliga frihet. EU-medlemskap är inte närmare.
Jag diskuterade öht inte Ryssland. Förnekar inte att Ryssland tar i hårdare och tuffare och att de har problem. Samtidigt har fattigdom minskat under 2000-talet och medeltidslängden går stadigt uppåt. Det finns skäl till varför Putin har mer stöd än någonsin tidigare. Utvecklingen går i den riktning som folket vill, de ser att landet blir starkare.
Det är därför jag ger FAKTA. På att Ukraina, till skillnad från vad du hävdade, har försämrats, inte förbättrats.
Jag citerar rubriken på tråden ” Kommer svensken förstå Ryssland är the good guys - varför blir Ukrainafans nazister”
Därav så jämför jag Ukraina med Ryssland.
Jag bifogade länk som styrker dina påståenden om att när det gäller demokratiindex så sjunker det i Ukraina.
Sedan så finns det andra saker som går åt rätt håll i Ukraina, deras närmande till väst och Eu tex.
Det är ingen fakta att Ukraina inte närmar sig ett Eu medlemskap det är din åsikt. det mesta tyder på att om Ukraina får behålla sin frihet så kommer processen starta så fort kriget är över.
Här är en artikel om ämnet
https://www.csis.org/analysis/ukraines-road-eu-membership
Den kommer ta lång tid men om den genomförs kommer den innebära kraftigt förbättringar i det ukrainska samhället.
Ser man på Rysslands allierade Belarus så finns det inte mycket som tyder på att Ukraina skulle få det bättre som rysk lydstat.