Citat:
En hemmafru får väl inte alls betalt och varför skulle inte maken ha villkor för vad han ska få för pengarna om han betalar. Det finns absolut jobb där man planerar sin egen tid. Jag planerar min egen tid och jobbar var och när jag vill, bara med så oerhört mycket roligare saker än dammsuga och diska, som jag faktiskt inte alls tycker är kul.
Jag har inget emot att folk gör vad fan de vill om de bägge är nöjda. Men många kvinnor har inte alls blivit nöjda av hemmafrudealen och problemet är att när man väl satt sig i skiten så kommer det ofta till enorma förluster att lämna den. Det är en oerhört stor risk som kvinnan utsätter sig för, samtidigt som mannen i princip enbart kan vinna hur det än blir. Därför sticker det helt klart i ögonen när män talar sig varma för hur bra det är för kvinnor att ge upp sin egen karriär för att sponsra hans.
Jag har inget emot att folk gör vad fan de vill om de bägge är nöjda. Men många kvinnor har inte alls blivit nöjda av hemmafrudealen och problemet är att när man väl satt sig i skiten så kommer det ofta till enorma förluster att lämna den. Det är en oerhört stor risk som kvinnan utsätter sig för, samtidigt som mannen i princip enbart kan vinna hur det än blir. Därför sticker det helt klart i ögonen när män talar sig varma för hur bra det är för kvinnor att ge upp sin egen karriär för att sponsra hans.
Du missar hela essensen igen av vad en kärnfamilj innebär. Det är ett kvitto på att du inte förstår vad det innebär och vad för ansvar som tillkommer en hemmafru, egentligen är grundidén att jag inte ska sitta och förklara vad hemmafru innebär, för det är något som kvinnan ska förstå och vilja av egen utsago där det kommer naturligt. Man köper aldrig en hemmafru och det är aldrig ett byråkratiskt avtal som du får det att låta.
Ja, du hatar att dammsuga och diska men du måste ju göra det oavsett, eller hur? Skillnaden på en hemmafru är att hon jobbar inte det med det, utan hennes jobb är att SKÖTA hushållssysslorna precis som vilken människa som helst och hur och när hon gör det är henne ansvar, och här förväntar jag mig att hon redan kan det likaså som hon kan förvänta sig att jag kämpar för förhållandet och t.ex ekonomin.
Hur vet du att de inte är nöjda? Är de inte nöjda ska de först och främst inte ens vara i relationen då det är det som är grundstenen. Om man inte kan ta uppoffringar för sin älskade och "sponsra" sin partner har man redan problem med förhållandet och borde inte ens ingå en relation överhuvudtaget.
Hemmafru fungerar bara i en relation där man älskar varandra, det är inte en utnyttjandeform där mannen vinner på det utan man delar ömsesidiga uppoffringar. Eftersom allt handlar om pengar för dig så nämner jag återigen att man kan utsätta en viss summa pengar till frun som hon kan förvalta precis hur hon vill eller hela ekonomin om man vill det, att stå delat på boendet är också givet. Om man är rädd för att bli dumpad och utnyttjad är det inte en relation som är rätt från första början, där har du missat den vitala byggstenen och det låter ärligt mer som en klassisk svensk relation där man är otrogen höger och vänster på någon AW där man aldrig kan känna tillit till sin partner.