2022-06-01, 15:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Interessant det du skriver. Om den Smitth and Wesson kanskje var et slags tjenestevåpen. Vi vet jo at TH har kontakter høyt oppe i AP, og dessuten er med i losjen som heter Rotary.
Det kan jo kanskje virke som at pistolen skulle holdes hemmelig, for TH var vel med i en pistolklubb, så det skulle da ikke være så vanskelig å skaffe seg papirer på dette våpenet.
Kanskje dette våpenet og de andre er noe som han har tatt fra sin far når han døde, hvem vet.
Mener å ha lest at faren også var tilknyttet AP på noe vis.
Men det kan også være noe han har fått utdelt i forbindelse med noe, slik du skriver.
Nå kommer det ikke frem om det var en revolver, eller om det var en pistol.
Det kan kanskje si noe om alderen på pistolen. Det kommer heller ikke fram hvilket kaliber det var på denne. Mest vanlig på revolvere er vel kanskje caliber 38, som tilsvarer noe slikt som vanlig 9mm.
Det har vært flere våpenamnestier, men av en eller annen grunn har han valgt å beholde dette våpenet. Hagla hadde han vel bæretillatelse for? Men den var feil oppbevart.
Bæretillatelse for hagle får man vel når man har tatt jegerprøve, mens for pistoler kreves det at man har vært medlem i en pistolklubb så så lenge.
Jeg lurer også veldig på dette med de patronene som TH nekter seg kjennskap til.
Han påstår at noen må ha lagt dem der?
Mangler det et våpen? Og hva har i tilfelle dette manglende våpenet blitt brukt til?
Politiet sier ikke noe om hvilket kaliber det var på de patronene som TH nekter seg kjennskap til.

att en del av vapnen ärvt från fadern är inte osannolikt, inte heller att de kan ha köpts av TH i ungdomen...
ja det ser ut som att ett olagligt vapen saknas baserat på den dåliga förklaringen att någon planterat patronerna där...
Citera
2022-06-01, 15:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
att en del av vapnen ärvt från fadern är inte osannolikt, inte heller att de kan ha köpts av TH i ungdomen...
ja det ser ut som att ett olagligt vapen saknas baserat på den dåliga förklaringen att någon planterat patronerna där...

Mener en av pistolene var noe han skal ha byttet til seg fra en kamerat i ungdomstiden. Som et samleobjekt.
Citera
2022-06-01, 15:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mener en av pistolene var noe han skal ha byttet til seg fra en kamerat i ungdomstiden. Som et samleobjekt.

det kan säkert vara sant, det var ganska många vapen i omlopp efter kriget...
kan det ha varit husqvarna`n tro...
Senast redigerad av Notteliten 2022-06-01 kl. 15:38.
Citera
2022-06-01, 15:53
Medlem
Det ser ut til at valget, i dette tilfelle, falt på å kvele offeret.

Peker ikke dette i seg veldig i retning av at det ligger noe personlig bak dette drapet?

Dersom «kveler’n» av ulike grunner ikke hadde blitt forhindret i å stille opp den dagen, tenker da på hettemannen, hva hadde da valget falt på hos den som måtte kvittes med henne etter å ha overfalt henne i boligen?

Var begge villige til å kvele henne dersom den ene hadde gyldig fravær?
Citera
2022-06-01, 16:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det ser ut til at valget, i dette tilfelle, falt på å kvele offeret.

Peker ikke dette i seg veldig i retning av at det ligger noe personlig bak dette drapet?

Dersom «kveler’n» av ulike grunner ikke hadde blitt forhindret i å stille opp den dagen, tenker da på hettemannen, hva hadde da valget falt på hos den som måtte kvittes med henne etter å ha overfalt henne i boligen?

Var begge villige til å kvele henne dersom den ene hadde gyldig fravær?

håller med om att kvävning indikerar personliga skäl att döda men tror inte att båda GM var faktiska mördare, en dödad och en ordnad med borttagning och viss telefonanvändning och fixa brottsplatsen...
Citera
2022-06-01, 16:06
Medlem
Citat:
håller med om att kvävning indikerar personliga skäl att döda men tror inte att båda GM var faktiska mördare, en dödad och en ordnad med borttagning och viss telefonanvändning och fixa brottsplatsen...

Selv tror jeg den andre må ha vært villig til å drepe henne og kvittes med kropp. Dette fordi denne allerede hadde overfalt henne i boligen. Jeg tror hun kjente vedkommende og da kunne man selvfølgelig ikke la henne leve etter et slikt overfall selv om kveler’n skulle bli forhindret fra å ankomme boligen.

Mulig valget hos denne hadde falt på å bruke et tilgjengelig våpen og ikke kvelning.

Men nå ble det kvelning ser det ut til.
Citera
2022-06-01, 16:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Selv tror jeg den andre må ha vært villig til å drepe henne og kvittes med kropp. Dette fordi denne allerede hadde overfalt henne i boligen. Jeg tror hun kjente vedkommende og da kunne man selvfølgelig ikke la henne leve etter et slikt overfall selv om kveler’n skulle bli forhindret fra å ankomme boligen.

Mulig valget hos denne hadde falt på å bruke et tilgjengelig våpen og ikke kvelning.

förmodligen den som dödade, dvs TH hade planerat att han skulle göra detta och det han behövde hjälp med var att använda telefonen för att säkra ett alibi, ta bort kroppen och fixa brottsplatsen enligt plan...
Citera
2022-06-01, 16:17
Medlem
Citat:
förmodligen den som dödade, dvs TH hade planerat att han skulle göra detta och det han behövde hjälp med var att använda telefonen för att säkra ett alibi, ta bort kroppen och fixa brottsplatsen enligt plan...

Da får vi være uenige. Jeg tror medhjelper bistod med litt mer og også var villig til å bistå med enda mer, da som i å drepe henne. Dette dersom TH selv, hettemannen, ble forhindret. Vedkommende kunne ikke komme unna med dette etter å ha overfalt henne.
Citera
2022-06-01, 16:21
Medlem
Hva hadde personen i boligen måttet gjøre hvis TH ikke ringte Fru Hagens 10.06 og 10.07? Da etter å ha satt henne ut av spill? Beklage det inntrufne og forlate stedet utelukkes av meg som et alternativ.
Citera
2022-06-01, 16:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Da får vi være uenige. Jeg tror medhjelper bistod med litt mer og også var villig til å bistå med enda mer, da som i å drepe henne. Dette dersom TH selv, hettemannen, ble forhindret. Vedkommende kunne ikke komme unna med dette etter å ha overfalt henne.

Citat:
Hva hadde personen i boligen måttet gjøre hvis TH ikke ringte Fru Hagens 10.06 og 10.07? Da etter å ha satt henne ut av spill? Beklage det inntrufne og forlate stedet utelukkes av meg som et alternativ.

tvivlar starkt på att TH skulle ge upp makten till någon på det sättet och en hjälpande GM har förmodligen bara fått i uppdrag att göra det TH inte själv kunde göra för att säkra alibit...
Citera
2022-06-01, 16:26
Medlem
Citat:

Kvelning med låsbare strips rundt halsen?
Citera
2022-06-01, 16:28
Medlem
Citat:
tvivlar starkt på att TH skulle ge upp makten till någon på det sättet och en hjälpande GM har förmodligen bara fått i uppdrag att göra det TH inte själv kunde göra för att säkra alibit...

TH ga vel strengt talt fra seg all makt ved å involvere noen andre i dette? Selv er jeg litt usikker på eventuell maktbalanse som kan ligge bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in