2022-06-01, 13:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ett helt nytt namn för mig. Hon kommer främst att jobba med Team Bauhaus.

Var inte hon sprintåkare själv under sin karriär. Har något svagt minne av det.
Citera
2022-06-01, 14:24
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ingrid Vikman ny tränare i A-landslaget för damerna. Spännande.

På 50% och vid sidan om Thomson och med mest fokus på Team Bauhaus är det nog bäst att lägga till.

Inkvoterad?
Citera
2022-06-01, 14:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Inkvoterad?

Hon har ganska mycket tränarerfarenhet från Norge om jag förstår det rätt. Så nej.
Citera
2022-06-01, 14:39
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Var inte hon sprintåkare själv under sin karriär. Har något svagt minne av det.

Hon är 12:a på min lista över svenska kvinnliga skidåkares tider på 3000 m, vilken bygger på din lista över svenska kvinnliga skidåkares tider på 3000 m.
Citera
2022-06-01, 14:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Hon är 12:a på min lista över svenska kvinnliga skidåkares tider på 3000 m, vilken bygger på din lista över svenska kvinnliga skidåkares tider på 3000 m.

Ah, det hade jag förträngt att hon fanns med där.
Citera
2022-06-01, 14:58
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Är laukli bättre än Fossesholm på nånting?
Kass i sprint, 61 i Rukas klassiska lopp
tveksamt, men klart sämre konkurrens om att få köra, dvs om hon vill kan hon köra klart fler lopp än vad Fosse vill
Citera
2022-06-01, 15:40
Medlem
katws avatar
Kloka inspel från Johan Olsson:

Citat:
Johan Olsson är tydlig med vad som gjorde honom världsmästare och OS-guldmedaljör:

– Det var fullständigt fundamentalt att jag fick möjligheten att göra detta sedan jag blev pappa 2011. Det var viktigt att jag kunde träna på hemmaplan men ändå få stödet av landslaget. Sedan ser man i resultatböckerna vad som hände 2013, 2014, 2015. Då trillande majoriteten av mina medaljer in.

Han fortsätter:

– Min lärdom är att träningen på hemmaplan är viktigast. Man är på läger en vecka i månaden. Då är det klart att de andra tre hemmaveckorna spelar större roll.

https://www.gp.se/sport/tr%C3%A4ningen-p%C3%A5-hemmaplan-%C3%A4r-viktigast-1.73889763
Citera
2022-06-01, 15:51
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Resultaten från förra året är historia nu. Det är kanske inte deras kapacitet som skidåkare som avgör om dom blir uttagna i laget igen. Finns något som heter form också och inte minst hur ledningen anser att dom påverkar gruppen.

De påverkar ju gruppen i mindre utsträckning nu, än tidigare säsonger, när de valt att träna utanför landslaget, så det är väl knappast ett argument?
Citera
2022-06-01, 15:53
Medlem
MuscleSharks avatar
Kan vara helt rätt att köra på utanför landslaget. Det har ju visat sig funka för flera andra tidigare så det ska inte vara några problem om man känner att det är rätt väg att gå.

Dock lite oroväckande samtidigt gällande landslaget som helhet och anledning till varför allt fler vill köra på eget upplägg.
Citera
2022-06-01, 16:00
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Skidor är ingen lagsport så varför ska man låtsas som det? Räcker väl med nån samling innan VM och liknande. inte ens landslaget i fotboll åker väl på så många läger som skidlandslaget som är en individuell sport? Jättekonstigt.

Håller med till fullo. Det är nog svårt att hitta ett upplägg som passar alla, så varför landslagsledningen envisas med att alla aktiva ska anpassa sig efter något sådant övergår mitt förstånd.
Citera
2022-06-01, 16:04
Medlem
Kommer Frida och Maja ha kvar sina personliga vallare? och kommer dom hjälpa till testa fram skidor under försäsongen via förbundet?
Citera
2022-06-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
De påverkar ju gruppen i mindre utsträckning nu, än tidigare säsonger, när de valt att träna utanför landslaget, så det är väl knappast ett argument?

Menar du att övriga landslagsåkare skall avstå de tävlingar som Frida och Maja ev blir uttagna till? Det är inte bara på träning dom påverkar gruppen, kanske än mer i tävlingssammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in