2022-05-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Dyviks ja har inget med Majas och Fridas nej att göra.
Nästan förvånad att Dyvik tackade ja, trodde hon skulle försöka hänga med på MDFK tåget och kanske lyckas få extra spons den vägen.

Frida och Anna har ju umgåtts även utan Maja vad jag kunnat se.
Citera
2022-05-30, 20:35
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kan förstå att de inte vill ställa upp på förbundets avtal när de tydligt favoriserat andra åkare genom att exempelvis anställa personliga tränare som landslagstränare. De ska avstå från egna avtal utan att egentligen få något för det.

Risken blir väl att förbundet ska hämnas genom att jävlas med dem under vintern.

Tja, det norska damlandslaget behöver ju nya stjärnor nu när Johaug har lagt av och sprintlaget är svagare än någonsin. Skrattar bäst som skrattar sist...
Citera
2022-05-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Tja, det norska damlandslaget behöver ju nya stjärnor nu när Johaug har lagt av och sprintlaget är svagare än någonsin. Skrattar bäst som skrattar sist...
Sporten behöver dock bräddas, tyskar gillar ju blonda svenskor och med Fridas tränare redan där och uppenbart ett kompetent vallateam tror jag det kunde vara en bättre lösning.
Citera
2022-05-30, 20:46
Medlem
Helt rätt att dom ställer sig utanför. Landslaget har en massa krav och betalar inte alltför bra. Hörde också att Bauhausåkarna har under trettiotusen i ersättning vilket är ett skämt!
Citera
2022-05-30, 20:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kan förstå att de inte vill ställa upp på förbundets avtal när de tydligt favoriserat andra åkare genom att exempelvis anställa personliga tränare som landslagstränare. De ska avstå från egna avtal utan att egentligen få något för det.

Risken blir väl att förbundet ska hämnas genom att jävlas med dem under vintern.

Så du menar att man inte kan anställa någon åkares personliga tränare som landslagstränare? Och att de inte skulle få ut något av att vara med i landslaget det tror jag inte alls på.

För övrigt tror jag inte Maja kommer komma tillbaka till den form hon visade i fram till jul, hon verkar betydligt mer intresserad av att gulla med Kevin än att ägna sig grundträning.
Citera
2022-05-30, 20:47
Medlem
Är Frida tillräckligt mogen för en egen satsning? Tveksamt
Citera
2022-05-30, 20:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Helt rätt att dom ställer sig utanför. Landslaget har en massa krav och betalar inte alltför bra. Hörde också att Bauhausåkarna har under trettiotusen i ersättning vilket är ett skämt!

I hur många andra individuella idrotter har aktiva i B-landslag någon ersättning?

Ja, om man vill att den svenska modellen skall kapsejsa och att man inte kommer kunna ge något stöd alls till juniorer och åkare som på väg att slå igenom, ja då tycker man detta är något bra.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-05-30 kl. 20:51.
Citera
2022-05-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Är Frida tillräckligt mogen för en egen satsning? Tveksamt
Förra året var väl i praktiken en egen satsning (även om hon ingick i landslaget så stod hon över massa läger och arbetade inte mycket med tränarna på de läger hon var på). Nu tror jag det blir lite bättre för henne.
Citera
2022-05-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Okej så vad är din lösning? Trolla fram pengar? Vad för något i verksamheten ska man dra ned på? Juniorerna? Ska man anställa läkare på 25%? Någonstans måste man ju spara in om man ska ha råd att lägga mer pengar på löner.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så du menar att man inte kan anställa någon åkares personliga tränare som landslagstränare? Och att de inte skulle få ut något av att vara med i landslaget det tror jag inte alls på.

För övrigt tror jag inte Maja kommer komma tillbaka till den form hon visade i fram till jul, hon verkar betydligt mer intresserad av att gulla med Kevin än att ägna sig grundträning.
Mata inte trollet.
Citera
2022-05-30, 20:57
Medlem
katws avatar
Citat:

I så fall kan väl samma sak sägas om Diggins som ju gifte sig nu i dagarna. Maja var för övrigt och tränade med Diggins tidigare i maj.
Citera
2022-05-30, 21:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I så fall kan väl samma sak sägas om Diggins som ju gifte sig nu i dagarna. Maja var för övrigt och tränade med Diggins tidigare i maj.

Maja är inte Diggins.
Citera
2022-05-30, 21:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Maja är inte Diggins.

Det har jag inte påstått heller. Men även hon har sysslat med annat än grundträning på sistone (även om inte du, jag eller någon annan kan bedöma graden av gullande enbart genom sociala medier)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in