Citat:
Ursprungligen postat av
northrunner
Vanligen så är det inte ryssar som folk som benämns som orcher, utan specifikt de ryska soldaterna som befinner sig i Ukraina. Denna benämning har de ryska soldaterna fått pga den enorma mängd mord, våldtäkter, plundringar och andra krigsbrott som de har begått.
Har du något belägg för att ryssar som folkslag skulle kallas orcher?
Försök inte normalisera russofobin. Det handlar väldigt sällan om soldater - de flesta som uttrycker sig på det sättet bär på ett hat mot det ryska folket.
Just det inlägg jag citerade handlade om ryssar som folk och inte specifikt ryska soldater.
Räcker inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
northrunner
Det som har blivit tydligt sedan invasionen är att nazister och andra på högerextrema kanten tycks aktivt stödja Ryssland.
Jag kan inte se detta bland alla inlägg jag läst på forumet. Det är konstant Ukrainasupporters som kallar ryssar för ohyra, som vill begå folkmord på ryssar, som uttrycker att alla meningsmotståndare är homosexuella, osv. Det finns inga som skriver samma sak om Ukraina. På sin höjd finns folk som tycker Ukraina är ett korrupt land på samma nivå som Ryssland, och den synen kan jag förstå. Det finns nämligen utbredd korruption i bägge länder.
Överlag finns ytterst få inlägg som ger stöd "för Ryssland" här på forumet, så jag undrar var du hittar dina nazi-inlägg?. De flesta som är kritiska till hur Ukraina hanterar konflikten tycks sprida samma budskap som jag - att de bör satsa på att få till fredssamtal, och att Sverige i sin tur bör hålla sig neutralt och fredsmäkla så att det blir slut på kriget (istället för att sälja vapen dit som används för att förlänga konflikten).
Citat:
Ursprungligen postat av
northrunner
Kanske är det pga att många i ryska armén är nazister, men det kan även vara för att Ukraina tydligt tagit avstånd från nazism och andra totalitära ideologier och istället kämpar för att närma sig ett friare och liberalare väst.
Vad dillar du om? Lever du i en bizarrovärld?
Ukraina har inte tagit avstånd från någon nazism på riktigt eftersom de till och med har en speciell nazi-avdelning i officiella armén.
Citat:
Ursprungligen postat av
northrunner
Att någon önskar sig en långvarig konflikt är en felaktig tolkning.
Jag har läst flera sådana kommentarer. Märkligt att du försöker förklara för mig vad andra menar när de skriver detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
northrunner
Tror nog att de allra flesta skulle önska att Ryssland helt drog tillbaka sina trupper från Ukraina, betalde ett krigsskadestånd samt överlämnade sina krigsförbrytare till domstol.
I så fall skulle nog Ukraina acceptera fred och vara villiga att förlåta Ryssland och de proryska rebellerna som de senaste 8 åren mördat över 10 000 Ukrainare i Donbassregionen.
Ukraina verkar inte vara intresserade av fred.
Menar du seriöst att majoriteten som dött i Donbass inte är Ryssar?