Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Om du läser den länk du hänvisade till kan du även där läsa att ett godkännande av utbrytarrepublik/område kan endast ges av världssamfundet (läs FN) en avknoppning kan ske om aktuell region kan försvara sina domäner men de blir inte godkända som suverän/egen nation förrän världssamfund funnit den saken som god. Krim tillhör Ukraina, på samma sätt som hela Donbas ända till dess övriga världen godkänner dem som suveränt territorium som kan verka självständigt. Reglerna kring internationell/nationell rätt är omfattande och har ratificerats av samtliga FN's erkända nationer. Även av Ryssland. Jag tror du är en oärlig debattör med agenda, hela din position är tråkigt fel men 'what the fuck' detta är ju ändå flashback...
När röken har skingrat sig och flera landområden idag tillhörande Ukraina har röstat för självständighet och eventuellt för att ansluta sig till andra nationer och det förverkligas, då kan vi se vem som hade rätt. För vad FN och övriga nationer säger har ingen betydelse i verkligheten. Folket bestämmer och kan dom bara försvara sin rätt, vilket jag argumenterar för att Ryssland kommer göra gällande Ukrainas landområden, så kommer det ske
de facto.
De jure är alla överens om att vi föddes fria. Är vi fria har vi rätt att rösta om självständighet oavsett vad Ukraina, FN eller övriga världen säger. Enbart folkets röst räknas. Allt annat och vi är inte fria; vi är slavar.
Som fotnot har jag argumenterat för att detta krig kommer att leda till att EU och NATO upplöses. Det kommer även att leda till FNs upplösning, med flera.