2022-05-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4nd3r50n
Harmlös?
Din källa knarkar för mycket.

Högerklicka på [Ladda ner] och välj Spara länk som..

Blir exakt lika. Har valet att skita i varningen men det känner jag inte för. Varför har min dator på sistone börjat reagera på anonfiles? Antar att det ligger nån skit i filen. Eller?
Citera
2022-05-22, 17:16
Medlem
Om T & Co är skyldiga till detta så får de lång tid på sig att reflektera över sina synder. Vet ej vem offret var men av det som framgått i tråden tycks det vara en olycksbroder på samhällets botten, mycket tragiskt att det slutade på detta vis.
Citera
2022-05-22, 19:22
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Blir exakt lika. Har valet att skita i varningen men det känner jag inte för. Varför har min dator på sistone börjat reagera på anonfiles? Antar att det ligger nån skit i filen. Eller?

Nej det är för att det finns virus som kan bakas in i pdf filer, den säger alltid till om det är pdf. Men det är ingen fara har själv laddat ner filerna och det är inget virus i dom, datorn bara påtalar att risken finns.
Citera
2022-05-22, 19:29
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Om T & Co är skyldiga till detta så får de lång tid på sig att reflektera över sina synder. Vet ej vem offret var men av det som framgått i tråden tycks det vara en olycksbroder på samhällets botten, mycket tragiskt att det slutade på detta vis.

Om dom är skyldiga? Läser man FUPen tycker jag inte det finns något större utrymme för tvekan på att alla 3 har det här på sitt samvete, sen vem som gjort vad vet bara dom, men tror inte för 5 öre på deras bortförklaringar i polisförhören.
Citera
2022-05-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Nej det är för att det finns virus som kan bakas in i pdf filer, den säger alltid till om det är pdf. Men det är ingen fara har själv laddat ner filerna och det är inget virus i dom, datorn bara påtalar att risken finns.

Ok 🙏🏻
Citera
2022-05-30, 20:10
Medlem
StonedMonkeys avatar
På måndagen föll domen över de tre män som stått åtalade för ha kidnappat en annan man på en bar i centrala Södertälje – och sedan rånat och misshandlat honom så illa att han senare avled av skadorna. Nu döms en av de tre för vållande till annans död.

Det var i början av januari som de tre männen ska ha misshandlat och rånat en man i 30-årsåldern på mobiltelefon, skor och tusen kronor efter att ha fört med sig honom i en skåpbil från en bar i centrala Södertälje.

Han ska sedan ha dumpats medvetslös utomhus på marken i Linanäs, och avlidit en vecka senare.

En döms – två frikänns
Nu döms den man som anses drivande i händelsen och som även erkänt att han utdelat ett slag mot offret till två års fängelse för rån och vållande till annans död. Mannen frias dock på punkten människorov eftersom rätten enligt domen inte kunnat fastställa att offret inte följde med in i bilen av fri vilja.

Övriga två åtalade frikänns samtidigt helt då rätten inte kunnat fastslå att de båda hade någon intention att delta i rånet och misshandeln eller vetskap om att han tänkte genomföra brottet.

Från SVT, alltså bara *lexander fun* som döms
Senast redigerad av StonedMonkey 2022-05-30 kl. 20:27.
Citera
2022-05-30, 20:23
Medlem
StonedMonkeys avatar
Någon med dommen?
Citera
2022-05-30, 20:29
Medlem
Är så arg att jag skakar!!
Är så sjuuuuuukt uppenbart att alla 3 var med på det, och ingen sa ifrån då till AF?!
Lägg av, vilket vidrigt jävla system.
Citera
2022-05-30, 22:28
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaMenNejTyp
Är så arg att jag skakar!!
Är så sjuuuuuukt uppenbart att alla 3 var med på det, och ingen sa ifrån då till AF?!
Lägg av, vilket vidrigt jävla system.

Jag håller med dig, vi får hoppas det överklagas
Citera
2022-05-31, 07:42
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, vi får hoppas det överklagas
Kan man överklaga som privatperson?
Citera
2022-05-31, 09:34
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaMenNejTyp
Kan man överklaga som privatperson?

Nä det är upp till åklagaren att göra det
Citera
2022-05-31, 10:29
Medlem
Citat:
Nä det är upp till åklagaren att göra det

Det var ju typiskt..fattar inte hur dom kunde frias när det är så uppenbart i förundersökningen att iallafall minst 1 av dom var med i misshandeln! Blir så trött på att gärningsmänniskor släpps fast det är så jävla uppenbart vad dom gjort,
Jag hoppas att dessa två får ett medborgargarde på sig som ger dom dubbelt av den smärta som dom gav BO!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in