2022-05-30, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Passivt aggressivt värre av Hans. Först ställa schampot och duschtvålen på golvbrunnen för att "undvika fuktskador"(efter en natt) och sen låtsas sova när Bodil ringer på kvällen.

Bodil fick precis som hon ville - dvs att Hans avslutade det åt henne. Hans blev passiv aggressiv för att han är arg på Bodils oärlighet men inte har erkänt för sig själv att han är arg. Anledningen att han inte har erkänt för sig själv att han är arg är för att då skulle han bli tvungen att erkänna för sig själv att han inte är attraktiv för kvinnor utseendemässigt(generellt). Bodil saknade fysisk attraktion till Hans och det var det som fick henne att göra videon - driven av ett underliggande hopp att effekten av den skulle få Hans att vilja avsluta relationen. Denna semi-medvetet manipulativa taktik från Bodil är det som gjort Hans så arg.

Hade Bodil varit ärlig och sagt att hon inte känner tillräcklig attraktion så hade det inte blivit den starka reaktionen från Hans sida. Han hade förmodligen blivit sårad och lite stött ändå - eftersom han är i förnekelse om hur attraktiv/inte attraktiv han är för kvinnor - men inte så kokande ilsken. Han var ju rasande när han gjorde slut, men Bodils lugna mottagande(eftersom hon fick som hon ville) neutraliserade honom vilket gjorde ilskans demon i honom frustrerad. Han sa ju t.om att han hade önskat att hon skulle vara arg och otrevlig - så att han hade kunnat släppa ut sin ilska. Istället var hon lugn och likgiltig - även om hon ville ge sken av nåt annat med sina ord(sluta med det Bodil, det är cringe).

Hans och Bodil sållas till paren som, om de möttes på stan, inte skulle låtsas om att de ser varandra. Framförallt Hans skulle titta rakt fram och bara gå förbi om han råkade stöta på Bodil.

Köksscenen är fruktansvärt jobbig - vilket asshole.

Jag tyckte man kunde se det från dag 1. Ingen snäll man.

Hon behöver uttrycka mer, ja, men jag tror att hon kände det underliggande hotet i honom.

Hua!
Citera
2022-05-30, 09:07
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00

Hon behöver uttrycka mer, ja, men jag tror att hon kände det underliggande hotet i honom.

Hua!

Ja och man såg det också när hon visade sin film för honom. Han verkar dessutom korkad som "inte förstod vad hon sa" i filmen?! Var ju inte raketforskning direkt. Tror knappast han somnat och ej vaknade av ringsignalen. Han sket i henne för hon ej är tänd på honom.
Citera
2022-05-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ja och man såg det också när hon visade sin film för honom. Han verkar dessutom korkad som "inte förstod vad hon sa" i filmen?! Var ju inte raketforskning direkt. Tror knappast han somnat och ej vaknade av ringsignalen. Han sket i henne för hon ej är tänd på honom.

Precis - sitta och böla om att "jag gör henne olycklig"...

Han har ju inte fattat någonting.

Han var rätt kort i tonen också innan han såg filmen. Finns väl en anledning till varför han är singel iaf...
Citera
2022-05-30, 12:49
Medlem
Hörrö Bodil om du läser tråden - du verkar vara en mysig och intelligent person även om du har dina hjärnspöken. Tror du behöver en person som också är känslosam och komplex. Som inte bara behöver en "skotskan dialog" ute har lite djup själv.

Ifall du tar dig över dem genom tex terapi finns inget som säger att du inte kan leva i en relation - om du VILL det.
Citera
2022-05-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1

Bara jag som känner att han vill ha den emotionella kontrollen i situationen? Han vill inte bli dumpad eller lyssna på hennes känslor, han vill snacka sitt "Styra allt med tankens kraft"-snack och liksom bygga upp henne till den han vill ha? Så genom att vara den som själv dumpar istället för en gemensam dialog så dumpar han.
Citera
2022-05-30, 13:08
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Precis - sitta och böla om att "jag gör henne olycklig"...

