2022-05-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Känns som att det är ett desperat försök att rädda ansikte inför allmänheten, en liten seger behövs för att hålla lågan uppe. Men jag kanske har fel, vi får se. Zelensky ligger risigt till bland sin egna befolkning, han kunde ha stoppat detta blodbad redan i mars månad. Ger han upp snart så kommer de stupade soldaternas familj bli vansinniga på honom.

De stupade orchernas föräldrar är nog rätt förbannade på Zelensky, det har du rätt i.
Citera
2022-05-28, 22:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Rapporteras om stora strider utanför Kherson nu.

https://twitter.com/KrisWustrow/status/1530633588642918400
Citera
2022-05-28, 22:00
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Känns som att det är ett desperat försök att rädda ansikte inför allmänheten, en liten seger behövs för att hålla lågan uppe. Men jag kanske har fel, vi får se. Zelensky ligger risigt till bland sin egna befolkning, han kunde ha stoppat detta blodbad redan i mars månad. Ger han upp snart så kommer de stupade soldaternas familj bli vansinniga på honom.

Det är nog i alla fall inte sämre än när Ryssland tar en by med 200 invånare och supportrarna direkt utropar "STORA LANDVINNINGAR I DONBASS".
Citera
2022-05-28, 22:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Känns som att det är ett frampressat försök att rädda ansikte inför allmänheten, en liten seger behövs för att hålla lågan uppe. Men jag kanske har fel, vi får se.

De attackerar där Ryssarna har färre trupper; i Donbas är de för många så det är bättre att strida defensivt mot dem och orsaka dem så stora förluster som möjligt. Jag hörde att ryssarna har 50 % av sina trupper i Donbas. Ukraina kommer försöka göra offensiver i Kherson, fortsätta med offensiven i Kharkiv och också på fronten norr om Melitopol.
Citera
2022-05-28, 22:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Varför tror du det? Finns det opinionsundersökningar i Ukraina om detta?

Citat:
...han kunde ha stoppat detta blodbad redan i mars månad.

Hur då? Genom att kapitulera till våldtäktsarmén, och låta dem våldta, plundra och mörda ostört?
Citera
2022-05-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Vi behöver inte gissa, Putin har ju redan angett målet i februari och det målet styr vilka åtgärder som den ryska krigsmakten vidtar.

Logiken är uppenbar: Ukraina som fascistisk och militaristisk stat måste krossas och Ukraina kan bara till Kiev faller och var så säker, Kiev kommer att falla eller kapitulera och gå med på alla krav som Moskva dikterar.
tillåtas existera om den blir vänligt inställd till Ryssland
, förblir neutral, inte blir medlem i vare sig i EU eller i NATO då bägge dessa organisationer är ett hot mot Ryssland. Om inte detta går kommer Ukraina i sin helhet att upptas i den Ryska Federationen, vissa västliga områden är dock Polen intresserad av och kanske kan en del tillfalla Polen när landet styckas upp.

Kiev verkar inte vara inne på Moskvas linje, vilket bara betyder att Ryssland måste fortsätta kampanjen
Vad gäller befolkningen i Donbas så hälsas den ryska krigsmakten som befriare. Civilbefolkningen kommer ut, hälsar på de ryska soldaterna, säger att de väntat på dem och nu är de överlyckliga att se dem komma.

Ryssland har stora ekonomiska resurser. Ryssland byggde enkelt upp Tjetjenien och den del av det nuvarande Ukraina som blir en del av den Ryska Federationen kommer också att byggas upp igen.

Kan du påminna dig om att statstelevisionen i något västland eller Ukraina har hotat Ryssland med total undergång, jag kan inte men du kanske har vänligheten att lägga upp en länk på det. För min del har jag sett dårar rent ut sagt som hotar hela västvärlden med atombomber, detta är alltså toppolitiker och propagandister som står och gapar om detta på bästa sändningstid i rysk tv. I vilket rättssamhälle som helst hade dessa blivit internerade antingen som gravt kriminella eller intellektuellt handikappade.
Citera
2022-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
De stupade orchernas föräldrar är nog rätt förbannade på Zelensky, det har du rätt i.

Varje dag dyker det upp ett nytt klipp med ukrainska soldater som protesterar mot militärledningen som skickar dom att dö utan vapen och logistik, det är riktigt illa med med andra ord.
Citera
2022-05-28, 22:09
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Det rör på sig i sydväst ☺️

"As result of Ukrainian offensive actions, Russian forces have suffered loses and attempting to hold ground near Andriyivka, Lozove and Bilohirka of Kherson region, battles continue, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the evening report"
https://twitter.com/StandByUkraine/status/1530634837970800648?t=jqTlndM2bfyOuTaw31grGQ&s=19

Hur detta kan vara del i en längre motoffensiv.
https://youtu.be/cDQp03sdNPs
Citera
2022-05-28, 22:09
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Varje dag dyker det upp ett nytt klipp med ukrainska soldater som protesterar mot militärledningen som skickar dom att dö utan vapen och logistik, det är riktigt illa med med andra ord.

Det roligaste med er Ryss-supportrar är hur ni projicerar alla era egna misslyckanden på andra. Det var Ryssland som skickade in sitt eget manskap med matransoner från 1970. Kom ihåg det. Det är Ryssland som tvångsvärvar folk från DPR och skickar dem i strid med varsin Mosin-Nagant från 1900-talets början. Kom ihåg det. Det är Ryssland som genom en blandning av inkompetens och korruption inte lyckats genomföra något meningsfullt med sin specialoperation på 3 månader. Kom ihåg det.
Citera
2022-05-28, 22:11
Medlem
Severodonetskär befriat nu enligt Kadyrov. Ukrainarna lämnade sina vapen och flydde till Lisichank.

https://twitter.com/levi_godman/status/1530622218903994370?s=21&t=Q0_ycJ21nWCIN_Spdm_d4g
Senast redigerad av Americanwest 2022-05-28 kl. 22:15.
Citera
2022-05-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Det roligaste med er Ryss-supportrar är hur ni projicerar alla era egna misslyckanden på andra. Det var Ryssland som skickade in sitt eget manskap med matransoner från 1970. Kom ihåg det. Det är Ryssland som tvångsvärvar folk från DPR och skickar dem i strid med varsin Mosin-Nagant från 1900-talets början. Kom ihåg det. Det är Ryssland som genom en blandning av inkompetens och korruption inte lyckats genomföra något meningsfullt med sin specialoperation på 3 månader. Kom ihåg det.

Det har säkert hänt som du säger, men jag pratat om det aktuella läget och de ukrainska trupperna. Det är 20 tal olika klipp, varför är det så svårt inse som det är istället för att börja peka finger?
Citera
2022-05-28, 22:14
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Rapporteras om stora strider utanför Kherson nu.

https://twitter.com/KrisWustrow/status/1530633588642918400

Jävligt intressant och motoffensiven jag nämnde går mot Khersons försörjningslinjer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in