Citat:
Ursprungligen postat av
torrskarn
21/5-2022 Dagen jag aldrig rör spel om pengar.
Jag har aldrig varit mer bestämd som nu för att jag har älskat beting även hur mycket den har förstört för mig sedan 2014 har jag alltid velat gå tillbaka och spela. Allt jag har gått igenom, alla lån, gråt, panik, sömnlösa nätter får avslutas idag.
Så länge jag vann skulle jag tänka att jag kan göra den där extra 100 000 kr, jag behövde en rejäl smäll i ansiktet och -460 000 för att inse att det här är tragiskt.
Gud gav mig en andra chans och jag verkade inte ta vara på det, jag drömde i flera år att vinna tillbaka mina pengar och jag gjorde det plus extra nu.
Nu med +700k får jag nöja mig. Trodde 1 miljon skulle räcka för mig men nej, hjärnan vill bara ha spel. Tömde bankontot på spel på 1 månad. Väntar nu på mina uttag från annan bank.
Så lär er snälla inget av det här handlar om pengar bara hjärnan som vill matas av dopamin och kick.
Ta hand om er!
Man tappar värde av pengar och ljuger för sig själv och andra konstant. Men helt rätt så är det kickarna som lurar en tillbaka i fällan gång på gång. Just därför det är väldigt farligt när man vinner mycket pengar. Man kommer söka samma kick som man fick då. Vinner du 400 k en gång blir du inte nöjd när du vinner 100 k på samma sätt.
Den smartaste är att aldrig börja spela, beroendet smyger sig på.
Är man beroende person eller lider av psykisk ohälsa så går det snabbare. Är man redan fast i skiten så hitta verktyg för att sluta ASAP. Det är inte enkelt men det går.
Man måste våga erkänna sitt problem, sluta ljuga för sig själv och andra och göra det som krävs för att aldrig spela igen. Dem skulder och problem man hamnat i pga. spelet får man acceptera och kanske leva med i värsta fall, man får då hitta andra värden i livet. Förhoppningsvis löser sig det sig på sikt, men aldrig så länge ni spelar. Tipsen och verktygen för att sluta omgående hittar ni här.