2022-05-30, 17:16
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
ICC kan du inte ha till något tyvärr. Den är till för att straffa uppstudsiga afrikaner, araber och en och annan från Balkan.

Tänk på att ingen från England, USA och Ryssland någonsin har blivit dömd där. Snygg domstol va. Varför skulle världens största arméer och mest krigiska länder inte ha en enda individ som uppfört sig dåligt? Lika sjukt som när Sovjetunionen påstod att psykopater och massmördare inte fanns i öst, det var ett kapitalistiskt system. Samma förnekelse finns i ICC.

Jag håller med om att rättvisa inte är så rättvis alltid, men det gör inte Rysslands krigsbrott mindre värda att granska och döma.

Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Är det därför Tyskland idag klubbade att skjuta till 1000 miljarder kr till sitt försvar.
Är det därför det är panik att komma in i Nato?
Det går inte ihop för 5 öre det du skriver.

Det är nog mest för att alla sett att mongoldvärgen är galen, plockar man fram T-62 2022 så vet man aldrig vad han kan få för sig nästa vecka.

Vi kan ju vara överens om en sak, respekt för människoliv saknas i ryssland i alla fall.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Förbered er på skenrättegånger så långt ifrån en oberoende domstol ni kan tänka er.

Tjänsteman: Azovstalsoldater kan dömas till döden

De omkring 2 500 ukrainska soldater som togs som krigsfångar av ryska styrkor efter att ha försvarat stålverket Azovstal i Mariupol riskerar att dömas till döden i utbrytarregionen Donetsk.

Det uppger en tjänsteman för den ryskstödda regionen för rysk tv, skriver bland annat AFP och Le Monde. Flera av de tillfångatagna tillhör det ukrainska Azovregementet, vilket i den så kallade folkrepubliken Donetsk är betraktat som en terrororganisation, enligt honom. forts.

SVT
Det här är fullt förväntat. Ryssapologeterna i tråden bedyrade tidigare att RU minsann skulle följa Genevekonventionen för tagna krigsfångar, men nu blir det skendomstolar och troligen dödsstraff. Någon fångutväxling lär inte bli aktuell, tyvärr.
Citera
2022-05-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så enligt din logik kan vilket område som helst rösta om självständighet? Känns som det kommer bli rörigt om alla som vill kan rösta sin by/stad/delstat till självständighet.

Vi kan ju se vad som händer i ett gammalt familj guy avsnitt
https://youtu.be/UMYIMw6qcBw
Citera
2022-05-30, 17:20
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Vi kan ju se vad som händer i ett gammalt familj guy avsnitt
https://youtu.be/UMYIMw6qcBw

Hahahahahahaha, det är väl bara att vänja sig om rysstrollen får som de vill.
Citera
2022-05-30, 17:20
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag håller med om att rättvisa inte är så rättvis alltid, men det gör inte Rysslands krigsbrott mindre värda att granska och döma.

Helt enig. Det som stör mig är att alla ropar på att ryssland ska dömas, istället för att reformera domstolen till det bättre och vinna långsiktiga bättre mänskiliga rättigheter. Man bör använda kriser till att stärka systemet. Hur gött hade det inte varit om kriget slutat med att det blir fred, men Ryssland och USA pressas att gå med i ICC? Det hjälper inte detta krig, men kanske nästa. Helt utopiskt, jag vet...
Citera
2022-05-30, 17:21
Avslutad
Citat:
Det är nog mest för att alla sett att mongoldvärgen är galen, plockar man fram T-62 2022 så vet man aldrig vad han kan få för sig nästa vecka.

Vi kan ju vara överens om en sak, respekt för människoliv saknas i ryssland i alla fall.
Om det finns t-62 att tillgå, är det väl bra att använda dom. Eller ska dom stå och rosta några år till menar du?
Citera
2022-05-30, 17:21
Medlem
Citat:
Så enligt din logik kan vilket område som helst rösta om självständighet? Känns som det kommer bli rörigt om alla som vill kan rösta sin by/stad/delstat till självständighet.
Korrekt.

Men som jag tydligt har förklarat men ingen verkar förstå är problemet att upprätthålla självständigheten de facto. Om staden du bor i röstar för självständighet kan jag garantera dig att Sverige kommer att skicka militären och vips så är sjävständighetsförklaringen de facto värdelös. Sveriges handling är olaglig, men ingen kommer stoppa dom.

Det är därför jag har argumenterat för att Ryssland kommer att se till att självständighetsförklaringarna från Ukrainas nuvarande landområden kommer att upprätthållas de facto. Ukraina eller övriga världen kan säga vad dom vill men dom kan inte förhindra självständighetsförklaringarna eftersom Ryssland kommer att försvara dessa med hjälp av sin armé – som med fallet Krim.
Citera
2022-05-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
ICC kan du inte ha till något tyvärr. Den är till för att straffa uppstudsiga afrikaner, araber och en och annan från Balkan.

Tänk på att ingen från England, USA och Ryssland någonsin har blivit dömd där. Snygg domstol va. Varför skulle världens största arméer och mest krigiska länder inte ha en enda individ som uppfört sig dåligt? Lika sjukt som när Sovjetunionen påstod att psykopater och massmördare inte fanns i öst, det var ett kapitalistiskt system. Samma förnekelse finns i ICC.

Ja nu bevisar ryssarna att det finns psykopater och massmördare en masse i Ryssland.
Citera
2022-05-30, 17:23
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är fullt förväntat. Ryssapologeterna i tråden bedyrade tidigare att RU minsann skulle följa Genevekonventionen för tagna krigsfångar, men nu blir det skendomstolar och troligen dödsstraff. Någon fångutväxling lär inte bli aktuell, tyvärr.

Jag förstår verkligen inte hur någon kan lita på Ryssland, det är för mig oförståeligt. Att tvingas lita på Ryssland då ingen annan utväg finns får anses vara något annat, men vi har väl sett tillräckligt av lögner från Öst för att inte lita på det som kommer därifrån?

Rysslands historik:

Vi ska inte attackera Ukraina.
Ryssland har inte invaderat Ukraina.
Det är inget krig i Ukraina.
Vi ska inte ockupera Ukraina.
Vi följer Genevekonventionen..

Citera
2022-05-30, 17:23
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Om det finns t-62 att tillgå, är det väl bra att använda dom. Eller ska dom stå och rosta några år till menar du?

Prova och anfalla ett NATO land med T-62 så får vi se vad som händer. Vad tror du själv?
Citera
2022-05-30, 17:24
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Korrekt.

Men som jag tydligt har förklarat men ingen verkar förstå är problemet att upprätthålla självständigheten de facto. Om staden du bor i röstar för självständighet kan jag garantera dig att Sverige kommer att skicka militären och vips så är sjävständighetsförklaringen de facto värdelös. Sveriges handling är olaglig, men ingen kommer stoppa dom.

Det är därför jag har argumenterat för att Ryssland kommer att se till att självständighetsförklaringarna från Ukrainas nuvarande landområden kommer att upprätthållas de facto. Ukraina eller övriga världen kan säga vad dom vill men dom kan inte förhindra självständighetsförklaringarna eftersom Ryssland kommer att försvara dessa med hjälp av sin armé – som med fallet Krim.

Ok, så med din logik om en stad i ryssland röstar för självständighet kan USA gå in och försvara den? Kan bli spännande om det hände
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in