2020-12-17, 21:26
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerOlofHerman
Varför letar de efter ett nytt webhotell? Vet du? Det är väl bara hosta på vilket hotell som helst ifall man inte är super rädd för att ens namn ska komma ut att man står bakom sidan. Eller är det där skon klämmer?

Mer troligt är att webhotellet sagt upp avtalet efter påtryckningar från ”vissa”. Det vore inte direkt första gången det händer nationella mediakanaler.
Citera
2021-01-11, 16:49
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Herregud vilken tramsig sida.

Varför heter den ens "nazispotting"? Den borde väl heta "commiespotting"?

Vadå "riktiga" fascister? Är skaparna av denna sajt totalt förvirrade eller?

Äntligen något som påminner om Tysk humor. Det är man inte bortskämd med i gamla Schweden.
Citera
2021-01-23, 08:03
Medlem
StoltFeminists avatar
SR:s intervju med Nazispotting – utan förvrängt ljud
Citat:
Den 26 november 2018 publicerade Sveriges Radio en intervju med huvudmannen bakom Nazispotting. Mannen låter sig bara göra detta om han får ha en förvrängd röst och under pseudonymen Aleks. Detta eftersom att personen ”lever under hot av nazister”. SR:s reporter Sigge Dabrowski, med vetskap om personens adress och bostad, beger sig dit och påbörjar sitt reportage.
https://avmaskerat.com/intervju-med-nazispotting/
Citera
2021-03-16, 23:05
Medlem
Nordisk-Styrkas avatar
Lördagen den 6 mars 2021 samlades tusentals personer för att trotsa pandemilagens hårda begränsningar. Media har både innan som efter beskrivit den falskeligen som en högerextrem demonstration. På plats fanns nazispottings fotograf.

https://avmaskerat.com/nazispottings-fotograf/
Citera
2021-03-17, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk-Styrka
Lördagen den 6 mars 2021 samlades tusentals personer för att trotsa pandemilagens hårda begränsningar. Media har både innan som efter beskrivit den falskeligen som en högerextrem demonstration. På plats fanns nazispottings fotograf.

https://avmaskerat.com/nazispottings-fotograf/

Varför måstr nazister alltid överdriva demonstrationsantaler? Är bara löjligt. Var ca 500-600 personer och flera av deltagarna är dokumenterade organiserade nazister
Citera
2021-03-17, 10:59
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfront
Varför måstr nazister alltid överdriva demonstrationsantaler? Är bara löjligt. Var ca 500-600 personer och flera av deltagarna är dokumenterade organiserade nazister

En av ledarna för tusenmannamarschen var ju en neger annars. Men ni i vänstern är som vanligt upptagna med att suga systemkuk tillsammans med myndigheter och fulmedia. Som förövrigt har för vana att alltid underdriva antalet deltagare i systemkritiska demonstrationer.
Citera
2021-03-17, 11:50
Medlem
Måste vara jobbigt att leva med att tro att alla ljuger hela tiden. Polisen uppgav den siffran. Men de ljuger också hela tiden. Alla ljuger anser ju du. Sen skrev jag att flera organiserade nazister dokumenterades på demonstrationen. Arklöv var nazist och mulatt.
Citera
2021-03-17, 12:17
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfront
Måste vara jobbigt att leva med att tro att alla ljuger hela tiden. Polisen uppgav den siffran. Men de ljuger också hela tiden. Alla ljuger anser ju du. Sen skrev jag att flera organiserade nazister dokumenterades på demonstrationen. Arklöv var nazist och mulatt.

Att extremvänstern jämte MSM, polis och andra myndigheter är yrkesmytomaner är belagt sedan länge. Alla som sett filmerna från Medborgarplatsen kan se att det rör sig om minst 1000 personer. Underhållande förresten att ni rödingar skjuter er i foten återigen genom att ge ”nazister” en frihetsälskande stämpel.
Citera
2021-04-16, 17:57
Medlem
Göran Per-Ola Friberg – Nazispottings egen fotograf är nu avslöjad.
Citat:
Sommaren 2018 dyker Ola Friberg upp med en okänd man och börjar fotografera deltagare på Högerns Makt, en sammankomst i Stockholm för svenska patrioter. Ola har också synts till vid Alternativ för Sveriges torgmöte i Stockholm den 18 augusti 2018.

Det är också till dessa demonstrationer Ola frekvent dök upp. Oftast tillsammans med en annan konfrontativ vänsterextremist vid namn Sara Leifsdotter. De två har tillsammans dykt upp med sina kameror på många nationalistiska torgmöten och demonstrationer och tagit bilder som sedan dykt upp på Nazispotting eller hos andra vänsterextrema aktörer som AFA och We Are Dalarna. Uppgifter till Avmaskerat bekräftar att det vid vissa möten bara varit Ola och Sara som fotograferat för vänsterextremisternas räkning och att det vid andra tillfällen åtminstone bara varit de som varit närgångna och tagit ansiktsbilder.
https://avmaskerat.com/per-ola-friberg-nazispotting/
Citera
2021-04-17, 07:44
Medlem
Linnaeusss avatar
Vänstern har alltid känts som strömföljare/opportunister eller hobbyister snarare än följare av en seriös ideologi. De försöker utmåla "det nazistiska och fascistiska hotet" som ENORMT och att det ständigt hotar "de utsatta grupperna" i samhället bara för att de själva ska kunna leka "de hjältemodiga rebellerna" som vågar stå upp mot dessa. Detta trots att de själva blir sponsrade av kapitalistiska storföretag och att hela deras världsbild mest sannolikt har hämtats från topplacerade opinionsbildares propaganda som lobbar i statens tjänst.
Citera
2022-06-01, 12:42
Medlem
Jag har en fråga till folket som står bakom sidan nazispotting. Låt mig hoppas att ni svarar.
Jag och en kompis besökte ett AfS-möte på Norrmalmstorg inför kyrkovalet. Vi kom dit tillsammans, stod bredvid varandra under större delen av mötet, vi lämnade också tillställningen tillsammans.
Ingen av oss är aktiv i AfS utan var där för att lyssna. Ingen av oss är heller röstberättigade i kyrkovalet eftersom vi båda gått ur Svenska Kyrkan. Ingen av oss applåderade mer än den andre eller deltog på mötet annat än som åskådare.
Vi upptäckte att han är med på bild men inte jag. Detta upplever jag som mycket konstigt. Hur gör ni ert urval? Varken kamraten eller jag har varit med på er sida tidigare eller senare.
Citera
2022-06-01, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWie
Jag har en fråga till folket som står bakom sidan nazispotting. Låt mig hoppas att ni svarar.
Jag och en kompis besökte ett AfS-möte på Norrmalmstorg inför kyrkovalet. Vi kom dit tillsammans, stod bredvid varandra under större delen av mötet, vi lämnade också tillställningen tillsammans.
Ingen av oss är aktiv i AfS utan var där för att lyssna. Ingen av oss är heller röstberättigade i kyrkovalet eftersom vi båda gått ur Svenska Kyrkan. Ingen av oss applåderade mer än den andre eller deltog på mötet annat än som åskådare.
Vi upptäckte att han är med på bild men inte jag. Detta upplever jag som mycket konstigt. Hur gör ni ert urval? Varken kamraten eller jag har varit med på er sida tidigare eller senare.
Du har nog större chans att få svar om du skickar ett mail / dm till nazispotting.

https://twitter.com/nazispotting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in