Citat:
Ursprungligen postat av
HeavyPop
Konstigt, eller fascinerande, att en så pass liten stad som Helsingborg har så pass många kategori c...
Ett par år sedan jag slutade mer eller mindre vara en kat-b, var aldrig med i någon av ligorna men vevade ett par gånger på match-dagarna. Har dålig insikt i leden nu men det verkar inte finnas många Kat-C kvar alls, i alla aktiva i en liga. Hade ett par vänner för ett par år sedan som var med i yngre men det var rätt få nummer där. Däremot har det alltid funnits många som var precis som mig i våra led, inte "huligan" eller ultras men som inte drar sig från att veva om ett tillfälle ges.
Kanske någon HIF:are kan ge en klarare bild hur det ser ut just nu men vi har rätt många ultras nu så antar att det är den gruppen supportrar som ligger bakom det mesta runt matcherna nu tillskillnad från förr med FL, HBGY eller HP. Man ser ett par klassika ansikten kvar på södra men känns som majoriteten eller en stor del i alla fall har slutat gå på HIF:s matcher.
Tragiskt om julgranar fick stryk senast mot AIK, folk borde vara försiktiga med att ge sig på folk som inte vill delta i vev, händelsen 2014 fick mig att sluta att leka stök helt och hållet om det inte är i försvar. Alltid funnits många idioter runt våra matcher men trodde det mesta hade lugnat ner sig.