2022-06-01, 15:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej, det är ett misslyckade, men har inte med lagen att göra, om nu inte lagen går att följa.

Ge dansken tillstånd, är en lag som inte bör följas.
Vi har ingen sådan lag. Vår lagstiftning gäller alla och är inte utformad för att sikta in sig på någon enskild individ.
Citera
2022-06-01, 15:43
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Underbart hur han lyckas få tillstånd har han någon insider som godkänner detta eller är lagstiftningen så här trasig,
här borde man ge avslag med tanke på tidigare händelser.
Paludans syfte är bara att provocera!

Ska man följa lagen så det mer konstigt ifall han inte fick tillstånd, det är svårt att hitta lagstöd för att kunna förbjuda honom. Vi har en stark demostrationsrätt i Sverige (som tur är). Även ifall jag inte är ett fan av hans tillvägagångsätt eller ha svårt se syftet så måste även alla få yttra sin åsikt, kanske blir än viktigare att försvara när det är en åsikt /aktion som är sällsynt. Yttrandefriheten prövas ju endast på ett ärligt sätt när det handlar om obekväma åsikter som få ha.
Citera
2022-06-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Tre ultramongon i rad som inte förstår glaskar sarkasm. Bara i autistiska Sverige.
Frågan man måste ställa sig är, ligger felet hos mottagaren eller avsändaren om det blir missförstånd? Skulle nog vilja påstå att i det här fallet är det avsändaren som bär ansvaret. Omöjligt att tolka in sarkasm i text utan några känsloyttringar i form av emojies eller liknande
Citera
2022-06-01, 17:03
Medlem
CyberIngmars avatar
Järvaveckan har årligen varit dött. Man har gjort allt för att få det till en Almedalen för orten. De är desperata för uppmärksamhet. Pauldan ger uppmärksamhet.

Hur blir det för kakmonstret nu? Hon som hatar snuten. Är det fortfarande ACAB som gäller.

Åkesson låg ute rätt när han bojkottade Järva
Citera
2022-06-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Hans anklagelse är grundlös. Som den jurist han är borde han ha förståelse för skillnaderna mellan rättigheter och friheter.

Men han begär ändå skydd av polisen. Det säger mig att han inte vet vad han håller på med. Hans förståelse av yttrandefriheten verkar vara felaktig, då han möjligen betraktar den som en positiv rättighet snarare än en negativ rättighet (dvs en frihet).

Han kallar sin rättshaverism för kritik av islam. Hans kritik sker inte utan att jag tvingas på pengar. Pengar som hade kunnat gå till viktigare saker än att en tillrest dansk ska säga att han inte vill vara muslim.

Ja du har helt rätt mycket viktigare pengarna går till att polisen närvarar på tex fotbollsmatcher och hockeymatcher så inte vanliga svenssonsuportrar går lös på varandra bara för att de håller på olika lag.
Citera
2022-06-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Hur fan kan man TILLÅTA han HÅLLA på när folk BLIR så förbannade att dom har sönder SAKER??

E det Paludans fel att vi har grott folk här? Normalt fungerande människor hade fullständigt ignorerat sånt här. Prova se nyheterna från diverse muslimska länder så ser du grott folket visa samma sida där, tycker man inte som dom skall man dö!
Citera
2022-06-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Omvärlden, som också har demokrati och yttrandefrihet, gör en annan bedömning. Dom bedömer Paludan lite som sinnessjuk (vilket han också har diagnos för, säger han själv), och släpper inte in honom.

https://www.svd.se/a/V98XOp/rasmus-paludan-svartlistad-i-flera-lander-sveriges-beslut-vacker-forvaning

Sverige gör sig internationellt till åtlöje, genom att slaviskt 'följa föreskrifterna' likt en fjant-stolt pojkscout, även fast det leder till enbart skit. Som om föreskrifterna var så pass genomtänkta, när dom skapades, att täcka precis varje enskilt tänkbart scenario.
Så är det aldrig.

Eller är det som så att dessa länder är så rädda för det kaos som händer i deras fina demokratiska länder om Paludan kommer på besök, att de "för att inte tappa ansiktet" för sin egen infödda befolkning vägrar tillåta besöket då deras import av kaosfolk är lika illa som i sverige och vi vet vad som händer när de går lös.
Citera
2022-06-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Hur fan kan man TILLÅTA han HÅLLA på när folk BLIR så förbannade att dom har sönder SAKER??
Yttrandefrihet kallas det din jävla blatte
Citera
2022-06-01, 19:02
Medlem
Såklart det ska vara fritt att yttra sig, tycker det är en fin sak, heja och tycka hitler är messiah, Obama är rolig och att religion suger- men jag tycker att han här drar den för långt och snart (pga honom) så kan man inte yttra sig så fritt längre (heila och dricka bärs med grabbarna)
Citera
2022-06-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
E det Paludans fel att vi har grott folk här? Normalt fungerande människor hade fullständigt ignorerat sånt här. Prova se nyheterna från diverse muslimska länder så ser du grott folket visa samma sida där, tycker man inte som dom skall man dö!
Tveksamt. Det beror på hur känslig frågan är för betraktaren. Även om jag stödjer koranbränningarna så är jag samtidigt medveten om vilket tumult det hade blivit om en Hammarby-supporter gick in på Norra Stå under pågående derby och brände AIK-flaggan.
Citera
2022-06-01, 19:48
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Tveksamt. Det beror på hur känslig frågan är för betraktaren. Även om jag stödjer koranbränningarna så är jag samtidigt medveten om vilket tumult det hade blivit om en Hammarby-supporter gick in på Norra Stå under pågående derby och brände AIK-flaggan.
Fotbollssupportrar ar sveriges svar pa lattkrankta blattar.
Citera
2022-06-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Fotbollssupportrar ar sveriges svar pa lattkrankta blattar.
Så är det definitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in