2022-05-30, 18:57
Medlem
Nej Ryssland inte "good guys"!! inte eller usa, EU, nato kanske??

Men Ryssland attackerade och nu är det synd om alla som dör civila, Ukraina soldater och se ryska soldater som kanske vill inte ens vara där och kriga 😔
Citera
2022-05-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Jag efterfrågar en seriös källa som visar på att det du säger stämmer och det enda du kan presentera är ett argument som bygger på din russofobiska magkänsla?
Sen har du mage att påstå att håller man inte med om din russofobiska magkänsla så är man ett rysstroll?
Det är inte så verkligheten fungerar.
Min magkänsla säger mig att Ryssen är vår vän, och det kan även bevisas i den handel vi bedrivit under större delen av modern tid.

Det du påstår existerar bara i ditt huvud (eller i din mage). Det är läskigt att du tror så starkt på det att du till och med pekar ut de som inte kan se det som bara existerar i ditt huvud som levandes i grav förnekelse.
Putin sa i sitt tal när han inledde invasionen att Ukraina är en del av Ryssland och inte har något berättigande som ett självständigt land. Det säger allt om Putins planer för Ukraina och Ryssland, tydligare kan det inte bli.

Jag hoppas att du får betalt för att skriva det du skriver så att du inte är så korkad att du tror att du kan övertyga någon om de där idiotierna, eller än värre - att du faktiskt själv tror på de där idiotierna du skriver.
Citera
2022-05-30, 19:01
Medlem
Man kan säga att det var sjukt opedagogiskt att starta ett krig i Ukraina för att få folk att förstå att man egentligen är the good guys.

Så nej jag tror det är svårt att få någon att fatta.
Citera
2022-05-30, 19:04
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Putin sa i sitt tal när han inledde invasionen att Ukraina är en del av Ryssland och inte har något berättigande som ett självständigt land. Det säger allt om Putins planer för Ukraina och Ryssland, tydligare kan det inte bli.

Nej det sa han inte. Varför ljuger du?
Citera
2022-05-30, 19:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Läste du inlägget eller glömde du göra det? TS menar att det är ukraina som startat kriget och jag håller med.
Fast det är ju nys. Ukraina må ha genomfört statskupper och folkmord med de har inte överfallit Ryssland, och det är Ryssland som är i Ukraina och krigar och inte vice versa. Ryssland försöker taffligt spela ett spel som USA är mästare på men de misslyckas kapitalt.
Citera
2022-05-30, 19:05
Medlem
ReijoHervonens avatar
Nej, det kommer svensken aldrig att tycka.
Men du kan ju flytta till Ryssland. Då får du bo med the good guys och vi andra slipper dig. Det blir väl bra?
Citera
2022-05-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Jo, det sa han. Vilket såklart är väldigt jobbigt för er rysstroll att bortförklara nu när det målet uppenbart misslyckats.
Citera
2022-05-30, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nej, det kommer svensken aldrig att tycka.
Men du kan ju flytta till Ryssland. Då får du bo med the good guys och vi andra slipper dig. Det blir väl bra?

Undrar om svensken håller med dig när hen tankar sin bil?
Då brukar det gnällas på massmedierna. Lite konstigt med tanke på svensken själv röstat för slusken i kiev skall få hålla på och härja och sedan väst skall ha sanktioner.

Kostar nu 1 liter Diesel i vackra sweden då? Själv tankade jag för 30 bath häromdagen (8,5 kr).

Ja du vet andra länder skiter i sanktioner och väljer istället stå utanför bråket. Men svensken skall spela stursk som vanligt och då kostar det på.
Citera
2022-05-30, 19:17
Medlem
Odovacers avatar
Ditt inlägga är absurt. Du argumenterar inte för din sak utan bara påstår att det är som du säger. Synnerligen svagt. Finns ingen anledning att ägna detta någon uppmärksamhet alltså.
Nummerären av sådana här absurda trådar gör att man har anledning att anta att de är en del i en ryssk påverkanskampanj.
Citera
2022-05-30, 19:17
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Aldrig nånsin har jag påstått att Ukraina skulle vara hederligt men sen när är Ryssland the good guys ??
-Hälsningar från Helsingfors.
Citera
2022-05-30, 19:19
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vilken miljöpartistisk idé. Så din lösning på alla krig är alltså att lägga ner Försvarsmakten i Sverige och andra länder??

Det jag skrev har väl inget med miljöpartiet att göra?
Miljöpartiet själva har väl till och med sagt att göra "kaos" med motståndaren är deras konfliktlösning?
Du misstolkar alltså mitt inlägg.
Poängen är att markstrid inte löser utan endast drar ut på konflikter och skapar lidande. Lösningen på alla krig i modern tid är diplomatisk och stavas fredssamtal. Att vägra att ens ha samtal kommer bibehåller givetvis bara status quo. Att vår vän Ryssen gick in i Ukraina var inte ett angrepp utan ett försök på att få slut på en långtgående konflikt mot det ryska folket i östra delarna av Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av absinten

Jag hoppas att du får betalt för att skriva det du skriver så att du inte är så korkad att du tror att du kan övertyga någon om de där idiotierna, eller än värre - att du faktiskt själv tror på de där idiotierna du skriver.

Som denne användare redan skrivit:
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Citera
2022-05-30, 19:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ser på nyhetssidor, facebook och andra platser att i princip hela Sverige lurats att det är synd om stackars Ukraina som blivit attackerade av stora elaka Ryssland. Alla ser bilder på människor i krig men ingen tar sig tiden att tänka själva.

Fokus hamnar konstant på de civila men ingen verkar vilja se sanningen, att Ukrainas regim är fruktansvärd. Ukraina är ett korrupt land där presidenten är mer diktator än Putin någonsin varit. Han har lurat Europa så det bara sjunger om det, alla tror han är någon slags modig soldat som bryr sig om folket. Han är skicklig, hans falska propaganda har fungerat. Folkmorden Ukraina gjort mot Ryssar har ingen ens förstått att de hänt, så duktig har den jäveln varit på sin propaganda.

Han offrar nu sitt eget folk, nekar Rysslands sjysta krav och förstör Ukraina för all framtid, medan han själv blir mäktigare och rikare varje dag.

Snart kommer Zelensky att kräva att Ukraina ska få gå med i både EU och NATO, han är ett sånt jävla manipulativt svin så att det inte finns.

Kommer svensken NÅGONSIN förstå att det är Ukraina som är bad guys här och att Rysslands invasion var rättfärdigad? Kommer historien skrivas på fel sätt? Kommer de ens försöka se båda sidor eller är gemene svensk så sjukt hjärntvättad av politiker och media att de inte ens kommer försöka. Jag tror tyvärr det.

Kommer nu få massa svar som "rysstroll" eller "det var ju Ryssland som började" etc, som bevisar min poäng att många inte ens VILL försöka se båda sidor.

Det är tragiskt, inte för att jag bryr mig särskilt mycket om Ryssland, bara att svinet Zelensky kommer komma undan med sina brott och den stora tragedin är att vanliga människor är för lättlurade och går på alla lögner.

Det är osannolikt, att gemene svensk kommer att förstå, att snälla Ryssland helt enkelt är tvungen att pulvrisera Ukraina till grus och aska, eftersom elaka Ukraina inte genast kapitulerar. (viss ironi kan förekomma i svaret)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in