2022-05-30, 21:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det har jag inte påstått heller. Men även hon har sysslat med annat än försäsongsträning på sistone (även om inte du, jag eller någon annan kan bedöma graden av gullande enbart genom sociala medier)

Och jag menar att man inte kan jämföra Maja med Diggins varför jag inte tycker att man skulle kunna säga samma sak om Diggins (vilket var vad du skrev).

Jag tycker det är helt rimligt att bilda sig en egen uppfattning utifrån vad som kommer fram i sociala medier (och andra medier). Det betyder inte att jag har den fullständiga bilden men om det kravet skall ställas för att få skriva här inne skulle det inte bli mycket skrivet härinne.
Citera
2022-05-30, 21:12
Medlem
På förhand känns det som Maja kan förlora mest på det här.. är ju ändå en del sprint sparring under vissa läger vad man sett och hört hur ska det ersättas? visst hon kan nog få chansen vara med på vissa
Citera
2022-05-30, 21:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Och jag menar att man inte kan jämföra Maja med Diggins varför jag inte tycker att man skulle kunna säga samma sak om Diggins (vilket var vad du skrev).

Jag tycker det är helt rimligt att bilda sig en egen uppfattning utifrån vad som kommer fram i sociala medier (och andra medier). Det betyder inte att jag har den fullständiga bilden men om det kravet skall ställas för att få skriva här inne skulle det inte bli mycket skrivet härinne.

Krav och krav...men det blir ju i så fall lite mer av Hänt i Veckan av denna forumdel. Det finns även andra skidåkare som sysslat med annat än grundträning också på sista tiden om man ska gå efter sociala medier.
Citera
2022-05-30, 21:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
På förhand känns det som Maja kan förlora mest på det här.. är ju ändå en del sprint sparring under vissa läger vad man sett och hört hur ska det ersättas? visst hon kan nog få chansen vara med på vissa

Träna med amerikanska landslaget?
Citera
2022-05-30, 21:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Krav och krav...men det blir ju i så fall lite mer av Hänt i Veckan av denna forumdel. Det finns även andra skidåkare som sysslat med annat än grundträning också på sista tiden om man ska gå efter sociala medier.

Men vad bra, då vet jag att du inte kommer uttala dig om exempelvis Ebba utifrån vad som skrivs eller sägs i sociala medier eller i andra medier fortsättningsvis (eftersom du då inte kommer ha hela bilden av Ebba).
Citera
2022-05-30, 21:21
Medlem
rainbowias avatar
Låg väl i luften att det skulle ske "förr eller senare". Att det är FKMD som tar initiativet är en lågoddsare.
Citera
2022-05-30, 21:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Men vad bra, då vet jag att du inte kommer uttala dig om exempelvis Ebba utifrån vad som skrivs eller sägs i sociala medier eller i andra medier fortsättningsvis (eftersom du då inte kommer ha hela bilden av Ebba).

Jag vet inte riktigt vart du vill komma om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-05-30, 21:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vart du vill komma om jag ska vara ärlig.

Du tyckte inte att jag skulle dra några slutsatser om Maja utifrån sociala medier. Då tyckte jag att du i så fall rimligtvis inte borde dra några slutsatser om exempelvis Ebba utifrån sociala medier.
Citera
2022-05-30, 21:25
Medlem
Lite fult av Maja som under större delen av sin karriär troligen tjänat ganska mycket på att få vara en del av a-laget eftersom hon inte varit så jätteframgångsrik men nu när det har gått lite bättre en stund så passar det inte längre. Det är lite som om man under halva sitt liv levt på bidrag och varit en kostnad för samhället och inte jobbat och sen när man väl kan försörja sig själv så väljer man att inte betala skatt. Fridas situation kan jag tycka är lite mer försvarbar då hon troligen alltid (i alla fall rent ekonomiskt sett) varit någon som bidragit med mer än hon fått.
Citera
2022-05-30, 21:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Du tyckte inte att jag skulle dra några slutsatser om Maja utifrån sociala medier. Då tyckte jag att du i så fall rimligtvis inte borde dra några slutsatser om exempelvis Ebba utifrån sociala medier.

Det har jag heller inte gjort. Jag utgår från att våra bästa åkare sköter sin grundträning enligt sin individuella planering alldeles oavsett vad de lägger ut på sociala medier i övrigt.
Citera
2022-05-30, 21:29
Medlem
Citat:
I hur många andra individuella idrotter har aktiva i B-landslag någon ersättning?

Ja, om man vill att den svenska modellen skall kapsejsa och att man inte kommer kunna ge något stöd alls till juniorer och åkare som på väg att slå igenom, ja då tycker man detta är något bra.
Tänk dig själv att träna, kanske åttahundra timmar per år för att försöka slå dig in i A-laget och att samtidigt jobba för att kunna betala hyra, mat, resor till tävlingar osv. Det blir rätt tufft. Om landslaget vill kunna fylla på underifrån måste dom nog faktiskt jobba på att få fler sponsorer för att kunna stötta med mer än 2500:- i månaden.
Citera
2022-05-30, 21:33
Medlem
Vill minnas att man inför förra (eller förförra?) säsongen skulle göra träningen på lägren lite mer flexibel. Oklart om Maja och Frida inte tyckte det var tillräckligt.

Dock förståeligt, ur båda parters perspektiv, att man går skilda vägar om det inte längre handlar om att anpassa träningen på lägren, utan om deltagande på läger överhuvudtaget. Det blir ju ingen mening för någon att de ska vara med i landslaget under träningssäsongen om de inte inte avser delta på landslagslägren, som är kärnan i landslagsverksamheten.

Det lär väl framkomma lite mer detaljer om hur upplägget ska se ut. Vet inte om det är tänkt att Frida och Maja ska köra ihop eller om det i högre grad handlar om separata satsningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in