Han har ju inte fattat någonting.

Han var rätt kort i tonen också innan han såg filmen. Finns väl en anledning till varför han är singel iaf...

Ja han var otrevlig innan hon visade filmen. Dryg. Bodil verkar mycket trevligare och snällare än Hans!
Citera
2022-05-30, 13:11
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Bara jag som känner att han vill ha den emotionella kontrollen i situationen? Han vill inte bli dumpad eller lyssna på hennes känslor, han vill snacka sitt "Styra allt med tankens kraft"-snack och liksom bygga upp henne till den han vill ha? Så genom att vara den som själv dumpar istället för en gemensam dialog så dumpar han.

Så kan det säkert vara. Han ville ej ge Bodil tiden hon behövde heller. Men lika bra det för Bodil behöver nog inte en elak man. Att Hans dessutom inte kan prata om nåt alls utan att flina är så sjukt irriterande.
Citera
2022-05-30, 13:27
Medlem
wendy1s avatar
Louise och Jonas verkar ha skilt sig. Föga förvånande.
Citera
2022-05-30, 13:37
Medlem
Citat:

Hua!

Hallå köksscenen är det första ”djupa” innerliga vi sett från Hans. Han pratade ur hjärtat där. Jag förstår heller inte helt hur det tog slut efter det. Han sa ju inte ”nej det får räcka”, utan mer bara att hon sa okej och drog. Det såg skumt ut. Bodil ville uttrycka saker där och då, men gör det då! Detta är tillfället då du uttrycker hur du känner.
Bodil som går och är hemlig måste vara skitsvårt att ha att göra med.

Hans reaktion på Bodils video var fel, den var lite löjlig kan man tycka. Han skulle på en personlig tränares sätt peppa henne till förbättring. Bodil såg detta som ett svek att hans inte bryr sig om henne och vill lyssna. Bodil ville att Hans skulle bege sig in i hennes tankar och känslor med henne men det ville inte Hans, så jag förstår Bodil där också.

Bodil har ett lite sarkastisk retsamt sätt som kan uppfattas som nästan otrevligt om man är fel typ av person. Hans är mer fart och go, positivitet. Det kan bli en missmatch där? Hans vill ha raka puckar från Bodil och blir klart irriterad och frustrerad när han inte får bra klara svar. Vissa saker som ett känsloliv ska inte lösas på PT-manér utan dom kanske endast ska få vara där och uppmärksammas. Kan vara en lärdom för Hans.
Citera
2022-05-30, 13:41
Medlem
Citat:

Ja bra analys
Citera
2022-05-30, 14:26
Medlem
Min analys om denna säsongen.
Citera
2022-05-30, 14:33
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av p99
Hans reaktion på Bodils video var fel, den var lite löjlig kan man tycka. Han skulle på en personlig tränares sätt peppa henne till förbättring. Bodil såg detta som ett svek att hans inte bryr sig om henne och vill lyssna. Bodil ville att Hans skulle bege sig in i hennes tankar och känslor med henne men det ville inte Hans, så jag förstår Bodil där också.

Bodil har ett lite sarkastisk retsamt sätt som kan uppfattas som nästan otrevligt om man är fel typ av person. Hans är mer fart och go, positivitet. Det kan bli en missmatch där? Hans vill ha raka puckar från Bodil och blir klart irriterad och frustrerad när han inte får bra klara svar. Vissa saker som ett känsloliv ska inte lösas på PT-manér utan dom kanske endast ska få vara där och uppmärksammas. Kan vara en lärdom för Hans.

Har inte hunnit se senaste avsnittet, men tänkte på att en som jobbar som personlig tränare har mycket i sig att man ska förändra sig själv och sina tankar för att uppnå ett bättre resultat med sin träning, eller överhuvudtaget komma igång med sin träning eller ändra sina kostvanor osv. Att det synsättet skulle spilla över även i hur man förhåller sig i relationer är inte helt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in