2022-05-29, 21:06
Medlem
Jofs avatar
Varför bombar inte Ukraina Ryssland?
Fega? Taktiska?
Citera
2022-05-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du hade en lista med delrepubliker (som du felaktigt listade som länder) och länder som ryssarna skulle ha invaderat som jag svarade på faktamässigt. Kan du argumentera utan felaktig propaganda? Inga problem med sann propaganda, men kom inte med lögner.

Ryssland invaderade Georgien och Ukraina - Fakta. Bara för utbrytarrepubliker bjuder in så får man inte invadera.

De ockuperar Transnistrien som tillhör Moldavien - Fakta. FN har sagt att de ska lämna

De skickade styrkor till Kazakstan för slå ner demonstranter. Inte det mest omoraliska men stärker inte bilden av Ryssland i Sverige som en fredlig granne. - Fakta

De anföll Tjetjenien två gånger. En gång kan jag köpa. Andra gången inte då det fanns ett fördrag.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vi blandar ihop personer.
Den kvinnliga presidenten innan Yanukovich åkte i fängelse pga korruption. Det var väl inte därför han flydde, han flydde för att inte bli mördad av mobben under statskuppen.

Men vad gjorde han som stred mot grundlagen?

Han satte den föregående presidenten i fängelse i en rättsvidrig process, d.v.s han använde statsapparaten för att göra sig av med politiska motståndare. Kan du komma på en annan ledare som också gör så som kanske inspirerat honom?
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Vi blandar ihop personer.
Den kvinnliga presidenten innan Yanukovich åkte i fängelse pga korruption. Det var väl inte därför han flydde, han flydde för att inte bli mördad av mobben under statskuppen.

Men vad gjorde han som stred mot grundlagen?

Så utav praktiska skäl så flydde han från mobben till.......Ryssland? Underligt att han som var så omtyckt och demokratisk statsman inte bara flydde till tex Lviv eller blev skyddad av polisiära krafter. Ja visst ja, han hade visst förskingrat lite utav deras medel, samt med hjälp av Ryssland genomfört ett riggat val. Sedan gick han konstigt nog också emot parlamentariska beslut som skulle knyta band med EU för Ukrainas framtid, och dealade med Ryssland om Ukrainska folkets framtid. Att han dessutom blev dömd för landsförräderi i en demokratisk domstol är ju bara en parantes. Det viktiga är ju att han "bara" flydde mobben eftersom att mobben var så ond. Det finns väl säkert något 'bevis'(som ingen kommer få se), i en rysk skrivbordslåda i kreml, på att mobben dessutom bestod utav 99% personal från Langley och 1% hitler jugend från Azov. Att alla kunde vara så blinda och obildade att de missade detta
Citera
2022-05-29, 21:08
Medlem
Hoppas nå modiga grupper inne i Kherson oblast lyckas slå til mot ryssvinen snart.
Citera
2022-05-29, 21:09
Medlem
Citat:
Jag behover bara en källa, inget annat.
Svårare än jag trott att hitta gamla nyheter, du får väl läsa på, jag förstår att det här är nyheter för vissa av er ryssälskare.
Men försök lär er nåt, men uppenbarligen så tror du på att militär personal får ta permission och åka på semester fullt utrustade?
Citera
2022-05-29, 21:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför bombar inte Ukraina Ryssland?
Fega? Taktiska?
Dom har väl fullt upp att försvara sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Svårare än jag trott att hitta gamla nyheter, du får väl läsa på, jag förstår att det här är nyheter för vissa av er ryssälskare.
Men försök lär er nåt, men uppenbarligen så tror du på att militär personal får ta permission och åka på semester fullt utrustade?
Jag har läst på, anledningen att det inte finns en källa är för att det inte är sant.
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tror inte det då M-777 inte tycks ha tillverkats i någon strippad variant av det slaget. Snarare är det så att amerikanarna är oroliga för tekniköverföring.

Men det som återstår blir ju då en icke självgående 155 milisers haubits utan några direkta fördelar. Det blir inte den game changer som vi hade hopats på.

Exempel:
https://imgur.com/kIQBFyL
Alternativt:
https://i.imgur.com/kIQBFyL.jpeg
Om jag inte missminner mig, så kom de första 777orna utan monterade digi-boxar. Såg några sådana själv under "resor". A1 kom med "allt på paketet". Kan minnas fel

Tillägg - Opton sköttes utav en fristående "låda" är vad jag minns
Citera
2022-05-29, 21:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tror inte det då M-777 inte tycks ha tillverkats i någon strippad variant av det slaget. Snarare är det så att amerikanarna är oroliga för tekniköverföring.

Men det som återstår blir ju då en icke självgående 155 milisers haubits utan några direkta fördelar. Det blir inte den game changer som vi hade hopats på.

Exempel:
https://imgur.com/kIQBFyL
Alternativt:
https://i.imgur.com/kIQBFyL.jpeg

Kanske excalibur funkar utan det siktet också?
Citera
2022-05-29, 21:18
Medlem
KillPus avatar
31 VDV brigaden i Ulianovsk. Vackert! Kompostera mera!

https://mobile.twitter.com/nexta_tv/status/1530770418612817922?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1530770418612817922%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1125156.0
Citera
2022-05-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hur Rysslands industri skulle vara döende har jag ingen aning om.

Ryssland har goda relationer med mer än hälften av världens befolkning, Indien och Kina inräknade så klart. Har svårt att tro att de helt plötsligt skulle bli helt isolerade. Både Indien och Kina behöver ett starkt Ryssland för att motverka USAs hegemoni.
Kina och Indien och andra länder i bris är framtiden. Det är Sverige och Finland som har valt den förlorande sidan med massa länder som är i förfall. Därför tycker jag att det lika bra att vi ger upp för självständighet vi klarar helt enkelt inte att sköta oss själva det är bättre att Ryssland få ta över Sverige och Finland för att få ordning på det länder.

Man kan i princip säga att för Ukraina nu så är den här speciell operationen det bästa som har landet och dess befolkning någonsen. Ukrainare kommer vara tacksamma åt sina ryska bröder i sekel framöver. Putin kan nog bli helgonförklarad i den ortodoxa kyrkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in