2022-05-30, 18:35
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Eftersom närmare 80 procent av befolkningen sväljer allt som systemmedia i form av tidningar och television serverar så är Ryssland boven och Ukraina hjälten. 80-procentarna lever ett lätt liv. De behöver inte tänka.

80 procent av de 80-procentarna saknar också kunskap om konflikten som hade sin början 2010. Förvänta dig inga intelligenta kommentarer från dem. För dem är Zelinskij en hjälte.

Huvudet på spiken, jag slutar aldrig att häpnas och förvånas över hur lätt det är att hjärntvätta pöbeln.
I flera år spydde MSM ur sig artikel efter artikel om vilket svin Zelenskij är, på alla möjliga sätt.
Ändrade direkt ton när han till slut lyckades provocera Ryssland till konflikt (tror personligen det var gormandet från den nyttiga idioten om att husera kärnvapen i Ukraina som fick bägaren att rinna över för Kreml) - Nu är han helt plötsligt Jesus själv och kan inget fel göra.

Pöbeln sväljer det hela med hull och hår, som om de föregående åren av kritik inte ens har existerat. Helt otroligt hur så pass många människor kan lida av guldfiskminne och ingen kapacitet att stanna upp och tänka: - Men vänta lite, det här kan ju inte vara helt rätt.
Citera
2022-05-30, 18:41
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Putin bestämde sig för att ta över Ukraina av en enda anledning, att själv framstå som en rysk hjälte som lyckades återupprätta ett stor-Ryssland. Det existerade inte ett enda legitimt skäl för den här invasionen.

Nu kommer du bara med en reflexmässig harang. Det intressanta här är: Varför löste inte Zelensky detta diplomatiskt före? Antag att du har fel med ditt "stor-Ryssland".

Denna "stor-Ryssland" teori kan man alltid ta fram som argument för att man måste bruka våld.
Gadaffi ville ha ett stor-Afrika.
Saddam ville ha ett stor-Irak.
Talibanerna ville ha ett stor-kalifat.

Det kanske de ville. Men kanske inte. Kanske ville de, men hade inte gjort allvar av sina planer.
Citera
2022-05-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Har du någon vettig källa på dina stor-Ryssland-fantasier?
Personligen tycker jag, som läst nyheter från bägge sidor sen långt innan konflikten, att det är märkligt att varken Putin eller ryska folket någonsin nämnt dessa planer om att återupprätta ett stor-Ryssland.
Om detta nu vore ambitionen borde det ju sagts någon gång i officiellt sammanhang, eller hur?

Det vi kan se är att Ryssland helt och hållet följt den kurs de stakade ut från början, ändå tycker du att det russofobipropagandan säger om vår vän Ryssen är mer sant än vad de själva visat med handling.

Har du inga egna ögon att se med, eller egen hjärna att tänka med?
Utifrån Putin retorik så råder det inte minsta tvekan om att det är hans plan, även om han givetvis inte kan säga rakt ut att han planerar att invadera sina grannländer. Och utifrån hur invasionen av Ukraina inleddes råder det ingen tvekan om att syftet var att ta över hela landet. Tvivlar man på dessa saker så är man antingen ett rysstroll eller lever i grav förnekelse, så enkelt är det.
Citera
2022-05-30, 18:42
Medlem
snurresprettiss avatar
Källa på att Ukraina är en sådan diktatur som du påstår?
Citera
2022-05-30, 18:43
Medlem
FedupFlorences avatar
För att få nyans i ämnet vill jag tipsa om Boris Benulics 6 helgkrönikor i ämnet "Vad är en ukrainare?"
Sökte efter första delen men fann inte så länkar del 5 i 'Landet som inte får finnas' "Den mångkriminella staden" https://morgonposten.se/2022/05/07/ukraina-landet-som-inte-far-finnas-5-vi-beskadar/
Citera
2022-05-30, 18:44
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Huvudet på spiken, jag slutar aldrig att häpnas och förvånas över hur lätt det är att hjärntvätta pöbeln.
I flera år spydde MSM ur sig artikel efter artikel om vilket svin Zelenskij är, på alla möjliga sätt.
Ändrade direkt ton när han till slut lyckades provocera Ryssland till konflikt (tror personligen det var gormandet från den nyttiga idioten om att husera kärnvapen i Ukraina som fick bägaren att rinna över för Kreml) - Nu är han helt plötsligt Jesus själv och kan inget fel göra.

