2022-05-30, 17:25
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Korrekt.

Men som jag tydligt har förklarat men ingen verkar förstå är problemet att upprätthålla självständigheten de facto. Om staden du bor i röstar för självständighet kan jag garantera dig att Sverige kommer att skicka militären och vips så är sjävständighetsförklaringen de facto värdelös. Sveriges handling är olaglig, men ingen kommer stoppa dom.

Det är därför jag har argumenterat för att Ryssland kommer att se till att självständighetsförklaringarna från Ukrainas nuvarande landområden kommer att upprätthållas de facto. Ukraina eller övriga världen kan säga vad dom vill men dom kan inte förhindra självständighetsförklaringarna eftersom Ryssland kommer att försvara dessa med hjälp av sin armé – som med fallet Krim.

Självständighetsförklaringarna är inte värda något då processen inte varit öppen fri eller transparent. Områdena tillhör Ukraina.

Citera
2022-05-30, 17:25
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag förstår verkligen inte hur någon kan lita på Ryssland, det är för mig oförståeligt. Att tvingas lita på Ryssland då ingen annan utväg finns får anses vara något annat, men vi har väl sett tillräckligt av lögner från Öst för att inte lita på det som kommer därifrån?

Rysslands historik:

Vi ska inte attackera Ukraina.
Ryssland har inte invaderat Ukraina.
Det är inget krig i Ukraina.
Vi ska inte ockupera Ukraina.
Vi följer Genevekonventionen..

Precis, så undrar rysstrollen varför Sverige och Finland vill vara med i NATO.
Citera
2022-05-30, 17:26
Medlem
Citat:
När röken har skingrat sig och flera landområden idag tillhörande Ukraina har röstat för självständighet och eventuellt för att ansluta sig till andra nationer och det förverkligas, då kan vi se vem som hade rätt. För vad FN och övriga nationer säger har ingen betydelse i verkligheten. Folket bestämmer och kan dom bara försvara sin rätt, vilket jag argumenterar för att Ryssland kommer göra gällande Ukrainas landområden, så kommer det ske de facto. De jure är alla överens om att vi föddes fria. Är vi fria har vi rätt att rösta om självständighet oavsett vad Ukraina, FN eller övriga världen säger. Enbart folkets röst räknas. Allt annat och vi är inte fria; vi är slavar.

Som fotnot har jag argumenterat för att detta krig kommer att leda till att EU och NATO upplöses. Det kommer även att leda till FNs upplösning, med flera.

Antagligen kommer FN:s handlingskraft att öka stort genom att diktaturer kommer att mista sin vetorätt eller att dom kastas ut, eftersom dom inte är rumsrena.
Citera
2022-05-30, 17:27
Medlem
Citat:
Korrekt.

Men som jag tydligt har förklarat men ingen verkar förstå är problemet att upprätthålla självständigheten de facto. Om staden du bor i röstar för självständighet kan jag garantera dig att Sverige kommer att skicka militären och vips så är sjävständighetsförklaringen de facto värdelös. Sveriges handling är olaglig, men ingen kommer stoppa dom.

Det är därför jag har argumenterat för att Ryssland kommer att se till att självständighetsförklaringarna från Ukrainas nuvarande landområden kommer att upprätthållas de facto. Ukraina eller övriga världen kan säga vad dom vill men dom kan inte förhindra självständighetsförklaringarna eftersom Ryssland kommer att försvara dessa med hjälp av sin armé – som med fallet Krim.

Hej AverageRetarded, tror du kanske kunde fått in ett de facto på slutet där. Bara en heads up från mig.
Citera
2022-05-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Helt enig. Det som stör mig är att alla ropar på att ryssland ska dömas, istället för att reformera domstolen till det bättre och vinna långsiktiga bättre mänskiliga rättigheter. Man bör använda kriser till att stärka systemet. Hur gött hade det inte varit om kriget slutat med att det blir fred, men Ryssland och USA pressas att gå med i ICC? Det hjälper inte detta krig, men kanske nästa. Helt utopiskt, jag vet...
Vadå Ryssland och USA pressas att gå med i ICC?
Innan påståenden görs så vore det jättebra att man vet eller tar reda på vad ICC är för något och hur dom arbetar.
Citera
2022-05-30, 17:29
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vadå Ryssland och USA pressas att gå med i ICC?
Innan påståenden görs så vore det jättebra att man vet eller tar reda på vad ICC är för något och hur dom arbetar.

