Citat:
Ursprungligen postat av
K3RIM
kan någon förklara skillnaden mellan pepsi och cola?
Absolut kan jag det, pepsi har en konstgjord smak som påminner exakt om diskmedel, så fort jag drar en pepsi får jag yes diskmedel pp hjärnan och det gör att jag kopplar ihop pepsi med syntetiska ingredienser vilket har gjort att jag inte klarar av pepsi längre.
Hänt flera gånger på hamburgerresturanger att jag fått pepsi fastän jag sagt coca cola, blir riktigt sne när jag beställer och betalar för en vara dom inte har och så försöker dom blåsa mig i tron på att jag inte känner skillnaden.
Tror många inte orkar tjafsa när detta händer, därav tror många gånger dom som jobbar där att kunden inte känner skillnaden, och visst är det så rätt ofta också men dom som verkligen föredrar cola framför pepsi känner skillnaden direkt.
Sen att pepsi var före cola har jag svårt att tro, cola skapades väl för över 100 år sedan om jag inte minns fel.
Lightdrykerna är en helt annan sida dock, dom smakar alla skit och föredrar saft el vatten alla dagar så där tvekar jag inte en sekund på att pepsi kan vara godare för i mina ögon handlar det om vilken som är minst vidrig och coca cola zero är riktigt vidrig.