Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-30, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Att hålla skolan stängd är en dramatiserande och våldsbekräftande åtgärd. Bättre hade varit att snabbt städa undan och hålla skolan öppen som vanligt.

Ja du har ju aldrig jobbat på en brottsplats hör man iallafall. "Städa undan lite snabbt" haha.
Citera
2022-05-30, 09:19
Medlem
Knark och skulder absolut. Det jag undrar är varför det är så jäkla viktigt med heder hos kamelryttarna? Kvinnorna i familjerna blir instängda och får inte umgås med folk. Vad fan är problemet?
Citera
2022-05-30, 10:00
Medlem
Citat:
Att hålla skolan stängd är en dramatiserande och våldsbekräftande åtgärd. Bättre hade varit att snabbt städa undan och hålla skolan öppen som vanligt.

På vilket vis skulle det vara "dramatiserade och våldsbekräftande åtgärd"?

Menar du att polisen inte ska kunna göra sitt jobb som de tycker är nödvändigt?

Hur kul skulle det vara för barnen att komma till förskolan och få reda på att två personer blivit avrättade på gården de ska uppehålla sig på under dagen?

Tycker du att tidningar/polis ska hålla käften om att det skett ett grovt brott?

Tycker du att det ska vara tyst om vem/vilka som är BO?

Och... tycker du att det ska vara tyst om vem/vilka som är GM?
Citera
2022-05-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
På vilket vis skulle det vara "dramatiserade och våldsbekräftande åtgärd"?

Menar du att polisen inte ska kunna göra sitt jobb som de tycker är nödvändigt?

Hur kul skulle det vara för barnen att komma till förskolan och få reda på att två personer blivit avrättade på gården de ska uppehålla sig på under dagen?

Tycker du att tidningar/polis ska hålla käften om att det skett ett grovt brott?

Tycker du att det ska vara tyst om vem/vilka som är BO?

Och... tycker du att det ska vara tyst om vem/vilka som är GM?

Jag har redan besvarat alla dessa frågor. Tyvärr modererades mina svar bort. Så vill du diskutera detta får det göras i annan tråd. Här diskuterar vi gårdagens skjutning. Inte vilka politiska åtgärdspaket som behöver implementeras eller hur media ska hantera bevakningen.

Det tycks nu vara bekräftat att det är G.C och G.A som blivit skjutna och båda är rapporterade som avlidna. Det har kommit vittnesuppgifter om att cirka 12 skott ska ha avlossats samt att flera skott träffat brottsoffren i huvudena. Skotten kom i 2 olika omgångar.

G.C har nyligen varit misstänkt för inblandning i ett annat mord i Örebro och satt häktat i ca 9 månader innan han försattes på fri fot. Gårdagens skjutning skulle kunna vara en hämndaktion för den skjutning som G.C tidigare misstänkts varit involverad i.

Förra veckan blev en 34-årig företagsledare skjuten av person/personer på mopeder när han åkte i sin bil. Skjutningen skedde i samma förort som gårdagskvällens skjutning. Även förra veckan var offret kristen (syrian?) precis som gårdagskvällens offer tycks ha varit.
Citera
2022-05-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Nu är det fan omöjligt att hänga med.
Vi har inbördeskrig i Sverige 😂 eller när ska det räknas som ett?

Vilka slåss mot vilka?
Det måste finnas flera större nätverk som det slåss mellan, nationellt?
För det kan väl inte bara vara lite stör gång sura/kränkta här och där?

