2022-05-27, 10:11
Bannlyst

Hade detta hänt i en tidigare era skulle Tobias Baudin blivit halshuggen efter brevet han gjorde.
Citera
2022-05-27, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Bra där!
Vi borde sälja JAS till kurderna!

Låter som en bra idé! Varför kom jag inte på det själv!

Men först måste Socialdemokraterna stjäla från svenska staten för att ge pengar till kurderna så att de har råd att köpa JAS av svenska staten.
Citera
2022-05-27, 11:01
Medlem
Två barn dödade i en Turkisk luft attack, de hade en picknick med sin familj

https://twitter.com/D_abdulkader/status/1529914736908836864?s=20&t=U7gY2MjtcmIeHdnamIghyQ

En av föräldrarna som förlorade sitt 7 åriga barn berättar om händelsen
https://twitter.com/D_abdulkader/status/1529918331049877504?s=20&t=U7gY2MjtcmIeHdnamIghyQ
Citera
2022-05-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Anledningen är att Sveriges flyktingpolitik har gjort Sverige till ett hem för PKK och terroristgrupper enl Turkiet

Blir vi ensamma utan NATO och en mumsbit för Ryssland nu?

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-senaste-nytt-om-sakerhetslaget/

Ja, dem har ju inte fel..
Citera
2022-05-27, 11:27
Medlem
Jag tycker att i alla officiella uttalanden från Sverige ska Erdogan konsekvent kallas för Turk-Hitler. Vill han stoppa oss från att gå med i NATO så får det väl vara så.

Precis som vi genom att ansöka om ett medlemskap i NATO ger Putin fingret, ska vi visa Turk-Hitler vad vi tycker om hans skitland genom att kalla honom för vad han är.

Ryssen kommer inte anfalla Sverige. Rusta upp vårt försvar, samarbeta med NATO utan att vara medlemmar och visa att vi inte böjer oss för en massa galna diktatorer.

Sveriges paradgren är ju tyvärr att uttala sig om att vi inte stödjer skurkstater för att i nästa andetag sälja vapen till dem.
Citera
2022-05-27, 11:35
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Jag tycker att i alla officiella uttalanden från Sverige ska Erdogan konsekvent kallas för Turk-Hitler. Vill han stoppa oss från att gå med i NATO så får det väl vara så.

Precis som vi genom att ansöka om ett medlemskap i NATO ger Putin fingret, ska vi visa Turk-Hitler vad vi tycker om hans skitland genom att kalla honom för vad han är.

Ryssen kommer inte anfalla Sverige. Rusta upp vårt försvar, samarbeta med NATO utan att vara medlemmar och visa att vi inte böjer oss för en massa galna diktatorer.

Sveriges paradgren är ju tyvärr att uttala sig om att vi inte stödjer skurkstater för att i nästa andetag sälja vapen till dem.
Kommer Sverige inte med i NATO så har risken för terror i Sverige ökat markant.

Det är inte heller helt omöjligt att det kan ske under ansökningstiden, det skulle vara ett perfekt exempel för Erdogan att utnyttja.

Erdogan och Putin har mycket gemensamt, dom båda är bra på att sänka ekonomin i sitt land.
Citera
2022-05-27, 12:09
Medlem
Citat:

Det är väl inte värre än att Sverige och andra eu länder ställer vilkor för att släppa in Turkiet i EU.
Vi är likadana kålsupare allihop.
Citera
2022-05-27, 12:22
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det lättaste och minst smärtsamma är väl att lämna ut några av de värsta terroristerna som turkiet vill ha ut. Vi kan inte riskera hel landet pg dessa personer. Är en av dem kakabevah eller vad hon heter, so be it. Lämna ut henne.

Dumheter, det går inte att lämna ut svenska medborgare.
Hoppas Erdogan håller fast och påvisar det idiotiska i att stödja YPG/PKK samtidigt som man försöker ansluta sig till en militärallians som YPG/PKK strider emot. Vansinne!
Citera
2022-05-27, 12:25
Medlem
Citat:

Ett större finger till Putin och resten av världen, hade varit, att inte i panik vid första bästa konflikt i närområdet börja grina om Nato-ansökan. Fortsatt neutralitet, med ett återubbyggande av ett starkt Svenst försvar, hade räddat anseendet, och kanske gett tillbaka lite nations-känsla i detta sargade, förvirrade land med identitetskris. Det positva med diktatorns motsträvighet, är att han sätter finger på absurditeter i nutidens Sverige.

Ja, det är ett skapligt hyckleri. Likväl som det är att aktiv ta ställning och understöda en sida med bl.a vapen, i en konflikt vi inte har att göra med, och samtidigt hävda neutralitet. Ukraina är ett av, om inte det mest korrupta länderna i Europa. Liksom ryssland. Men här låter det som att det är en konflikt mellan satan och jesus. Så är knappast fallet.
Citera
2022-05-27, 13:11
Medlem
raderad
Senast redigerad av shimona 2022-05-27 kl. 13:28.
Citera
2022-05-27, 13:21
Medlem
De hotar inte, utan de säger blankt nej!
De väntar på att Sverige ska ge dom det dom vill ha. Med all rätt anser jag. Sånt här borde man ha haft en plan för. Här kan vi även bättre förstå hur nära vän USA är med oss Svenskar. USA är bättre vän med Turkarna. Så då bör man ta lärdom av detta. Tror vi kommer bli extremt blåsta på vår NATO avtal.
Citera
2022-05-27, 13:35
Medlem
Någon som såg Brinkens tal igår? Allt handlar om Kina och demokrati. Den som inte förstår att detta är riggat, en plan som sätt till verket måste vara blind. Att gå med i Nato .......... suck, behövdes det en kvinna vid makten för att inse att vi behöver ett försvar? Ja vår kära försvarsminister vapenvägrade ju och jag tvekar på att Maggan ens gjort lumpen. Jag är en som inte bugar för USA.......oj jag menar Nato.

/zzyber
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in