2022-05-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Betydelsen är politisk, ungefär som när FNs generalförsamling återkommande fördömer ockupationen som Israel står för och bara USA och Israel plus nån till röstar emot. Det är bara om FNs säkerhetsråd fördömer och beslutar om åtgärder som det har juridisk kraft.
FN:s säkerhetsråd har fortfarande FÖRDÖMT Putins folkmord i Ukraina. Att man inte kan agera VET JAG är pisslandets vetorätt.
Men FN är på god väg att kasta ut Ryssland helt från FN.
8/4-22 kastades Ryssland ut ur FN:s människorättsråd.
Snart är dom uteslutna helt som tur är!
Citera
2022-05-28, 22:15
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Severodonetsk är befriat nu enligt Kadyrov. Ukrainarna lämnade sina vapen och flydde till Lisichank.

https://twitter.com/levi_godman/status/1530622218903994370?s=21&t=Q0_ycJ21nWCIN_Spdm_d4g
Vad bra, då kan ju tomten snart invadera Polen som han pratar om.
Citera
2022-05-28, 22:16
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Det har säkert hänt som du säger, men jag pratat om det aktuella läget och de ukrainska trupperna. Det är 20 tal olika klipp, varför är det så svårt inse som det är istället för att börja peka finger?

Därför att det är irrelevant i sammanhanget. Ukraina har slagits för sitt liv och sin frihet i tre månaders tid, det är ganska naturligt att moralen börjar tryta. I samma anda har det varit videor och ljudinspelningar med demoraliserade Ryssar sedan krigets början. Att Ukraina inte börjat bli demoraliserat förrän nu är snarare ett mirakel i sig, relativt situationen Ryssland har åsamkat dem.
Citera
2022-05-28, 22:17
Medlem
Tror folk fortfarande på att Ukraina med högerextremistiska azov har en chans? Hur mycket propaganda har SVT forslat ner era matstrupar?
Citera
2022-05-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Den ukrainska armén håller på att förintas i detta nu i Donbass.

Om jag fick en tjuga för varje gång jag hört detta på Flashback så kunde jag själv finansiera hela ukrainska armén med så mycket utrustning att de skulle stå i Moskva på en vecka...

Jag vet att ni rysstroll är desperata nu men ni kunde väl ändå försöka vara lite trovärdiga?
Citera
2022-05-28, 22:23
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Om jag fick en tjuga för varje gång jag hört detta på Flashback så kunde jag själv finansiera hela ukrainska armén med så mycket utrustning att de skulle stå i Moskva på en vecka...

Jag vet att ni rysstroll är desperata nu men ni kunde väl ändå försöka vara lite trovärdiga?
Ryssarna är hunsade av sin store diktator V. Pruttin. När Pruttin vill att de ska dansa så dansar de. Vi kan väl följa tråden lite tillsammans och beskåda när de dansar för sin Store Ledare!
Citera
2022-05-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20

Det ser inte så ljust ut för ukraina för tillfället, tom de största förespråkarna säger det.
Förstår inte varför de ska vara svårt att erkänna det, man behöver inte fäktas in i de sista. Diskussionen förlorar sin mening helt.
Senast redigerad av Americanwest 2022-05-28 kl. 22:26.
Citera
2022-05-28, 22:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det ser inte så ljust ut för ukraina för tillfället
Du måste inte dansa för Putin. Tänk om du kunde sluta agera som en liten flicka och stå upp mot den auktoritära regimen i Moskva?
Citera
2022-05-28, 22:28
Medlem
Drozds avatar
I USA genererar artiklar om Johnny Depp vs Amber Heard mer än fem gånger så mycket gensvar i sociala medier som artiklar om kriget i Ukraina.

https://nypost.com/2022/05/18/americans-care-more-about-depp-vs-heard-trial-than-war-abortion/

Så mycket för gemene amerikans engagemang i kriget. Ingen Pearl Harbour-stämning ännu alltså...
Citera
2022-05-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du måste inte dansa för Putin. Tänk om du kunde sluta agera som en liten flicka och stå upp mot den auktoritära regimen i Moskva?

Så jag ska sluta va realistisk och diskutera vad gäller lägesbilden militärt på marken och sitta här istället och syssla med signalpolitik menar du?
Citera
2022-05-28, 22:30
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Rapporteras om stora strider utanför Kherson nu.

https://twitter.com/KrisWustrow/status/1530633588642918400

Bedömning:

En riktigt stor och ambitiös offensiv mot Kherson kommer att dröja tills man fått mer modernare, tyngre och bättre vapen via lendlease (exempelvis HIMARS) så att man effektivt kan bekämpa ledningscentraler och bakre försörjningsled.

Det vi ser nu är antagligen ett nålstick/probing attack i syfte att stressa upp Ryssland lite och få dem att binda upp mer personal i Khersonområdet. Det blir då indirekt en avlastning för Ukraina i Donbasområdet.

Det positiva: Den kommer antagligen ge önskad effekt genom att Ryssland måste allokera resurser till Kherson. Syftet är nog alltså inte att lyckas ta tillbaka Kherson kommande vecka.

Det negativa: Då man gjort en probing attack så drar man sig tillbaka till ursprungligt utgångsläge och det innebär att baggebögen, skrattarjagärcphahah, americanpest och natolillpillesnoppkiller kommer att raljera ett par dagar om att det där "minsann var allt Ukraina hade att ge".
Citera
2022-05-28, 22:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Så mycket för gemene amerikans engagemang i kriget. Ingen Pearl Harbour-stämning ännu alltså...
Dans dans. Du är tillåtet att pilla ut Putins penis ur rumpan och sluta dansa för Moskva.
I Pearl Harbor anfölls USA. Här anfalls ett annat land. Klart att en invasion av Ukraina inte genererar samma pressuppmärksamhet i USA som ett anfall mot USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in