2022-05-28, 11:46
Medlem
Adelaides avatar
Har bokat flyg till USA i sommar via Travellink för de hade billiga biljetter. Har fått bekräftelsemail och allt men efteråt läste jag recenssionerna och de var inte så positiva direkt. Fast de handlade främst om att deras kundtjänst suger...det kan jag nog leva med så länge jag inte behöver använda den.

Vad är era erfarenheter om Travellink? Har jag blivit lurad, kommer jag garanteras påstigning på planet? Några recenssioner skrev att de fick problem på flygplatsen och därmed fick köpa nya biljetter osv...
Citera
2022-05-28, 13:00
Medlem
oresundsbroens avatar
I regel ska man undvika återförsäljare om man bara ska köpa en flygbiljett. Bättre köpa direkt från flygbolagets hemsida.
Citera
2022-05-28, 13:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
I regel ska man undvika återförsäljare om man bara ska köpa en flygbiljett. Bättre köpa direkt från flygbolagets hemsida.

Jo, men gjort är gjort...
Citera
2022-05-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Verkligen! Det har jag hållt mej till de senaste åren. De 200 kr billigare som det är hos återförsäljarna äts upp när man ska betala med kortet i "kortavgift" (lurendrejeri). Dessutom om det skulle inträffa något så är det ett helvete att få hjälp. Satt på ett flyg som inte kunde lyfta, och stackarna som skulle vidare till Sydamerika och köpt via resebyrå online... Lättare att kontakta flygbolaget direkt.
Meeen en fråga, min flickvän ska flyga MAD-ARN om någon vecka. Då hände det att en spanskt resebyrå online sålde en enkel för 165 medan Iberia ville ha 250. Hur är det möjligt? Har dom köpt på sig platser i förväg medan dom var billiga?
Citera
2022-05-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Har bokat flyg till USA i sommar via Travellink för de hade billiga biljetter. Har fått bekräftelsemail och allt men efteråt läste jag recenssionerna och de var inte så positiva direkt. Fast de handlade främst om att deras kundtjänst suger...det kan jag nog leva med så länge jag inte behöver använda den.

Vad är era erfarenheter om Travellink? Har jag blivit lurad, kommer jag garanteras påstigning på planet? Några recenssioner skrev att de fick problem på flygplatsen och därmed fick köpa nya biljetter osv...

Du kommer garanterat med så länge inga problem uppstår under resan. Man tjänar oftast ingenting på att köpa biljetter genom alla dessa onlinesiter då de måste ta ut avgifter för att kunna tjäna pengar på sin tjänst. Det är nästan alltid biljetter utan bagage som kommer upp när man söker genom dessa resesiter och sedan får man betala extra för både bagage, betala med ”fel kort”, support etc. Så i slutändan sparar man inget jämfört med att handla direkt hos flygbolagets hemsida. Dessutom är det en stor fördel att handla genom flygbolagen om det skulle uppstå problem då det bara är att ringa upp dessa och få problemet löst tex. Genom ombokning av biljetter och flygbolagen har ju i regel öppet dygnet runt. Biljetter köpta genom onlineresebyråer måste ombokas genom dessa och det är ju långt i från säkert att de har öppet när problemen uppstår.
Citera
2022-05-28, 16:39
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan81
Du kommer garanterat med så länge inga problem uppstår under resan. Man tjänar oftast ingenting på att köpa biljetter genom alla dessa onlinesiter då de måste ta ut avgifter för att kunna tjäna pengar på sin tjänst. Det är nästan alltid biljetter utan bagage som kommer upp när man söker genom dessa resesiter och sedan får man betala extra för både bagage, betala med ”fel kort”, support etc. Så i slutändan sparar man inget jämfört med att handla direkt hos flygbolagets hemsida. Dessutom är det en stor fördel att handla genom flygbolagen om det skulle uppstå problem då det bara är att ringa upp dessa och få problemet löst tex. Genom ombokning av biljetter och flygbolagen har ju i regel öppet dygnet runt. Biljetter köpta genom onlineresebyråer måste ombokas genom dessa och det är ju långt i från säkert att de har öppet när problemen uppstår.

Ja, det får bli en läxa det här.
Får bita i det sura äpplet att jag förmodligen betalat extra.
Men så länge resan går bra och jag får gå på planet så kvittar det för nu iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in