2022-06-01, 19:42
Moderator
Siegfrids avatar
Årets Bilderbergmöte sker i Washington, USA denna vecka 2/6 - 5/6 2022.

Vad får vi vanliga medborgare veta om besluten som tas över våra huvuden?

Ska Ukraina få vinna över Ryssland och befria sitt land?

Hur ska världen hantera den ekonomiska recession som nu sveper fram?

Eller handlar det som vanligt om att befästa de mäktigas makt och hindra folkliga uttryck?

Källa till datumet:
Citat:
Statsminister Marin deltar i Bilderberggruppens möte i Washington
Statsminister Sanna Marin reste i dag till Washington där hon ska delta i Bilderberggruppens möte.

Mötet inleds i morgon och pågår till lördag.
https://svenska.yle.fi/a/7-10015555/64-3-83219
Citera
2022-06-01, 19:47
Avslutad
Vilka svenska politiker eller andra höjdare kommer att delta?
Citera
2022-06-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Om man får spekulera lite så förmodligen representanter ifrån familjen Wallenberg eller någon annan höjdare ifrån Investor, de brukar ju närvara av ren tradition ifrån svenskt håll.

Percy Barnevik brukade representera Wallenbergsfären på Bilderbergmötena förr iallafall som dåvarande VD för Investor.

De bjöd hellre in Percy som representant för Sverige än vår dåvarande Statsminister Göran Persson tex.

Vilka svenska politiker som kommer att delta i år har jag ingen aning om men tidigare svenska politiker som har varit inbjudna genom åren har ju tex varit Mona "muslim" Sahlin samt Annie Lööf om vi ska dra några ur minnet.

Bilderbergruppen brukar bjuda in sk "vinnare" dvs politiker som de tror kommer att ha en stor inverkan på den svenska inhemska politiken.

Mona Sahlin vart ju inbjuden tex i egenskap av S dåvarande partiledare, nu blev hon inte Statsminister men det var väl tanken ifrån deras sida att hon skulle bli det.

Varför de bjöd in Annie Lööf torde ha att göra med att de ansåg henne som en person som driver den svenska politiken i en riktning som de anser som önskvärd.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-06-01 kl. 20:12.
Citera
2022-06-01, 20:43
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jacob Wallenberg räknas väl som svensk samordnare av Bilderbergmötena, alltså att han väljer ut deltagare. Men jag vet inte om han åker på alla möten själv eller om han bara skickar folk.

Magdalena Andersson har en veckolång lucka i almanackan ser jag, gissar att hon tillbringar den i Washington.
Citera
2022-06-01, 20:57
Medlem
Zelensky kommer väl vara där på länk och hyllas av samlade globalisterna.
Citera
2022-06-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Jacob Wallenberg räknas väl som svensk samordnare av Bilderbergmötena, alltså att han väljer ut deltagare. Men jag vet inte om han åker på alla möten själv eller om han bara skickar folk.

Magdalena Andersson har en veckolång lucka i almanackan ser jag, gissar att hon tillbringar den i Washington.
Ja att Maggan dyker upp ifrån svenskt håll är nog en lågoddsare om vi pratar svenska politiker. Kvinna, Statsminister samt har den rätta sk kulturmarxistiska värdegrunden och förmodligen väldigt poppis internationellt just nu bland den "globala eliten".
Citera
2022-06-01, 22:06
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja att Maggan dyker upp ifrån svenskt håll är nog en lågoddsare om vi pratar svenska politiker. Kvinna, Statsminister samt har den rätta sk kulturmarxistiska värdegrunden och förmodligen väldigt poppis internationellt just nu bland den "globala eliten".
Hon har åkt förut har jag för mig.
Blev inga Bilderbergmöten 2020 och 2021, så de har väl mycket att skvallra om nu.
Citera
2022-06-01, 22:07
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Zelensky kommer väl vara där på länk och hyllas av samlade globalisterna.
Putin är inte bjuden.
Citera
2022-06-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Putin är inte bjuden.
Då kommer Zelensky säkert att närvara antingen fysiskt eller på länk.

Verkar ju inte vara så svårt att flyga in och ut ur Ukraina med tanke på att Zelensky har haft finbesök på hemmaplan som inte hade några som helst problem att flyga in i eller ut ur landet.
Citera
2022-06-02, 00:59
Medlem
Nu vet jag varför Sanna Marin är inbjuden hon har tydligen kopplingar till WEF och Klaus Schwab.

Magdalena Andersson har tidigare kopplingar till den internationella valuta fonden så att hon har fottrerat sig med Bilderbergruppen förr är inte så konstigt om man ser det ur det ljuset.
Citera
2022-06-02, 10:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu vet jag varför Sanna Marin är inbjuden hon har tydligen kopplingar till WEF och Klaus Schwab.

Magdalena Andersson har tidigare kopplingar till den internationella valuta fonden så att hon har fottrerat sig med Bilderbergruppen förr är inte så konstigt om man ser det ur det ljuset.

sanna är klaus lärljunge ja, samma med maqqan, båda har en stark koppling till WEF men det är såklart inget du lär få höra om i judemedian.
Citera
2022-06-02, 15:05
Medlem
I-van-Toers avatar
Tidigare trådar i ämnet.

2021: inget Bilderbergmöte. (FB) Bilderberg 2021
2020: inget Bilderbergmöte. (FB) Bilderberg 2020
2019: Montreux, Schweiz. (FB) Bilderberg 2019
2018: Turin, Italien. (FB) Bilderberg 2018
2017: Chantilly, VA, USA. (FB) Bilderberg 2017
2016: Dresden, Tyskland. (FB) Bilderberg 2016
2015: Telfs, Österrike. (FB) Bilderberg 2015
2014: Köpenhamn, Danmark. (FB) Bilderberg 2014 till Köpenhamn

För övrigt verkar det finnas väldigt lite information om deltagarna. Bilderbergs officiella sida verkar vara stendöd. De två senaste årens inställda möten måste ha gjort skada.

https://bilderbergmeetings.org/index.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in