Så tycker jag du ska vara tyst. Ryska och amerikanska medborgare döms ej i ICC.
Citera
2022-05-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ok, så med din logik om en stad i ryssland röstar för självständighet kan USA gå in och försvara den? Kan bli spännande om det hände
I teorin ja. I praktiken kommer det inte ske eftersom det skulle leda till krig mellan Ryssland och USA.

Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Hej AverageRetarded, tror du kanske kunde fått in ett de facto på slutet där. Bara en heads up från mig.
Citera
2022-05-30, 17:31
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag förstår verkligen inte hur någon kan lita på Ryssland, det är för mig oförståeligt. Att tvingas lita på Ryssland då ingen annan utväg finns får anses vara något annat, men vi har väl sett tillräckligt av lögner från Öst för att inte lita på det som kommer därifrån?
Rysslands historik:
Vi ska inte attackera Ukraina.
Ryssland har inte invaderat Ukraina.
Det är inget krig i Ukraina.
Vi ska inte ockupera Ukraina.
Vi följer Genevekonventionen..
Tänk sähår. Varför lita på Ukraina eller Ryssland. Det finns ett tredje alternativ.

Men att kasta sten och skylla Ryssland för lögner är skrattetande om man påstår att väst är sanningsenliga.
Citera
2022-05-30, 17:32
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
I teorin ja. I praktiken kommer det inte ske eftersom det skulle leda till krig mellan Ryssland och USA.

Men det bekymrar ju inte ryssland i Ukraina?
Citera
2022-05-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är fullt förväntat. Ryssapologeterna i tråden bedyrade tidigare att RU minsann skulle följa Genevekonventionen för tagna krigsfångar, men nu blir det skendomstolar och troligen dödsstraff. Någon fångutväxling lär inte bli aktuell, tyvärr.

Jag tror att Putin vill ha dom för att bygga upp Ryssland. Dom får stanna tills dom arbetat mycket och ätit lite så att dom är totala vrak som väger 30kg, först då vill Putin bli av med dom , inte innan.
Citera
2022-05-30, 17:33
Medlem
Citat:
Med tanke på den misstro du har mot väst, är det inte lika bra vi bygger en ny mur så kan ryssland få pyssla med vad de vill där bakom och låta oss i väst vara i fred?

Vet du vad, jag tror du valt att vara kvar i väst eller?

Snarare väst som startar konflikter om något. Kolla bara på Mellanöstern.
Citera
2022-05-30, 17:33
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Precis, så undrar rysstrollen varför Sverige och Finland vill vara med i NATO.

Jag tror att de bara inte bryr sig. Men visst är Putin nog den bästa reklamen för Nato som finns, inga pengar i världen hade junnat skapa sådant stöd som Nato har nu. Inte för att vi kanske älskar idèn eller vill vara med, utan för att vi ser att vi inte kan lita på Ryssland, och utan starka vänner... så blir det som i Ukraina. En del stöd men det avgörande stödet har uteblivit än så länge.

Rysslands krig och aggression i Ukraina kommer att påverka Europa MINST en generation. Övriga världen kanske inte lika länge beroende på hur saker utvecklas.

Putins aggression, folkbrott och deportationer av Ukrainare ska vara en väckarklocka till alla fria länder, speciellt i Rysslands närhet.

Och glöm aldrig. Ryssland sa innan de invaderade Ukraina, att de INTE skulle invadera... så fråga er vad det har för betydelse nästa gång Ryssland säger att de "inte" ska invadera ett land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in