Pöbeln sväljer det hela med hull och hår, som om de föregående åren av kritik inte ens har existerat. Helt otroligt hur så pass många människor kan lida av guldfiskminne och ingen kapacitet att stanna upp och tänka: - Men vänta lite, det här kan ju inte vara helt rätt.

Vänta bara, snart får han Nobels fredspris.
Citera
2022-05-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nu kommer du bara med en reflexmässig harang. Det intressanta här är: Varför löste inte Zelensky detta diplomatiskt före? Antag att du har fel med ditt "stor-Ryssland".

Denna "stor-Ryssland" teori kan man alltid ta fram som argument för att man måste bruka våld.
Gadaffi ville ha ett stor-Afrika.
Saddam ville ha ett stor-Irak.
Talibanerna ville ha ett stor-kalifat.

Det kanske de ville. Men kanske inte. Kanske ville de, men hade inte gjort allvar av sina planer.
Det fanns ingenting Zelensky kunde ha gjort för att förhindra detta krig. Utom att låta sig bli en marionettdocka åt Kreml och låta Putin bestämma vilken politik som skulle föras i Ukraina, men det hade varit ett enormt svek mot det ukrainska folket. Zelensky är en hjälte som står upp för Ukrainas självständighet och frihet.
Citera
2022-05-30, 18:48
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Utifrån Putin retorik så råder det inte minsta tvekan om att det är hans plan, även om han givetvis inte kan säga rakt ut att han planerar att invadera sina grannländer. Och utifrån hur invasionen av Ukraina inleddes råder det ingen tvekan om att syftet var att ta över hela landet. Tvivlar man på dessa saker så är man antingen ett rysstroll eller lever i grav förnekelse, så enkelt är det.

Jag efterfrågar en seriös källa som visar på att det du säger stämmer och det enda du kan presentera är ett argument som bygger på din russofobiska magkänsla?
Sen har du mage att påstå att håller man inte med om din russofobiska magkänsla så är man ett rysstroll?
Det är inte så verkligheten fungerar.
Min magkänsla säger mig att Ryssen är vår vän, och det kan även bevisas i den handel vi bedrivit under större delen av modern tid.

Det du påstår existerar bara i ditt huvud (eller i din mage). Det är läskigt att du tror så starkt på det att du till och med pekar ut de som inte kan se det som bara existerar i ditt huvud som levandes i grav förnekelse.
Citera
2022-05-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ser på nyhetssidor, facebook och andra platser att i princip hela Sverige lurats att det är synd om stackars Ukraina som blivit attackerade av stora elaka Ryssland. Alla ser bilder på människor i krig men ingen tar sig tiden att tänka själva.

Fokus hamnar konstant på de civila men ingen verkar vilja se sanningen, att Ukrainas regim är fruktansvärd. Ukraina är ett korrupt land där presidenten är mer diktator än Putin någonsin varit. Han har lurat Europa så det bara sjunger om det, alla tror han är någon slags modig soldat som bryr sig om folket. Han är skicklig, hans falska propaganda har fungerat. Folkmorden Ukraina gjort mot Ryssar har ingen ens förstått att de hänt, så duktig har den jäveln varit på sin propaganda.

Han offrar nu sitt eget folk, nekar Rysslands sjysta krav och förstör Ukraina för all framtid, medan han själv blir mäktigare och rikare varje dag.

Snart kommer Zelensky att kräva att Ukraina ska få gå med i både EU och NATO, han är ett sånt jävla manipulativt svin så att det inte finns.

Kommer svensken NÅGONSIN förstå att det är Ukraina som är bad guys här och att Rysslands invasion var rättfärdigad? Kommer historien skrivas på fel sätt? Kommer de ens försöka se båda sidor eller är gemene svensk så sjukt hjärntvättad av politiker och media att de inte ens kommer försöka. Jag tror tyvärr det.

Kommer nu få massa svar som "rysstroll" eller "det var ju Ryssland som började" etc, som bevisar min poäng att många inte ens VILL försöka se båda sidor.

