Citat:
Hallå köksscenen är det första ”djupa” innerliga vi sett från Hans. Han pratade ur hjärtat där. Jag förstår heller inte helt hur det tog slut efter det. Han sa ju inte ”nej det får räcka”, utan mer bara att hon sa okej och drog. Det såg skumt ut. Bodil ville uttrycka saker där och då, men gör det då! Detta är tillfället då du uttrycker hur du känner.
Bodil som går och är hemlig måste vara skitsvårt att ha att göra med.
Hans reaktion på Bodils video var fel, den var lite löjlig kan man tycka. Han skulle på en personlig tränares sätt peppa henne till förbättring. Bodil såg detta som ett svek att hans inte bryr sig om henne och vill lyssna. Bodil ville att Hans skulle bege sig in i hennes tankar och känslor med henne men det ville inte Hans, så jag förstår Bodil där också.
Bodil har ett lite sarkastisk retsamt sätt som kan uppfattas som nästan otrevligt om man är fel typ av person. Hans är mer fart och go, positivitet. Det kan bli en missmatch där? Hans vill ha raka puckar från Bodil och blir klart irriterad och frustrerad när han inte får bra klara svar. Vissa saker som ett känsloliv ska inte lösas på PT-manér utan dom kanske endast ska få vara där och uppmärksammas. Kan vara en lärdom för Hans.
Bodil som går och är hemlig måste vara skitsvårt att ha att göra med.
Hans reaktion på Bodils video var fel, den var lite löjlig kan man tycka. Han skulle på en personlig tränares sätt peppa henne till förbättring. Bodil såg detta som ett svek att hans inte bryr sig om henne och vill lyssna. Bodil ville att Hans skulle bege sig in i hennes tankar och känslor med henne men det ville inte Hans, så jag förstår Bodil där också.
Bodil har ett lite sarkastisk retsamt sätt som kan uppfattas som nästan otrevligt om man är fel typ av person. Hans är mer fart och go, positivitet. Det kan bli en missmatch där? Hans vill ha raka puckar från Bodil och blir klart irriterad och frustrerad när han inte får bra klara svar. Vissa saker som ett känsloliv ska inte lösas på PT-manér utan dom kanske endast ska få vara där och uppmärksammas. Kan vara en lärdom för Hans.
Din analys av Hans är den bästa jag sett här, sen vet vi inte hur de klippte köksvideon. Det är säkert att samtalet har varit längre. Sen håller jag med dig att Hans är positiv och vill ha lättsamma samtal. Han sa ju själv att han vill ha utmaning, men inte så svårt som det har varit med Bodil. Det är samma sak som hände Axel, han börjar be om ursäkt för allt och var rädd för att säga något efter konfrontation från Märtha. Samma sak med Hans, han blev rädd att ta upp diskussion eller dialog för att inte göra Bodil arg/ledsen efter bråken. Så kan man inte leva, där något man säger kan misstolkas.
Jag tycker att Bodil borde ha väntat med att ta upp sina problem, när hon tog upp det så har de ju bara varit ihop i mindre en vecka. Det var ju honeymoons tid..
Bodil är svår att förstå, hon är lugn och snäll, men som du säger är hon inte öppen. Vilket gör det svårt att förstå var man har henne.