Resultat: Coca-Cola eller Pepsi?
Coca-Cola
59,32%
557 röster
Pepsi
40,68%
382 röster
2021-08-15, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kanske förr i tiden men numera dricker folk lika mycket light som vanlig läsk. Om vi ska vara ärliga:

Coca cola är godare än Pepsi.
Pepsi Max är godare än Cola Zero.

Instämmer helt. Dricker pepsimax för den är light. Gillar coca cola mer, men slutade att dricka den för att jag blev smalfet.

Och gamla Cuba cola var riktigt bra grejer med. Den nya varianten är väl godkänd, men smakar inte som cuba cola.
Citera
2021-08-21, 17:19
Avstängd
Peps helt klart. Cola är för fjortis folk
Citera
2021-11-21, 16:08
Medlem
Köpte hem Pepsi Max i helgen, första gången någonsin. Tänkte att det inte kunde va så stor skillnad på den och Coca-Cola Zero.
Är det bara jag eller är Pepsi Max galet mycket sötare än Cola Zero? Klarade inte av att dricka upp Pepsin..
Citera
2021-11-21, 16:18
Medlem
Dricker enbart light-drycker och finner Coca Cola Light aningen för besk medan Pepsi Max är sötare i smaken. Cuba Cola Zero befinner sig någonstans däremellan och därför dricker jag den mest.
Citera
2021-11-21, 19:19
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched7055
Köpte hem Pepsi Max i helgen, första gången någonsin. Tänkte att det inte kunde va så stor skillnad på den och Coca-Cola Zero.
Är det bara jag eller är Pepsi Max galet mycket sötare än Cola Zero? Klarade inte av att dricka upp Pepsin..
Jag håller helt med. Pepsin har en betydligt sötare smak. Därför föredrar jag Cola Zero.
Citera
2021-11-21, 20:35
Medlem
Pepsi max är en klar klar vinnare.
Citera
2021-12-05, 00:54
Medlem
Pepsi Max är godare än cola zero. Vanlig cola bättre än vanlig Pepsi. Måste dock säga att zero har blivit mycket bättre sen de ändrade receptet.
Citera
2021-12-21, 21:30
Medlem
Melmiums avatar
Vanlig Pepsi helt klart! Bästa som finns i livet
Citera
2022-05-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K3RIM
kan någon förklara skillnaden mellan pepsi och cola?

Absolut kan jag det, pepsi har en konstgjord smak som påminner exakt om diskmedel, så fort jag drar en pepsi får jag yes diskmedel pp hjärnan och det gör att jag kopplar ihop pepsi med syntetiska ingredienser vilket har gjort att jag inte klarar av pepsi längre.

Hänt flera gånger på hamburgerresturanger att jag fått pepsi fastän jag sagt coca cola, blir riktigt sne när jag beställer och betalar för en vara dom inte har och så försöker dom blåsa mig i tron på att jag inte känner skillnaden.

Tror många inte orkar tjafsa när detta händer, därav tror många gånger dom som jobbar där att kunden inte känner skillnaden, och visst är det så rätt ofta också men dom som verkligen föredrar cola framför pepsi känner skillnaden direkt.

Sen att pepsi var före cola har jag svårt att tro, cola skapades väl för över 100 år sedan om jag inte minns fel.

Lightdrykerna är en helt annan sida dock, dom smakar alla skit och föredrar saft el vatten alla dagar så där tvekar jag inte en sekund på att pepsi kan vara godare för i mina ögon handlar det om vilken som är minst vidrig och coca cola zero är riktigt vidrig.
Senast redigerad av SoundRise 2022-05-30 kl. 12:40.
Citera
2022-05-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Vanlig Pepsi helt klart! Bästa som finns i livet

Tyvärr ett minne blott nu när de börjat ha sötningsmedel även i regular.

Gjorde misstaget att köpa en sådan flaska för två veckor sen. Aldrig mer!

Cocacola får det bli.
Citera
2022-05-30, 16:53
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Tyvärr ett minne blott nu när de börjat ha sötningsmedel även i regular.

Gjorde misstaget att köpa en sådan flaska för två veckor sen. Aldrig mer!

Cocacola får det bli.

Det är ju sötheten som gör det så gott. Coca Cola är okej, men har inte samma söta smak och en eftersmak som är lite sådär.
Citera
2022-05-30, 16:54
Medlem
LustigaKurres avatar
Coke Zero eller Pepsi max då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in