2022-05-29, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
rySSland måste sälja sin olja till underpris på marknaden så inte tjänar rySSland så mycket pengar som dom skulle ha gjort om man stannade i sitt eget ruttna land.

Nu vet jag inte vilket pris de får för oljan, men jag tror att oljepriset stigit rejält efter att befrielsen av ukraina började. Ryssarna borde få mer betalt nu än innan befrielsekriget?
Citera
2022-05-29, 10:21
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Oljepriset har ju gått upp så tyvärr stämmer det inte.

Ryssland har ökat sina oljeinttäkter årsvis med 130 miljarder usd.
Citera
2022-05-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Ryssland har ökat sina oljeinttäkter årsvis med 130 miljarder usd.
varför gör du glad gubbe? Är du ryss? Varför stödjer du en gangster regim?
Citera
2022-05-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
varför gör du glad gubbe? Är du ryss? Varför stödjer du en gangster regim?

Det är så man använder smileys i tråden.

Jag stödjer ingen. Jag är neutral.
Citera
2022-05-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Men vänta nu,
Ryssland anfaller Ukraina och stjäl deras säd och då blir det västs fel att människor i Afrika svälter, pga västs sanktioner.
Är det så du menar?

Ukraina har inga sanktioner på sig. Men hindras att leverera av just ryska staten.

Putin har alla joker, befriandet av Donbass rullar pa bra, har mest grymma vapensystem (Satan), o nu agriprodukter. Han ar en vinnare.
Citera
2022-05-29, 10:46
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Poängen är att USA har sagt att det enbart beror på Ukraina själva. Även om det skulle dröja tio år tills Ukraina kan ansluta sig till NATO står dörren öppen. Putin har sagt många gånger att de inte tänker tillåta NATOs vapen vid sina gränser. USA och NATO har pushat fram det här kriget och använder Ukraina i sitt proxy War mot Ryssland. Det hade lätt förhindrats, men USA och NATO-länderna har pushat det här länge genom att under många år skickat vapen och tränat Ukrainas armé.

Så vem är det egentligen som ville ha det här kriget?

Men nu när Finland går med i NATO och skapar 135 mils landgräns mot NATO , då känns ju hela Ukraina kriget onödigt om det var det som var problemet.
Citera
2022-05-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Men nu när Finland går med i NATO och skapar 135 mils landgräns mot NATO , då känns ju hela Ukraina kriget onödigt om det var det som var problemet.

Finland och Sverige var redan så orienterade om väst. Och Ryssland vill inte invadera något av länderna.
Citera
2022-05-29, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Vill inte…. 😀 Prova vågar inte istället.

Inget snack så har man respekt. Vilket gör Nato väldigt onödigt. Bättre med en bilaterala allians och vänliga relationer med Ryssland.
Citera
2022-05-29, 10:57
Medlem
Citat:
Det är så man använder smileys i tråden.

Jag stödjer ingen. Jag är neutral.
jag har just läst dina tidigare kommentarer att vara lojal med den attackerande parten i ett krig, är inte att vara neutral,, du har missuppfattat ordets innebörd,
Citera
2022-05-29, 10:57
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Inget snack så har man respekt. Vilket gör Nato väldigt onödigt. Bättre med en bilaterala allians och vänliga relationer med Ryssland.

För att vara neutral som du själv hävdar känns du ändå väldigt PRO rysk.

Vänliga relationer med ryssland? Tycker det verkar riskabelt. ryssland marknadsför sig inte direkt som någon man vill ha relationer med.

Sen är jag övertygad om att Sverige och Finlands ansökan i NATO var något putin inte räknat med. Så nu fick man en ny gräns mot NATO, brilliant plan 😀
Citera
2022-05-29, 10:58
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Putin har alla joker, befriandet av Donbass rullar pa bra, har mest grymma vapensystem (Satan), o nu agriprodukter. Han ar en vinnare.

rySSland saknad tvättmaskiner, jordbruksredskap, maskiner , begagnade damunderkläder m.m som stjäls i Ukraina och skickas hem. Hur har rySSland tänkt att Donbass och Lughandsk ska kunna ha jordbruk om rySSen stjäl allt därifrån???
Citera
2022-05-29, 11:00
Medlem
Enligt Masala, professor i internationell politik vid universitetet i Bundeswehr i München, kan de senaste militära framgångarna för de ryska väpnade styrkorna i Donbass i östra Ukraina spåras tillbaka till två orsaker: För det första saknar ukrainarna tunga vapen. För det andra hade ryssarna framgångsrikt ändrat sin strategi. "Till skillnad från det tidigare krigets gång, avancerar de inte längre på breda sektioner av fronten, utan koncentrerar sina trupper för att avancera på små sektioner av fronten. Som ett resultat har de för närvarande en överlägsenhet i personal.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in