2022-06-01, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Dom kanske bara skulle gett fan i sin specialoperation? Men nu är ju tärningen kastad och därmed får orcherna sina skinkor randade.

Ja men ännu mer västerländska vapen ju fler liv dör än vad det hade behövt. Har ens Ukrainska soldater utbildning för dessa vapen? Hur många misstag kommer dom att göra med dessa? Varför eskalerar väst problemet med ännu mer vapen och krig?
Senast redigerad av Menea 2022-06-01 kl. 19:15.
Citera
2022-06-01, 19:14
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Lavrov säger att ett tredje land kan dras in i kriget.
Med andra ord är detta ett "krig" nu enligt Ryssland?

Vitryssland kommer inte att ställa sig på rySSlands sida och börja kriga. Gör han det så förlorar han också makten och den är viktigare än allt annat. Möjligen det blir lite vapenskrammel vid gränsen men Vitryssland kommer inte att delta aktivt i kriget. Lavrov har kommit med lögner hela tiden så han är inget att lite på. Till och ett zigenarpack framstår som ärliga gentemot Lavrov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Tiggaren i Kiev hade en förmögenhet på 700 miljoner kronor, mestadels tjänade på korrupta affärer med Pedofilen i Vita Huset, och hans son Horbocken.

Hur stor tror du förmögenheten är nu?

Istället för att tjäna sitt folk så tjänar han USA
Vet inget om zelenskys förmögenhet men stannar man och leder på plats som han gjorde förtjänar respekt. Det vet alla män även om man råkar vara fiender. Avsaknaden av den visar vilka förbittrade nollor många proryssar är.
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Oj vilka lögner efter lögner. Men vad kan man förvänta sig. Hur långt har invasionen av Moskva kommit?

Skäms du över att vara finne så du bytte nationalitet nu?
Förövrigt är det du som säger att jag är finne, well well mr iq football. Let's go to some real OT shall we? Stolt finlandssvensk med ett kors i min byrålåda ja. Men med tanke på att jag inte är 14 år som dig så har jag ju skaffat mig lite medborgarskap i mitt liv, varav ett är ryskt. Inget av dem kom med ett cornflakes-paket som ditt dock
Citera
2022-06-01, 19:16
Medlem
Termos99s avatar
Andra effekter av Rysslands invasionskrig.

Miljontals ton spannmål riskerar ruttna bort i Ukraina på grund av Rysslands blockad. Samtidigt varnar FN för en global livsmedelskris.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/med-maten-som-vapen-miljoner-ton-vete-riskerar-att-ruttna-bort-i-ukraina
Citera
2022-06-01, 19:17
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Har du helt missat att dom har haft många fredssamtal, som sedan Tiggaren i Kiev plötsligt avslutade strax efter att han mördade sin fredsförhandlare...

Ryssland förhandlar bara i styrkeposition. Och det är bara andra svaga stackare som Ukraina som ska begära förhandlingar. Men kanske var det Ryssland som backade ur samtalen?

Jag tror Ryssland skulle uppfatta det som ett nedköp att begära förhandlingar med Ukraina. Om inte Ukraina hittar någon lösning som kan kommuniceras diskret underhand som räddar ansiktet på Putin och Ryssland. Som att Ukraina lovar att inte gå med i NATO. Och att vissa partier förbjuds i Ukraina. Men att Ukraina behåller sin självständighet. Det territoriella får lösas på något sätt. Det sönderskjutna avfolkade Donbass är kanske inte så strategiskt intressant för någon part.
Citera
2022-06-01, 19:19
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Vet inget om zelenskys förmögenhet men stannar man och leder på plats som han gjorde förtjänar respekt. Det vet alla män även om man råkar vara fiender. Avsaknaden av den visar vilka förbittrade nollor många proryssar är.
Exakt! De greppar efter halmstrån som endast går ut på att diskreditera någon annan. Att de sedan på köpet sitter och klandrar andra i tråden för att lämna ämnet samt vara dumma i huvudet, gör ju bara det ännu mer komiskt. Men en sak vet åtminstone, några ekonomikunnare är de icke
Citera
2022-06-01, 19:20
Medlem
Termos99s avatar
Ukraina fortsätter sitt motstånd.

Ukrainian National Guard filming a Russian tank burning after being ambushed by this unit

https://www.youtube.com/watch?v=9HxXF4WSDsA
Citera
2022-06-01, 19:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Andra effekter av Rysslands invasionskrig.

Miljontals ton spannmål riskerar ruttna bort i Ukraina på grund av Rysslands blockad. Samtidigt varnar FN för en global livsmedelskris.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/med-maten-som-vapen-miljoner-ton-vete-riskerar-att-ruttna-bort-i-ukraina

Fy fan vad ryssarna ställer till med elände bara för dom har en pervers självbild av att vara en stormakt byggd på bluff lögner och maffiametoder.
Citera
2022-06-01, 19:22
Medlem
Termos99s avatar
Kanske har postats innan?

Destruction of an entire column of Russian tanks and other vehicles by Ukrainian artillery fire

https://www.youtube.com/watch?v=VB8XFLdwVCI
Citera
2022-06-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Som jag svarade dig, folket finns redan på plats, så som jag SADE om du hade läst lite så behövs ingen invasion. Du ser pöjk, vi här sköter saker med stil och finess
Men då gör Ryssland rätt som skyddar sitt land. Det du säger ger ju dom rätt. Varför klagar du då på att dom reagerar som dom gör?
Citera
2022-06-01, 19:24
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja men ännu mer västerländska vapen ju fler liv dör än vad det hade behövt. Har ens Ukrainska soldater utbildning för dessa vapen? Hur många misstag kommer dom att göra med dessa? Varför eskalerar väst problemet med ännu mer vapen och krig?
Varför gör Ryssland återigen så att väst måste lägga energi på försvar? Apan skriker högt som vanligt, men apan har aldrig lyckats med något i sitt skrikande. Lik förbannat skriker den åter igen....Lite av ett bevis på taskig varseblivning och verklighetsuppfattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in