2020-06-02, 21:01
Medlem
Finns ngot ltt trim fr den mopeden fr att f den att g fortare?

r s jvla less p att kra i 45km/h p 50 vgar
Citera
2020-06-03, 12:11
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Finns ngot ltt trim fr den mopeden fr att f den att g fortare?

r s jvla less p att kra i 45km/h p 50 vgar

Googla p den moppen och det r ju en fyrtaktare. De r ju betydligt slare n motsvarande tvtaktare, men antagligen r den elektroniskt strypt. Hr sljer de en ostrypt ECU: https://www.twostroke.se/dellorto-ecu-ostrypt-1
Citera
2020-06-19, 16:40
Medlem
Tjena. Gubbe hr som sjlv kpt en Drax Raw. Ville leka lite ungdom. 😊

Dock s gr den exakt 46 km/h uppt och nert. S de har lyckats bra med strypningen.

Har inga behov av att den ska g som min Suzuki 1991, 80km/h men det skulle vara trevligt med bara 5-10 till....😅

r fr gammal att tjafsa med polis om nt snt men vill leva on the edge. S varfr inte? 😅Vet att den har v-ring men ven elektronisk frgasarstrypning. Inte som gamla Baotian.

Nn jkel som har samma modell som mixtrat med en. D jkla mycket kablar s jag vet inte vad jag ska gra.

Som gubbe s sger jag: Det var bttre frr!! 😭😅😅
Citera
2020-06-19, 16:42
Medlem
Den enda kabeln som fanns 1990 var frn tndstiftet och tv frn nyckellset. Kickstart!
Citera
2020-07-08, 13:44
Medlem
Ingen som vet?
Citera
2020-07-09, 18:42
Medlem
Sjlv har jag en Drax Stealth, en elmoppe, men som jag har frsttt s r det nstan omjligt att trimma en elmoppe. Verkar inte finnas ngon som har gjort det i alla fall vad jag googlat mig till.

Det r en klass 1 moppe 45 km/h, men gr enligt mtaren upp till 52 km/h om det inte blser i motvind.
Jag har inte mtt med GPS, men hastigheten verkar stmma hyffsat bra d man ligger bra i synk med bilister p 50-vg (ja de som inte kr fr fort d)
Citera
2020-09-24, 15:02
Medlem
Fixade nakuruvariator och slipade ner pinnen som sitter dr v-ringen ska vara. Gjordes p mopedverkstad.

Gr ca 60.

Men d detta r en 2020 modell med "ECU" som styr brnsle och luft s borde jag antagligen byta till en ostrypt ecu. Den gr inte bra och kan inte varva riktig ver 55. Lter lite skumt. Gissar p att det har med ecu'n att gra som inte matar rtt d den r fr 45km/h.

Hller jag mig till max 55km/h s gr den "rtt".

Nn som ftt fart p sin Drax?
Citera
2021-01-11, 18:37
Medlem
Finns det inte en endaste fjunlpp i landet som trimmat sin drax?

Slipat ner variator begrnsningen p verkstad d drax raw inte har en v ring.
Stoppat i en ostrypt ecu.
Efter mkt om och men frsttt att man ska strypa solenoiderna som matar in luft till brnsleblandningen.

Pluggas lttas med nn skruv eller tex en soft airgun Kula I vardera slang till frgasaren. Gr ca 60-65

Dock s varvar den lite fr mycket tycker jag. Knns som om nt r knas med vxlingen. Kan det vara jag behver lite lngre rem s den driver hgre upp p variatorn?
Kommer jag upp i 60 s knns och lter motorn anstrngd.

Oversize variator kanske?

Kan den ha strypning i vxelldan?

Nn i hela Sverige mste ju ha pillat med detta?

Euro4 helvete med elektronisk frgasare och ECU....
Citera
2021-06-10, 23:39
Medlem
Jadu jag vetetusan har inte hittat ngot enkelt stt...

Vill bara f bort sprren s man kommer upp i sker hastighet p 50 vgarna... Att ligga i 45 r livsfarligt, alla kr om helt utan frstnd
Citera
2022-05-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopedo
Finns det inte en endaste fjunlpp i landet som trimmat sin drax?

Slipat ner variator begrnsningen p verkstad d drax raw inte har en v ring.
Hur i helvete fick du in den nya variatorhylsan? Jag har bestllt hem en ostrypt, men problemet r ju att variatorkpan sitter fast som bara den. Inte nog med att kineserna har satt dit ngra specialskruvar som bara r till fr att det ska vara svrt att meka med, men ven nr alla skruvar r borta frn variatorkpan s lossar den inte alls, rr sig inte ens ur flcken - den mste typ vara fastlimmad. Hur fan kommer jag runt det utan att riskera att frstra ngot? Jag, precis som er andra, r s jvla trtt p att kra 45km/h p 50 vgar.

Jag r fullt medveten om att man kan kpa ostrypt ECU, men jag r inte villig att spendera s mycket pengar p att trimma kinamoppen - d kper jag hellre en ny. Mitt syfte r att ltt, billigt kunna trimma upp den bara ngra kilometer. Hur fan kommer jag in i variatorn???
Citera
2022-05-28, 22:20
Medlem
Banka med gummiklubba. Dock gjorde dom det p verkstad.
Senast redigerad av Mopedo 2022-05-28 kl. 22:24.
Citera
2022-05-28, 22:23
Medlem
Min drax raw dog igr. Vet inte vad det r. Kanske skit p tndstift er bara.Nt med el eller nn veranstrngning. Hade precis tankarna p att stta tillbaka allt till original. Den vill inte trimmas. Har ostrypt ecu och tppt till luftflderna till frgasaren samt ostrypt variator. Det lter som den ska d.

Men s igr s dog den helt.

Kper en pgo original istllet och skiter i denna.

Kp ldre mopeder innan 2018 fr att vara p skra sidan. Samt ej mopeder med EFI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in