2022-05-29, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Forna storryssland hade inga fasta gränser. Det blev stort för att det ständigt erövrade nya territorier. Hela världen ingår i den storryska drömmen.

Citat:
Varken USA, NATO eller EU har ens givit sig in i kriget ännu. Går det tillräckligt illa kommer de göra det, och vad tror du händer då?

Citat:
Är lite svårt att skilja på ryska dissidenter, och ryssar som bara lämnar landet för att ekonomin går åt skogen eller för att de inte vill bli tvångsrekryterade.

Personligen tror jag merparten av de ryssar som "flytt" landet mest gjort det av de senare skälen. De är följaktligen inte att lita på, och troligtvis planerar de att återvända till Ryssland så fort saker och ting lugnar ned sig.

Vad mig anbelangar får EU gärna både utvisa befintliga ryska invandrare, samt mota alla inkommande vid gränsen. De kommer endast belasta oss, och om de verkligen motsätter sig Putins regim gör de större nytta hemma i Ryssland.

Varför får man inga källor av dig?
Citera
2022-05-29, 13:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jag vet exakt vad Putin säger och vad han menar. Och jag vet exakt vad som står i stadgan. Om du inte ens klarar av att lyssna på Putins tal och försöka förstå sammanhangen och vad som sker just nu, så kommer inte jag att försöka hjälpa dig. Det är bra om du tränar hjärnan, du verkar inte använda den så mycket.

Börja med att titta på klippet så har vi något att diskutera.

Du vet exakt vad som står. Fint, då måste det ju vara su-per-lätt att langa en länk till relevant del av dokumentet.

Det är du som påstår FN’s stadgar ger Ryssland rätt att invadera.

Fram med stadgarna nu, lögnare.
Citera
2022-05-29, 13:52
Bannlyst
Ja då ser det ut som att det är en bombräd över stora delar av ukraina inklusive kiev, hoppas Ryssarna testar nya zircon mot kiev
Citera
2022-05-29, 13:54
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Förlusterna i Ukraina ökar, tror ni ZZelensky är medveten om detta eller ljuger hans militärer för han om att det skulle gå bra i kriget för Ukraina?
180 militärflyg förstörda
127 helikoptrar förstörda
1027 drönare förstörda
324 luftvärnssystem förstörda
438 raketartilleri förstöda
1693 artilleri och mortar förstörda
3218 militärfordon förstörda
3280 tanks och liknade fordon förstörda
https://tass.com/politics/1456759

Förlusterna i Ukraina ökar, tror du Putin är medveten om detta eller ljuger hans militärer för han om att det skulle gå bra i kriget för Ryssland?

https://twitter.com/DefenceU/status/1530798682882420737?s=20&t=k-NDMK_vy5Gp9ou2ofn-iw
Citera
2022-05-29, 13:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller

Exakt vad av det du citerade behöver en källa?
Citera
2022-05-29, 13:56
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Fram med stadgarna nu, lögnare.

Du vill bara bråka. DU är lögnare och ohederlig eftersom det enda du vill är att vrida och vända på det jag säger. Men inte förstå.

Fast mäkta korkad är du nog också eftersom du inte tar emot den info jag ger.

Se filmen, kolla upp stadgan. Sen kan vi diskutera vad Putin gjorde och vad han har rätt till.

Jag svarar inte mer på ditt extremt tjatiga och infantila trams.
Citera
2022-05-29, 13:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Förlusterna i Ukraina ökar, tror du Putin är medveten om detta eller ljuger hans militärer för han om att det skulle gå bra i kriget för Ryssland?

https://twitter.com/DefenceU/status/1530798682882420737?s=20&t=k-NDMK_vy5Gp9ou2ofn-iw

Det går bättre just nu iallafall.. I ryska medier står det att dom förbereder för nytt försök på Kiev.
Citera
2022-05-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Runt 20 civila mellan 2016-2019. Striderna ökade kraftigt under slutet mot 2021 och ännu mer 2022. Det finns gott om rapporter som visar detta: https://reliefweb.int/report/ukraine/osce-special-monitoring-mission-ukraine-smm-daily-report-372022-issued-17-february

Donetsk trodde att Ukraina förberedde en stor utrensning och började evakuera. De bad Ryssland om hjälp. Putin hjälpte.

Fanns inget som tydde på en "utrensning". Kreml-påhitt för att motivera detta brott. Glazyev-banden ger en glasklar bild över hur detta gått till.
Citera
2022-05-29, 13:59
Medlem
fluff995s avatar
Citat:

Rysstroll förnekar sig inte.

Citaten du plockat är ganska illa valda, eftersom alla tre ger uttryck för mina åsikter - det finns ingenting i dem jag specifikt hävdar vara fakta. Jag har exvis bokstavligt talat skrivit "jag tror att.." i ett av dem.
Det är liksom väsensskillnad på uttalanden som "hela världen ingår i den storryska drömmen", och uttalanden som "det är förbjudet att rapportera förluster, & detta har rapporterats av västlig journalist."

Om du menar att dina påståenden är dina egna åsikter, och inte fakta, fine. Men presentera dem då inte som fakta. Och slösa inte andras tid genom att möta frågor med motfrågor.
Citera
2022-05-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nato får en ny medlem, Finland.

Jaha är det klart redan? Intressant att du redan vet utgången av pågående förhandlingar

Jag väntar fortfarande på en källa till att Tyskland, Italien och Frankrike vill att Ukraina ger upp. Det kan väl inte vara så att du hittade på detta?
Citera
2022-05-29, 14:02
Medlem
Citat:
Vad menar du? vad har Cypriotiska banker med Ryssland att göra

Banker i västvärlden är synnerligen relevanta när det gäller ryska pengar. När Putin drog igång sin specialoperation fick ryssarna bråttom till banken för att omsätta sina tillgångar till dollar. Detta innebar att ryska centralbanken utfärdade en bestämmelse att man enbart fick växla till sig en begränsad summa i dollar. Så ryssarna litar inte på sin egen valuta, dom har ju sett den kollapsa en gång tidigare.
Citera
2022-05-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Angående källan, det stämmer givetvis inte att Tyskland, Frankrike och Italien sagt något sådant. Däremot så var det en italiensk journalist som sa att han tyckte Ukraina skulle gå med på de ryska villkoren och ge bort delar av sitt territorium.

Svaret?

Italian: “So, to make peace with #Russia, what will you give them?” UA: “what do you mean?” Italian: “well, you’ll have to give them territory of course!” UA: “hmmm, yes, ok. We’ll give them Lake Cuomo.”

https://twitter.com/dpatrikarakos/status/1516021964414271494?s=20&t=blpt4EZkaotv8jjumqrplA

Det enda Ryssland ska ha är stryk på alla fronter. Både bly och ekonomiskt.

Misstänkte nästan att "källan" utgjorde något tvivelaktigt uttalande från en enskild person. Rysstroll brukar dock inte vara kända för att ge trovärdiga källor.

Håller fullständigt med dig om att Ryssland förtjänar all form av stryk de kan få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in