2022-06-01, 19:52
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag vet inte, men de har stulit en del av grödorna från Ukraina.
De har väl inte ens tröskat årets skörd så de stora problemen blir ju till hösten då de skall tröska transportera och torka samt då lagra säden inför exporten.
Citera
2022-06-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det har relevans för att det visar att Tiggaren i Kiev har andra intressen än sitt folk. Det är därför han skänker bort landet till Putin den Store.
Än sitt folk?
Menar du att en fattig tiggande ukrainsk statsledare har andra intressen än sina medborgare?
Utveckla gärna.
Citera
2022-06-01, 19:56
Medlem
Naofumis avatar
Zelensky ready to negotiate, if Ukraine gains territory back from Russia
https://www.youtube.com/watch?v=qDyOkNLz76Y
Citera
2022-06-01, 20:00
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag vet inte, men de har stulit en del av grödorna från Ukraina.

En fis i rymden av spannmålen av ukraina har.. Ryssland är största leverantören. Och det stoppas av sanktionerna, till Afrika och Mellanöstern osv, det är det som kommer skapa svält i världen!

Räkna med ex antal miljoner flyktingar till Europa på grund av detta. Hoppas du öppnar ditt hjärta och dörr till dom med vilket sossarna kommer göra. för det gör inget Östeuropeiskt land som polen och co.
Citera
2022-06-01, 20:02
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
En fis i rymden av spannmålen av ukraina har.. Ryssland är största leverantören. Och det stoppas av sanktionerna, till Afrika och Mellanöstern osv, det är det som kommer skapa svält i världen!

Räkna med ex antal miljoner flyktingar till Europa på grund av detta. Hoppas du öppnar ditt hjärta och dörr till dom med vilket sossarna kommer göra. för det gör inget Östeuropeiskt land som polen och co.

Det som i förlängningen riskerar att skapa svält är såklart Putins krig mot Ukraina.
Citera
2022-06-01, 20:03
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi

Jag föreslår att vi förlägger alla flyktinglägren till Lviv, som motprestation för vapnen de får! Bandera roterar i sin grav när Lviv når en befolkning på 2 miljoner, största språk blir Swahili.
Citera
2022-06-01, 20:10
Bannlyst
Om pruttler dör om 2-3 år vilket det ryktas om, samtidigt som det är val år 2024 och samtidigt som han fuckat upp det riktigt ordentligt nu, då är det väl en inte allt för långväntad tidsfråga innan han ryker. Men han lär kontinuerligt höja insatsen fram tills dess att han dör, han har ändå inget att förlora och människoliv skiter han fullständigt i.

Så vi kan fortfarande inte utesluta att pruttler begår ett kollektivt självmord ju närmare slutet av hans egen undergång han närmar sig nu. Han verkar ju sjuk på det sättet att han verkligen ställer sig på tårna i sitt kortväxta mindervärdskomplex nu när han är på väg ner i graven.

Men vad kommer han dra till med nu på kort sikt när alla militärkontrakt går ut i juni och folk har rätt att dra hem? Kommer soldaterna att förlänga sina kontrakt?
Citera
2022-06-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Om pruttler dör om 2-3 år vilket det ryktas om, samtidigt som det är val år 2024 och samtidigt som han fuckat upp det riktigt ordentligt nu, då är det väl en inte allt för långväntad tidsfråga innan han ryker. Men han lär kontinuerligt höja insatsen fram tills dess att han dör, han har ändå inget att förlora och människoliv skiter han fullständigt i.

Så vi kan fortfarande inte utesluta att pruttler begår ett kollektivt självmord ju närmare slutet av hans egen undergång han närmar sig nu. Han verkar ju sjuk på det sättet att han verkligen ställer sig på tårna i sitt kortväxta mindervärdskomplex nu när han är på väg ner i graven.

Men vad kommer han dra till med nu på kort sikt när alla militärkontrakt går ut i juni och folk har rätt att dra hem? Kommer soldaterna att förlänga sina kontrakt?

Kanske skickar han en nuke på sitt egna land för att sedan kunna bete sig mer djävulskt? det är bara en teori men den där mannen skulle dö med sina lögner utan att tveka på det. Åt helvete med han, jag är beredd att offra mig till helvetet om jag så skulle kunna få elda på han därnere själv. Jag och han i helvetet för all framtid är inget som skrämmer mig, snarare en ära.
Citera
2022-06-01, 20:18
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Absolut. Han menar Vitryssland och hoppas Kina och hotar Sverige eller Finland. En mångtydig herre, Lavrov.
-

Tror mer han hotar med krigsförklaring mot USA, och säger det vagt så han kan komma undan utan problem när man fegar efter leverancen.
Citera
2022-06-01, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Precis som ISIS och Al-Qaeda bytte namn till AL-nustra, oavsett vart i världen, om det finns ondska där så kommer USA vara på plats att beväpna och träna den.

Den ukrainska Azovbataljonen har beslutat att ta bort varghaken – hämtad från tyska Waffen-SS – ur sitt emblem.
https://www.friatider.se/azovbataljonen-tar-bort-nazisymbol

Lägg av. Ukraina är en suverän stat som försvarar sig mot en invasion från Ryssland. Att omvärlden försörjer Ukraina så gott de kan är helt rätt. Ryssland ska inte hålla på med att invadera Ukraina. Att jämföra Ukraina med ISIS är bara löjligt.
Citera
2022-06-01, 20:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Putin kommer aldrig gå med på detta.
Citera
2022-06-01, 20:23
Medlem
inningboxers avatar
Citat:

Det behövs väl inte? Jag trodde Ukraina höll på att vinna.

Nu är juden Zelenskyy tillbaka med gnällretorik igen, ber om att få hjälp hela tiden, nog världens mest värdelösa president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in