Det är sällan (som det påstås) det handlar om mindre kränkningar. Ingen vill sitta livstid för att någon sagt idiot till honom. Droghandeln omfattar 15-20 miljarder kr per år i Sverige. Där finns skäl nog.
Citera
2022-05-30, 10:12
Medlem
Vågar man dra slutsatsen att dessa två är utförare för förra veckans mord? Den ena har ju redan suttit häktad för 1 mord, kanske tagit på sig rollen som torped?
Citera
2022-05-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Vågar man dra slutsatsen att dessa två är utförare för förra veckans mord? Den ena har ju redan suttit häktad för 1 mord, kanske tagit på sig rollen som torped?
Nej absolut inte.
Citera
2022-05-30, 10:20
Medlem
Citat:
Jag har redan besvarat alla dessa frågor. Tyvärr modererades mina svar bort. Så vill du diskutera detta får det göras i annan tråd. Här diskuterar vi gårdagens skjutning. Inte vilka politiska åtgärdspaket som behöver implementeras eller hur media ska hantera bevakningen.

Det tycks nu vara bekräftat att det är G.C och G.A som blivit skjutna och båda är rapporterade som avlidna. Det har kommit vittnesuppgifter om att cirka 12 skott ska ha avlossats samt att flera skott träffat brottsoffren i huvudena. Skotten kom i 2 olika omgångar.

G.C har nyligen varit misstänkt för inblandning i ett annat mord i Örebro och satt häktat i ca 9 månader innan han försattes på fri fot. Gårdagens skjutning skulle kunna vara en hämndaktion för den skjutning som G.C tidigare misstänkts varit involverad i.

Förra veckan blev en 34-årig företagsledare skjuten av person/personer på mopeder när han åkte i sin bil. Skjutningen skedde i samma förort som gårdagskvällens skjutning. Även förra veckan var offret kristen (syrian?) precis som gårdagskvällens offer tycks ha varit.

Det jag svarade på, ditt inlägg, var från 08.55 idag... därav frågorna till dig.

Jag tycker och har stor förståelse för att polisen behöver ha sin tid på sig i sin utredning.

En utredning som kommer att visa om dessa mordfall (som skett med dryga veckans mellanrum) har någon koppling till varandra.
Citera
2022-05-30, 10:21
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Det är sällan (som det påstås) det handlar om mindre kränkningar. Ingen vill sitta livstid för att någon sagt idiot till honom. Droghandeln omfattar 15-20 miljarder kr per år i Sverige. Där finns skäl nog.

Oj, det var mycket pengar.
Då måste dom har stora nätverk för att tjäna dessa pengar.

Finns det siffror på hur stor en standard organisationen kan vara?

Är dessa organisationer geografiskt begränsade?
Citera
2022-05-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det jag svarade på, ditt inlägg, var från 08.55 idag... därav frågorna till dig.

Jag tycker och har stor förståelse för att polisen behöver ha sin tid på sig i sin utredning.

En utredning som kommer att visa om dessa mordfall (som skett med dryga veckans mellanrum) har någon koppling till varandra.

Förstår. Men efter att jag skrev det inlägget 8:55 så har det varit åtskilliga inlägg i dialog med andra användare som blivit raderade på grund av att det handlar om invandringspolitik och medias bevakning snarare än om gårdagens skjutning. Så tyvärr får du vända dig till annan tråd om du vill diskutera de aspekterna.

I övrigt håller jag med dig om att det behöver utredas huruvida det finns koppling till andra skjutningar som varit i Örebro. Synnerligen förra veckans skjutning som ligger nära både i tid och geografiskt samt att offren tycks ha varit av samma härkomst och religiösa/kulturella bakgrund.
Citera
2022-05-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Kommer att bli hämnd.

BO bror T*her har enligt säkra källor sagt att hämnd kommer att komma.

Finns flera vänner till de misstänka från varberga som är måltavlor.

J*el
S*mon
S*lah
B*jar

Hemskt det kommer att bli

Från tråden om M. Simon är nära vän till de

Sant du har rätt att S.Ö lever farligt just nu,
det är lätta måltavlor hela listan dom kommer behöva steppa upp eller bli mulade.
Citera
2022-05-30, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Nej absolut inte.

Och det vet du med 100% säkerhet? Märkligt sammanträffande iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto