2022-05-30, 18:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurmoppen
Det undrar jag också…

Nån som vet?

Källa på att det är slut med Jonas o blondinen? Förutom att de inte står reggade som gifta (vilket kan vara ett drag för att inte kunna veta sen innan)..
Det är inget "drag". Funkar inte så. Samtidiga stod att dom varit gifta innan. Har varit hur lätt som helst att kolla tidigare säsonger med. Och det stämmer alltid.
Citera
2022-05-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är inget "drag". Funkar inte så. Samtidiga stod att dom varit gifta innan. Har varit hur lätt som helst att kolla tidigare säsonger med. Och det stämmer alltid.

Men när släpps avsnitt om vad som hände sen?
Citera
2022-05-30, 19:21
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ikväll 20:45.
Citera
2022-05-30, 19:30
Medlem
Hans är som en nyutflyttad 20-åring.
Sitter och äter framför tecknat.
Jag som bott ensam hela livet längtar att ha någon att sitta vid ett bord och äta middag med, med tända ljus. Jag känner mig ganska färdig med att äta framför TV/dator.
Bodil är i alla fall på bra humör och det är kul att se henne skratta åt Hans duschneuroser.

Nästa par. Jonas går omkring utomhus på stan med Birkenstock och verkar anse att detta inte är ett helt befängt beteende.
Louise pratar om att "bli sårad", ett uttryck som jag återigen antar betyder att bli dumpad?

Jonas pratar med den märkliga sexologen(är det ens ett riktigt jobb?) om att stanna i känslor, dynamik och annat jag inte fattar.

Tillbaka till Bodil och Hans efter att Hans somnat av misstag (förstår inte hur man lyckas med det, det har aldrig hänt mig).
De lyckas dock ha en till synes ganska vuxen dialog med varandra i köket. I alla fall fram tills Hans säger att han är "fett ledsen" som en förvuxen tonåring, och man får tillbaka bilden huvudet från början av avsnittet där han sitter och äter framför tecknat.

Jonas och Louise håller skenet uppe i alla fall tills filmteamet stuckit.

I slutet av avsnittet så ger klåparna till relationsexperter varandra en high five, som i sig är en äcklig amerikansk sed, och dessutom ganska löjlig i sammanhanget eftersom de lyckades oerhört dåligt överlag.
Citera
2022-05-30, 19:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Nu #7 & 8 men har noll förhoppning. Gay-paret är ute sen länge. Blondinerna bollar och pratar men har ingen gnista. Bodil har inte heller fått spark men vi får se hur det slutar.

SVT-löv-expertisen får lägga ner konceptet. Hur kan de stå för saken, en är väl iaf legitimerad och utgår från just sin utbildning? De är ju urusla på saken! Är det en vinst av 32?
Citera
2022-05-30, 19:47
Medlem
FedupFlorences avatar
Hans är så förtjust att han inte ser vad Bodil utstrålar. Det är så här 75% av männen ser ut när kvinnorna saknar lust. Kvinnorna saknar inte männens ord!

Alla par saknar gnista. Det finns ingen annan vettig relation med passion som saknar ord eller inom 4 veckor ställs inför så många utmaningar eller rädslor att nån utomstående expertis behövs.

Nu får han psykologen med vattenkammat visa på sin egen expertis och avgå från uppdraget. (Det handlar aldrig om rädsla, din nöt!)
Senast redigerad av FedupFlorence 2022-05-30 kl. 20:04.
Citera
2022-05-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tårarna rann, gud vad glad jag blev för deras skull, de fina som fann varann.

Jonas var inte intresserad av att fortsätta på riktigt. Som vi spekulerat i i tråden valde han återigen att säga en sak men mena en annan. Hans ja till fortsatt äktenskap var uppenbarligen inte ärligt menat och man kan anta att han gjorde slut på riktigt snart efter att TV-folket lämnat.

Inget som ska hållas emot honom egentligen. Det måste vara oerhört jobbigt att vara gift i TV samtidigt som man inser att man borde göra slut. Av självbevarelsedrift tog Jonas det samtalet med Louise utan TV-kameror. Han lyckades gå igenom serien utan att egentligen avslöja något vidare personligt om sig själv.
Senast redigerad av Keus 2022-05-30 kl. 19:54.
Citera
2022-05-30, 20:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Kan nämna att det går att dölja vem man är gift med..men inte ATT man är det.
Citera
2022-05-30, 20:05
Medlem
Gällande scenen då Bodil flyttat in till Hans och de sitter och äter framför tecknad (!) film…. En man på 45 bast som glor förtjust på tecknat…..😳 Jag hade dragit direkt!
Eloge till Bodil för hennes tålamod!
Hon är värd mycket bättre🙏
Citera
2022-05-30, 20:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Martin säger too-the-loo till sin fag-hag

Bodil stressröker, lagom avtändande
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-30 kl. 20:15.
Citera
2022-05-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C
Gällande scenen då Bodil flyttat in till Hans och de sitter och äter framför tecknad (!) film…. En man på 45 bast som glor förtjust på tecknat…..😳 Jag hade dragit direkt!
Eloge till Bodil för hennes tålamod!
Hon är värd mycket bättre🙏

Ps. Istället för att sitta vid ett dukat matbord med tända ljus….. Sedan, se på någon bra film eller dokumentär. Något de kan diskutera runt…. Nope, den mannen verkade inte vara den ”vassaste kniven i lådan”……
Citera
2022-05-30, 20:10
Medlem
Hans, alltså…passivt aggressiv, men ibland kokar det över för honom på ett otäckt sätt. Självcentrerad, omogen, inte alls generös eller empatisk som han först verkade.

Bodil lär hitta någon snart, om hon inte redan gjort det. Ärlig, eftertänksam, inkännande och villig att lära sig handskas med sina rädslor och att utvecklas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in