2022-05-31, 17:22
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
1. Winston Churchill.
2. Franklin D. Roosevelt.
3. Albert Einstein.
Citera
2022-05-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
I alla fall traditionen kring dem. Vi är inte helt säkra på att Buddha eller Jesus ens är verkliga personer.
Kan vi överhuvudtaget vara säker på nånting?
Citera
2022-05-31, 17:40
Medlem
Såg en dokumentär häromdagen som handlade om John F Kennedy och hans fru Jackie. Som jag förstod det så spelade John en STOR och VIKTIG roll när det handlade om kärnvapen och nedrustning. Verkade som om världen då på 50-60-talet var på randen till ett storkrig men "gubbarna" kom överens och John hade en stor del i det hela? Kanske även frugan......för världens "stora män" är ju bara vanliga gubbar innerst inne. Så jag säger John F Kennedy, med fru.
Citera
2022-05-31, 17:42
Medlem
PK-befriads avatar
Mayer Amschel Rothschild, grundaren av Rothschilds bankdynasti, vilken legat bakom ett stort antal krig, grundade Federal Reserve och utgör kärnan i den kabal som manipulerar hela den monetära karusellen.

Wikipedia kallar honom "founding father of international finance".

Andra kallar honom "judisk viktignäsa".
Citera
2022-05-31, 17:44
Bannlyst
Karl Marx.
Svårt att peka ut någon annan som har påverkat nutidshistorien mer.
Citera
2022-05-31, 17:47
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
I alla fall traditionen kring dem. Vi är inte helt säkra på att Buddha eller Jesus ens är verkliga personer.

Det är personerna i sig som är problemet, problemet är att människor inte kan acceptera att det finns människor som på fullaste allvar predikar kärlek och levt hela liv efter den doktrinen. Det är ingen som tvivlar på att Aristoteles existerade och det förknippar jag med att han var helt okej med slaveri, alltså motsatsen till att predika kärlek.

Jag har själv inte sett starkare bevis på att en människa har existerat som det här beviset på att Aristoteles faktiskt existerade.

Citat:
Newspapers, social media and international news agencies transmitted the news, along with the reservations of archaeologist Constantine Sismanidis, who said he had “no proof but strong indications” and was “as certain as one can be.”
Om jag får höra nån från FHM säga det ovannämnda om vacciner, hade jag tagit fyra doser redan vintern 1999.

Slutsats: Ingen historisk person kan ha existerat som sagt nåt jag ogillar och alla bevis är en enkel sökning bort.

Min kandidat för hela världshistoriens bästa människa är Constantine Sismanidis som med bevis av den bästa sorten, näst bäst efter kvinnliga tårar och hörsägenbevisning, starka indikationer. Jag var på toa nyss och har starka indikationer att jag aldrig nånsin kommer behöva bajsa. Jag är så säker som man kan vara på att aldrig behöva bajsa igen.

Jag vill tacka alla clownworld-deltagare som genom sina genuint sjuka inbillningar bidrar till att mina sjuka påhitt kommer närmare och närmare det officiella narrativet, från andra hållet. Hur kan vi ens veta att Aristotelse ens var en en vit cis-heteronoramtiv kvinnohatare? Han kanske identifierade sig som en könlös "form".
Citera
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Den det skrivits mest nyhetsartijlar om är i alla fall Donald Trump
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
1. Winston Churchill.
2. Franklin D. Roosevelt.
3. Albert Einstein.
Är ingen skämttråd fattar du väl?
Citera
2022-05-31, 17:48
Medlem
Napoleon, möjliggjorde nationalstaten Tyskland och diverse fundamentala sociala skeenden i västvärlden.
Citera
2022-05-31, 17:49
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Är inget skämttråd fattar du väl?
Knarkat för mycket den senaste tiden?
Citera
2022-05-31, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Är ingen skämttråd fattar du väl?
Churchill var en gicarrökande whiskypimplande fläskhög. Fysiskt motbjudande.
Typisk engelsk överklass som ärver sin position utan att själv åstadkomma nåt vettigt.
Misslyckad inavel helt enkelt, för nära släktingar, möjligen kusiner.
Senast redigerad av fasttrain 2022-05-31 kl. 18:03.
Citera
2022-05-31, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Det är personerna i sig som är problemet, problemet är att människor inte kan acceptera att det finns människor som på fullaste allvar predikar kärlek och levt hela liv efter den doktrinen. Det är ingen som tvivlar på att Aristoteles existerade och det förknippar jag med att han var helt okej med slaveri, alltså motsatsen till att predika kärlek.
Skillnaden är snarare att huruvida Aristoteles som person existerat eller om det hela hittades på av en grupp personer är betydelselöst för om tankarna som uttrycktes är sanna. För Jesus är det dock just det faktum att han är Guds son som är det som gör att de tas på allvar. Om Jesus inte fanns faller alltihopa. Likaså om han bara var en människa som gick runt och predikade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in