2022-06-02, 01:28
Medlem
Myschs avatar
Har inte tagit bilen till Stockholm sen 2008 och då brukade vi parkera vid Globen som hade en uteparkering (verkar inte finnas kvar?), tyckte det var smidigast. Men tänkte om folk vet hur det ser ut på andra ställen?

Ska på Gröna Lund på konsert på Söndagen som börjar kl 20:00, så vet inte om Parkeringshuset vid Globen är aktuellt då det stänger 23:30 (oklart när spelningen är klar).
Citera
2022-06-02, 01:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Har inte tagit bilen till Stockholm sen 2008 och då brukade vi parkera vid Globen som hade en uteparkering (verkar inte finnas kvar?), tyckte det var smidigast. Men tänkte om folk vet hur det ser ut på andra ställen?

Ska på Gröna Lund på konsert på Söndagen som börjar kl 20:00, så vet inte om Parkeringshuset vid Globen är aktuellt då det stänger 23:30 (oklart när spelningen är klar).

Det är värt ett par hundralappar att slippa jaga bilen i 40 minuter. Skönt att bara kunna hoppa in och börja rulla ut från djurgårn, risken är att det kommer bli en jobbig kö om du inte är först iväg.

Djurgårn är inte riktigt gjord för mycke trafik.
Citera
2022-06-02, 01:36
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är värt ett par hundralappar att slippa jaga bilen i 40 minuter. Skönt att bara kunna hoppa in och börja rulla ut från djurgårn, risken är att det kommer bli en jobbig kö om du inte är först iväg.

Djurgårn är inte riktigt gjord för mycke trafik.

Nä exakt, därför jag tänkte parkera längre bort, te.x vid Globen eller så.
Citera
2022-06-02, 01:41
Medlem
Är rädd för att du får pröjsa hur som helst...om du parkar i förorten (gratis/mkt. billigare) så måste du åka kollektivtrafiken till stan...2hundring låter ju perfekt tycker jag...då har du bilen o slipper ta dig genom stan efter konserten eller vad det nu va😊
Säkerhet på köpet🕵️‍♀️
Citera
2022-06-02, 01:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nä exakt, därför jag tänkte parkera längre bort, te.x vid Globen eller så.

Beroende lite på vart du ska sen men valhallavägen kanske kan passa. Då har du lätt att komma ut från stan och får en liten promenad på köpet.
Ingen aning vad priset är för parkeringen i området.
Citera
2022-06-02, 01:44
Medlem
Reinersholme har dom parkering för 99 kr per dygn
Citera
2022-06-02, 01:44
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Är rädd för att du får pröjsa hur som helst...om du parkar i förorten (gratis/mkt. billigare) så måste du åka kollektivtrafiken till stan...2hundring låter ju perfekt tycker jag...då har du bilen o slipper ta dig genom stan efter konserten eller vad det nu va😊
Säkerhet på köpet🕵️‍♀️

Räknas Globenområdet som förort då? :O
Citera
2022-06-02, 01:48
Medlem
Det kostar. Du kan parkera vid centrale för ca 70kr timmen. Är du så snål är det bättre med tåg.
Citera
2022-06-02, 03:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Beroende lite på vart du ska sen men valhallavägen kanske kan passa. Då har du lätt att komma ut från stan och får en liten promenad på köpet.
Ingen aning vad priset är för parkeringen i området.
Valhallavägen är jäkligt smidigt då bussen till Djurgården också går från Stockholms östra station. Brukar dessutom finnas gott om lediga platser där. Kostnad vet jag inte dock men lär inte vara värre än annorstädes antar jag.
Citera
2022-06-02, 06:32
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Stå längst gatan bara.
Citera
2022-06-02, 06:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Det kostar. Du kan parkera vid centrale för ca 70kr timmen. Är du så snål är det bättre med tåg.

Du är uppenbarligen inte stockholmare. Man kan stå över allt längst gatan billigare
Citera
2022-06-02, 06:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Valhallavägen är jäkligt smidigt då bussen till Djurgården också går från Stockholms östra station. Brukar dessutom finnas gott om lediga platser där. Kostnad vet jag inte dock men lär inte vara värre än annorstädes antar jag.

+1 på denna.
Ställ dig nånstans längst busslinjen eller spårvagnen som går ut på djurgården.

Kanske nån insticksgata från Strandvägen kan funka också..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in