Det är tragiskt, inte för att jag bryr mig särskilt mycket om Ryssland, bara att svinet Zelensky kommer komma undan med sina brott och den stora tragedin är att vanliga människor är för lättlurade och går på alla lögner.
Jäkla bollträ till putintroll, läst mycket skit på flashback från rysstroll som försöker påverka opinionen med en massa förvridet skitsnack men ditt inlägg tar nog priset som det sämsta. Att du överhuvudtaget jämför dessa ledare och dessutom försöker övertyga oss andra om att Putin är the good guy säger allt om dina förvridna tankar. Ryssland har under Putins tid förvandlats till en sann diktatur som mördar och försöker mörda oppositionsledare, fängsla oppositionsledare, förhindra fri press, rigga val för att han själv ska få sitta kvar vid makten, misshandla och fängsla journalister som inte skriver det Putin vill. Listan kan göras hur lång som helst på hur mycket diktator Putin är.
Zelensky är säkert inte guds bästa barn, men jämför han inte med Putin.
Citera
2022-05-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Startar man krig har man hela bevisbördan på sig för att visa att man tillhör den goda sidan. Jag har inte sett något övertygande ännu från dem.

Läste du inlägget eller glömde du göra det? TS menar att det är ukraina som startat kriget och jag håller med.
Citera
2022-05-30, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ser på nyhetssidor, facebook och andra platser att i princip hela Sverige lurats att det är synd om stackars Ukraina som blivit attackerade av stora elaka Ryssland. Alla ser bilder på människor i krig men ingen tar sig tiden att tänka själva.

Fokus hamnar konstant på de civila men ingen verkar vilja se sanningen, att Ukrainas regim är fruktansvärd. Ukraina är ett korrupt land där presidenten är mer diktator än Putin någonsin varit. Han har lurat Europa så det bara sjunger om det, alla tror han är någon slags modig soldat som bryr sig om folket. Han är skicklig, hans falska propaganda har fungerat. Folkmorden Ukraina gjort mot Ryssar har ingen ens förstått att de hänt, så duktig har den jäveln varit på sin propaganda.

Han offrar nu sitt eget folk, nekar Rysslands sjysta krav och förstör Ukraina för all framtid, medan han själv blir mäktigare och rikare varje dag.

Snart kommer Zelensky att kräva att Ukraina ska få gå med i både EU och NATO, han är ett sånt jävla manipulativt svin så att det inte finns.

Kommer svensken NÅGONSIN förstå att det är Ukraina som är bad guys här och att Rysslands invasion var rättfärdigad? Kommer historien skrivas på fel sätt? Kommer de ens försöka se båda sidor eller är gemene svensk så sjukt hjärntvättad av politiker och media att de inte ens kommer försöka. Jag tror tyvärr det.

Kommer nu få massa svar som "rysstroll" eller "det var ju Ryssland som började" etc, som bevisar min poäng att många inte ens VILL försöka se båda sidor.

Det är tragiskt, inte för att jag bryr mig särskilt mycket om Ryssland, bara att svinet Zelensky kommer komma undan med sina brott och den stora tragedin är att vanliga människor är för lättlurade och går på alla lögner.

Bara kolla svaren du fått här i tyråden TS så förstår du att det nog ser ännu värre ut hos svenska folket
Folk är helt enkelt dumma i huvdet.......den biten kommer vi aldrig ifrån. Dessutom går IQ n ner hos svenska folket så förvänta dig inte att de skall kunna förstå något så inveklat som dvärgen i Kiev skulle vara en ulv i fårkläder.

Det går så fruktansvärt bra för ukraina och så få döda om du frågar trollen i tråden eller lyssna på "Tiggar dvärgen från kiev". Då är dem oslagbara -men sedan säger slusken zelenskjii att dem troligen ändå behöver lite till vapen och bara några miljarder dollar till.

Läste senast ikväll att EU skulle bevilja lån till dem och de dumma tyskarna skulle "skänka" en miljard själva utöver nödlånet.
Lätt för EU lova pengar men det är du och jag TS som får betala för fiolerna.

Det är inte lätt vara efterbliven svensk idag.
Citera
2022-05-30, 18:56
Medlem
Med tanke på att många ryssar inte ens vetat om varför pruttin invaderar ukraina säger ju tillräckligt. Varför skulle pruttin behöva kalla det ”specialoperation” och ljuga om det fanns legitima skäl? Och även om zelensky skulle varit ”ond” rättfärdigar det inte bombade städer, döda människor, våldtagna kvinnor m.m.

Nej är du inte ett troll får du ta dig en ordentlig tankeställare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in