2022-05-30, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Har Olof någon diagnos? Är han lågbegåvad?

Inte fan är han någon Einstein i alla fall ... men i lagens mening, är han efterbliven och kan därför inte ställas till ansvar för sina handlingar? Något sådant har inte framkommit under alla år.

Mycket märklig, ja ... men det räcker knappast som 'diagnos' för att få psykvård isf långt fängelsestraff.
Citera
2022-05-30, 10:45
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Har Olof någon diagnos? Är han lågbegåvad?

Inte mig veterligt. Men han hade en schizoid personlighetsstörning vid det den rättspsykiatriska undersökningen när den begav sig
Citera
2022-05-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
Inte mig veterligt. Men han hade en schizoid personlighetsstörning vid det den rättspsykiatriska undersökningen när den begav sig

Kan vi få länk till denna rättspsykiatriska undersökning och utlåtande? Har nog aldrig läst den.
Citera
2022-05-30, 10:50
Medlem
Tänk så obehagligt för de som jobbat med honom i alla år, så sjukt att man kan göra en sån hemsk sak o sen bara leva vidare som vanligt…
Citera
2022-05-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Ur HDs resonemang:

"OW har hörts i anledning av den nya bevisningen. Han har anfört att
han inte har så mycket att säga om påståendet att sperma från honom har
påträffats på MLs byxor, eftersom han aldrig har varit där
."

Vi märker att Olof under årens gång inte slutat upp med sina fria fantasier.

Wow, svenska rättsystemet är verkligen ett skämt! Älskar när våra kära politiker säger att dem har fullt förtroende för rättssystemet, tummen upp!
Citera
2022-05-30, 10:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Wow, svenska rättsystemet är verkligen ett skämt! Älskar när våra kära politiker säger att dem har fullt förtroende för rättssystemet, tummen upp!

Det är väl ändå inte rättssystemets fel vad en brottsmisstänkt anför?
Citera
2022-05-30, 10:58
Medlem
Det är ju kanon att han äntligen åker fast. Men någon livstidsdom är väl knappast stt hoppas på. Praxis för mord vid den här tidpunkten var ca 12-14 år om jag inte missminner mig. Lägg där till en bra rabatt oga att det gått lång tid. Ska vi våga hoppas på 10 år, ute om 6,6? Skön upprättelse för föräldrarna efter en katastrofal insats från Polisen.
Citera
2022-05-30, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väl ändå inte rättssystemets fel vad en brottsmisstänkt anför?

Att han frias för att han inte kunde förklara hur hans sperma hamnat i brottsoffret? Nej nej, inte alls systemets fel!
Citera
2022-05-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Det är ju kanon att han äntligen åker fast. Men någon livstidsdom är väl knappast stt hoppas på. Praxis för mord vid den här tidpunkten var ca 12-14 år om jag inte missminner mig. Lägg där till en bra rabatt oga att det gått lång tid. Ska vi våga hoppas på 10 år, ute om 6,6? Skön upprättelse för föräldrarna efter en katastrofal insats från Polisen.
Vad gjorde polisen för fel, den gången?
Citera
2022-05-30, 11:13
Medlem
Citat:
Att han frias för att han inte kunde förklara hur hans sperma hamnat i brottsoffret? Nej nej, inte alls systemets fel!

Sperman kunde inte analyseras vid tidpunkten då mordet skedde och rättegångarna hölls. Analysen har gjorts i närtid.
Citera
2022-05-30, 11:13
Medlem
Citat:

När han friades så visste de inte om att det var hans sperma. Nu vet de det, därav resningen.
Citera
2022-05-30, 11:17
Medlem
Troians avatar
Citat:

Tror du missförstått. Anledningen till att han frigavs var inte att han inte kunde förklara hur hans sperma hamnat på (inte i) brottsoffret. Han uppgav att det inte var hans sperma.

1998 fanns inte tekniken för att analysera det. Men tekniken finns nu, och den har kunnat knytas till OW. Det är ju därför resning beviljats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in