Citat:
Ursprungligen postat av
BlackFuriousRaven
Verkligen börjar komma ikapp?
Jag ser och läser fler och fler inslag och artiklar som fullständigt dissar Bitcoin.
I dagens DI säger Gardell följande "Bitcoin ska ned under 5.000 dollar. ”Bitcoin är ingenting, det är ren spekulation. Det finns ingen underliggande tillgång och inga underliggande kassaflöden;
På Bloomberg är det numera ofta inslag där exakt samma resonemang förs fram.
Om du tror på detta så antar jag att du går kort på Gardells tips för det är väldigt långt ner till 5k?
Gardell baserar allt på att det inte finns någon underliggande tillgång enligt honom. Har du vägt in argumenten från dom som påvisar den underliggande tillgången? Vad anser du om det?
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackFuriousRaven
varför det är värt 500 och inte 5 miljarder dollar kan ingen svara på
Tillgång och efterfrågan?
Är detta ditt argument eller kommer det från Gardell?
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackFuriousRaven
nledningen till att det finns aktivitet i bitcoin är 'decentralised finance', vilket innebär att det är fritt fram för skurken att göra affärer. Det kommer självklart inte tillåtas länge till, och när regelverket kommer mot bitcoin dör självklart marknaden.”
Så du menar att Bitcoin är värt över 30k idag för att det är bra för skurkar? Antar att du sett för många spionfilmer från 2017?
Bitcoin, pga sin transparens där alla kan se exakt alla transaktioner som någonsin gjorts, är helt värdelös för "skurkar" om du frågar mig, men du kanske är bättre vetande?