2022-05-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Du tenker nok på OHG, som studerte i Oslo på samme tid som RU og MPU.

Bare det i seg selv er jo litt snodig... Det er mange merkelige tilfeldigheter i denne saken
Citera
2022-05-29, 13:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Takk! Vet du årstall for når han studerte på NISS?

Ingen anelse. Dette er opplysninger jeg har fra facebookprofilen hans.
Citera
2022-05-29, 13:47
Medlem
Synes politiet bude utelukke denne OHG enda mer. Han må jo være forfulgt av utur. Siden passet hans ble stjålet blir han koblet til 2 alvorlige kriminelle handlinger, i tillegg til å bli arrestert på vei hjem fra Finland, hvor den ene kriminelle handlingen foregikk. GM eller hjelpere av GM må ha en relasjon til OHG, han er ikke tilfeldig valgt....
Senast redigerad av JohnnyJohnnyJohnny 2022-05-29 kl. 13:55.
Citera
2022-05-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
Synes politiet bude utelukke denne OJG enda mer. Han må jo være forfulgt av utur. Siden passet hans ble stjålet blir han koblet til 2 alvorlige kriminelle handlinger, i tillegg til å bli arrestert på vei hjem fra Finland, hvor den ene kriminelle handlingen foregikk. GM eller hjelpere av GM må ha en relasjon til OJG, han er ikke tilfeldig valgt....
Eller vet veldig mye om OHG.

Har han hatt noen kontakt med Finland før den reisen til Finland i desember 2018 ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-29 kl. 14:00.
Citera
2022-05-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Eller vet veldig mye om OHG.
Jeg tror OHG kjenner en som kjenner en som kjenner morderen. Men jeg kjenner en som kjenner Mette Marit, som kjenner kongen, så Norge er lite....
Citera
2022-05-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
Jeg tror OHG kjenner en som kjenner en som kjenner morderen. Men jeg kjenner en som kjenner Mette Marit, som kjenner kongen, så Norge er lite....
At politiet ikke har greid å nøste opp det her, er helt utrolig. Jeg har følelsen av at vi bare spinner rundt i en spiral uten å finne midten
Citera
2022-05-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror kanskje ikke de hadde funnet noen "pingvinmann" på de opptakene om de hadde lett aldri så mye.
Har th tegnet ansiktet har vi noe å gå etter. Ellers sier han de lyktes med forvirringen. Mannen som snudde er trolig en medhjelper, men usikkert. Den andre er mulig en ny hettemann på tur.
Citera
2022-05-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Du får ikke glemme bort skjevdelning.
de gikk tom inn. Hva skjevdeles hvis man ser bort fra ektepakt.
Citera
2022-05-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Bare det i seg selv er jo litt snodig... Det er mange merkelige tilfeldigheter i denne saken

Ja, og i tillegg har man den tilfeldigheten first.spring nevnte i går, om at OHG kontaktet en studiekompis av MPU angående utvikling av en applikasjon i 2012.

https://www.flashback.org/sp80392931
Citera
2022-05-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
En veldig nærliggende forklaring og løsning, politiet av en eller annen grunn ikke fattet noen interesse for. De to i artikkelen var et og halvt år etter forsvinningen ikke kontaktet av politiet. Og hvor mange slike kontaktet RU med sin info om Hvalen ?
Ja, og jeg blir ikke overrasket dersom det viser seg at GM er en person som var og er anonym for RU og som kommuniserte anonymt med RU på et diskusjonsforum (der de begge da i så fall antagelig hadde anonyme brukernavn). GM kan ha gitt inntrykk av å være en snill og hjelpsom kryptoekspert og GM kan ha gitt "vennlige" råd og kan ha fisket diverse opplysninger fra RU på samme tid som GM holdt på med sin planlegging av forbrytelsen. GM kan i løpet av deres kommunikasjon ha plukket seg ut typiske ord som RU brukte og typiske skrivefeil (som GM deretter plantet i trusselbrev og i eposter fra Motparten).
Jeg ønsker å høre hva politiet tenker om dette.
Citera
2022-05-29, 14:21
Medlem
Politiets offisielle uttalelse til media er at OHG er grundig sjekket ut av saken.
Citera
2022-05-29, 14:48
Medlem
De som er sjekket ut av saken blir mistenkeliggjort av TT.
Mens alt som avdekkes rundt de siktede blir bortforklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in