2022-05-28, 12:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er dette offentlige dokumenter som man kan finne på offentlige finske nettsteder?

Nei. Garantert bløff.
Citera
2022-05-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er ingen som har klart å redegjøre for hvordan OHG fant frem til firmaet i 2012. Pussig nok var det i 2012 at vedkommende gikk ut av NITH sammen med broren til RU.
Det var nok mangelen på midler som gjorde at kontakten fra OHG uteble.
Men i høflighetens navn, er det normalt å takke for seg i prosessen. Man vet med sikkerhet at det ikke ble utviklet noen tilsvarende løsning for den aktuelle kunden. Uansett er det jo vanlig av en oppdragsgiver innhenter 3-4 tilbud og presser leverandørene på pris, tid, vilkår ut i fra de ulike tilbudene. Det er heller ikke uvanlig at man "stjeler" fra en leverandørs løsningsforslag og krever noe tilsvarende av en annen leverandør. Det ble i alle fall reagert på da OHG sitt navn ble offentliggjort i media. Det er sjukt mange tilfeldigheter i denne saken som ikke trenger å bety noe når de gås i sømmene. Bemerkelsesverdig at polititet aldri svarte på mailen der vedkommende sendte inn dokumentasjonen fra 2012. Det vitner jo om topp politiarbeid.

Var det ikke almenn kjent i 2012, at han drev dette firmaet?
Citera
2022-05-28, 12:40
Medlem
[quote=Svartediket|80394394]Hvordan henger dette sammen? Står navnet til OHG på kvitteringen?
Er det bilde eller scan av en papirkvittering, eller skjermdump av en
telefonisk transaksjon?

Jeg kan ikke huske at jeg har fått kvitteringer med mitt eget navn
på når jeg har kjøpt kaffe. Ikke engang i hovedstaden.

De eneste kvitteringene jeg har med kundens navn er fra kjøp der
det inngår en garanti for produktet.[/QUOTE
Nei, bildet viser en e-post, angivelig sent fra Stockfleth i Oslo, som henviser til avsender OHG. Han skal angivelig ha bestilt et lagerlokale i Finland med denne e-posten, et sted det ble funnet anselige mengder narkotika lagret. Det vises også et sladdet bilde av passet til OHG, hvor de enn har fått tak i det. Dette leder etter min mening direkte til de som utførte kryptorigget i Hagen- saken.
Senast redigerad av AmunRa 2022-05-28 kl. 12:42. Anledning: .
Citera
2022-05-28, 12:41
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Var det ikke almenn kjent i 2012, at han drev dette firmaet?

Forsåvidt, ja.
Citera
2022-05-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg formulerte meg litt upresist på morgenkvisten.
Men, hvorfor er det så viktig for deg at Anne IKKE ble drept i S4?
Den eneste pekepinnen vi har, er Rettsmedisinsk Institutts og politiets uttalelse, så hvordan kan du konkludere slik som du gjør? Du sier at det IKKE finnes bevis på at hun ble drept i S4, så hva baserer du din uttalelse på? Som jeg sa, politiet har jo ikke sagt noe om hvilke spor som ligger til grunn for deres konklusjoner.
Eneste de har kommet med, er at hun ble drept i S4, og at hun døde av kvelning.

Etter ca 18 måneder grundig etterforskning av S4 sa politiet dette til VG:
Etterforskerne kan på ingen måte være sikre på at Anne-Elisabeth Hagen ble kvalt. Til tross for at det har vært en prioritert oppgave for politiet, er hun fortsatt ikke funnet. De kan dermed ikke slå fast at hun er drept eller hva som var dødsårsaken.
Citera
2022-05-28, 12:47
Medlem
Citat:
Forsåvidt, ja.
Hva er navnet på det firmaet?
Citera
2022-05-28, 12:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nei, bildet viser en e-post, angivelig sent fra Stockfleth i Oslo, som henviser til avsender OHG. Han skal angivelig ha bestilt et lagerlokale i Finland med denne e-posten, et sted det ble funnet anselige mengder narkotika lagret. Det vises også et sladdet bilde av passet til OHG, hvor de enn har fått tak i det. Dette leder etter min mening direkte til de som utførte kryptorigget i Hagen- saken.

Nå går jeg litt i surr. Sendt fra Stockfleth, som i at vedkommende som sendte eposten
brukte Stockfleth sin wifi? Står det hvem som er mottager av eposten?

Jeg gidder ikke klikke på disse linkene, men ser for meg at dette er et screenshot, og
at det sannsynligvis er fabrikert i Gimp eller PS. Det er særdeles enkelt å forfalske ting
på den måten.
Citera
2022-05-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ovenfor kan du lese flere innlegg angående ordet "kvittes".

Ordet kan ha flere betydninger. Og bruken med ordet sammen med rettferdighet, som også brukes i trusselbrevet er også interessant. Der gir et personlig preg, kan indikere et personlig/psykologisk motiv.
Takk! Trusselbrevet er uansett uvanlig langt og innholdsrikt. Det hadde vært interessant å vite om årsaken til spesielle deler av brevet er kun for å villede eller om det er et personlig/psykologisk motiv som du skrev. Men politiet bør absolutt etterforske med tanke på at det eventuelt kan være et personlig/psykologisk motiv slik du skrev.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-28 kl. 12:58.
Citera
2022-05-28, 12:59
Medlem
Citat:
Forsåvidt, ja.

Men tenker du at det kan være felles "bekjente" av OHG, broren til RU og/eller personen du kjenner, som kan være innblandet i saken?
Senast redigerad av Lorentsen 2022-05-28 kl. 13:00. Anledning: Tilføyelse
Citera
2022-05-28, 13:08
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Men tenker du at det kan være felles "bekjente" av OHG, broren til RU og/eller personen du kjenner, som kan være innblandet i saken?

Det vet vi ikke. Det er bare sjukt mange tilfelfigheter her. Det blir jo ren spekulasjon.
Citera
2022-05-28, 13:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Etter ca 18 måneder grundig etterforskning av S4 sa politiet dette til VG:
Etterforskerne kan på ingen måte være sikre på at Anne-Elisabeth Hagen ble kvalt. Til tross for at det har vært en prioritert oppgave for politiet, er hun fortsatt ikke funnet. De kan dermed ikke slå fast at hun er drept eller hva som var dødsårsaken.

100 % sikker kan man jo ikke være når man ikke har et lik, men ganske så sikker kan man være.
Rettsmedisinsk Institutt og politiet hadde ikke sagt at de mener at hun ble drept i Sloraveien, og at dødsårsaken var kvelning, hvis de ikke hadde noe grunnlag for å kunne si det, det må da du også kunne skjønne.
Men det som jeg lurer på, er, hvorfor det er så viktig at å si at Anne IKKE ble drept i Sloraveien?
Er det et problem om hun ble drept der, framfor uti en fiskebåt, eller en nedlagt industrihall?
Det var visst veldig viktig for Holden også.
Citera
2022-05-28, 13:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Her har du politiet om hypoteser for 3 uker siden:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/05/02/195843047/politiet-jakter-pa-sim-kort-i-hagen-saken
Han hadde vel ikke sagt det hvis de hadde bevis på at hun var drept.

Har du en link som dokumenterer at det er bevist at hun ble drept i S4?

Du får utdype litt mer enn bare å legge til en link der det står ta de jakter på et sim-kort.
Politiet har sagt at de anser kidnappingshypotesen som mindre sannsynlig.
Link som dokumenterer? Jeg bare spør hvordan Havhest kan si at det IKKE finnes bevis, når politiet ikke har lagt fram sine tekniske ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in