2022-05-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Fortfarande inte ett ljud om rättegången i tidningen, är inte det lite konstigt ?
Låsta artiklar men det skrivs om det
https://www.gd.se/2022-05-30/mordoffrets-pappa-i-tingsratten-jag-har-inget-liv-kvar
https://www.gd.se/2022-05-30/misstankta-20-aringen-i-ratten-om-mordnatten-satt-hemma-och-rokte
Citera
2022-05-31, 15:47
Medlem
Från GD
Citat:
Chefen för polisens spaningsverksamhet är övertygad om att mordet på den 27-årige gängledaren i Gävle var beställt av ledningen för den rivaliserande grupperingen.
– Jag tror inte att någon skulle ta ett sånt beslut att "ta" honom utan att få tydliga order.

Citat:
Om det två mordmisstänkta 20-åringarna säger han:
– Vår bedömning är att de är utförare och hanterar saker som beslutas i den högre nivån.

Citat:
Kammaråklagare Therese Stensson Jonsson frågar om vem som beställde mordet på 27-åringen.
– Min bedömning är att det måste komma från NN, PP eller YY. Jag tror inte att någon skulle ta ett sånt beslut att "ta" honom utan att få tydliga order, säger Timo Rukanen.
Ingen av topparna i G10 är dock misstänkta för något brott i samband med mordet på Brunnsgatan.
Citera
2022-05-31, 18:46
Medlem
Har kommit upp en ny artikel på gd med uppgifter från Barans kusin, man kan ju fråga sig om hon är säker efter hennes vittnesmål?
Citera
2022-05-31, 19:09
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Har kommit upp en ny artikel på gd med uppgifter från Barans kusin, man kan ju fråga sig om hon är säker efter hennes vittnesmål?

citat från ngt hon sa.
-"Sluta flina din horunge" med blicken på en av dom åtalade.

Undrar om inte dom som är på dom åtalades sida ska var mer oroliga.
Citera
2022-05-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
citat från ngt hon sa.

Det har du iofs rätt i, tror inte att hans familj och vänner kommer släppa det i första taget, hoppas folk får vad dom förtjänar
Citera
2022-05-31, 22:40
Avslutad
Citat:
Det har du iofs rätt i, tror inte att hans familj och vänner kommer släppa det i första taget, hoppas folk får vad dom förtjänar

Frågan man ska ställa sig är varför han var där uppe den kvällen. Finns en teori som jag kan dela med mig av i PM. Ryktena går i Sandviken.
Citera
2022-05-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insallad
Frågan man ska ställa sig är varför han var där uppe den kvällen. Finns en teori som jag kan dela med mig av i PM. Ryktena går i Sandviken.

Ja jag tar gärna del av teorin!
Citera
2022-05-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insallad

Tar också gärna del av det i PM 🙏🏻
Citera
2022-05-31, 23:44
Medlem
Tar gärna del av infon i pm
Citera
2022-06-01, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
citat från ngt hon sa.

Hon är sån jävla stjärna hahaha!! Också att hon kallade de åtalade luffare, boss
Citera
2022-06-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkooo
Hon är sån jävla stjärna hahaha!! Också att hon kallade de åtalade luffare, boss

Ja verkligen! Även skönt att hon vågade berätta om varför dom splittrades och att hon vågade hänga ut @hmed Gor@n och @llan!
Citera
2022-06-01, 17:21
Medlem
Korrigering

Citat:
Ja jag tar gärna del av teorin!

Jag tar gärna del av vad du känner dig OK att dela med dig av. Mitt intresse kommer av att jag var vän och klubbkamrat med en av de båda misstänktas far.
EDIT: Jag råkade citera dig, när jag i själva verket ämnade citera Insallad. Sorry
Senast redigerad av Kaaks 2022-06-01 kl. 17:24. Anledning: Felcitat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in